جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱:۵۷
 |  26/ دی/ 1398 - 5:08
  |   نظرات: بدون نظر
46 بازدید بازدید

دستور رئیسی برای تسریع در بررسی همه فرضیه‌های مطرح در حادثه هواپیمای اوکراینی


دستور رئیسی برای تسریع در بررسی همه فرضیه‌های مطرح در حادثه هواپیمای اوکراینی

رئیس قوه قضاییه از دستورش به سازمان قضایی نیروهای مسلح مبنی بر تسریع در بررسی کارشناسی همه فرضیه‌های مطرح در حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی خبر داد.

به گزارش ایسنا، آیت الله سیدابراهیم رئیسی در گفت‌وگو با صدا و سیما درباره نتایج بررسی‌های مرتبط با سقوط هواپیمای اوکراینی گفت: چند ساعت پس از اعلام ستاد کل نیروهای مسلح، سازمان قضایی نیروهای مسلح را مأمور کردیم که این مسئله را پیگیری کنند رویدادی که ابعاد گسترده‌ای دارد و پرسش‌های جدی درباره آن در میان مردم مطرح است.

وی همه فرضیه‌های مطرح در خصوص علل سقوط این هواپیما را قابل بحث و بررسی دانست و افزود: این موضوعی کارشناسی است و نمونه چنین حادثه‌ای در هر جای دنیا اتفاق بیفتد، بررسی آن ماه‌ها طول می‌کشد.

رئیسی گفت: همکاران ما از همان ابتدا با همکاری ستاد کل نیروهای مسلح و حتی برخی دانشگاه‌ها که برای کمک به ما اعلام آمادگی کرده بودند، مشغول بررسی این پرونده شدند.

رئیس قوه قضاییه تاکید کرد: ما حتماً از این پیشنهاد همکاری‌ها استقبال می‌کنیم تا به ما کمک کنند به ویژه کارشناسان حوزه سایبری که حتماً می‌توانند در این حوزه حرف داشته باشند.

وی تشکیل کارگروه‌های کارشناسی را از دیگر اقدامات دستگاه قضا برای بررسی پرونده سقوط هواپیمای اوکراینی دانست و افزود: اعضای این کارگروه‌ها در خصوص مسائل مطرح بحث و بررسی می‌کنند و دیدگاه هایشان ثبت و ضبط می‌شود.

رئیسی با بیان اینکه این مسئله، مسئله‌ای عادی نیست، گفت: این مسئله‌ای نیست که یک قاضی بتواند به همه ابعاد آن رسیدگی کند بلکه ابعاد کارشناسی آن، ابعاد وسیعی است.

رئیس دستگاه قضا از آمادگی سازمان قضایی نیروهای مسلح برای همکاری با کارشناسان بخش‌های مختلف اعم از نظامی، هوافضا و سازمان هواپیمایی برای همکاری در بررسی این پرونده و دریافت و بررسی دیدگاه هایشان خبر داد.

وی با تصریح اینکه فرضیه‌های مختلفی در حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی مطرح است، بار دیگر تاکید کرد: هر فرضیه را باید کاملاً تا آخر بررسی کنیم تا ببینیم چگونه می‌تواند به حل مسائل کمک کند.

 رئیسی درباره زمان اعلام نتایج بررسی این پرونده نیز اظهار داشت: گفته‌ایم که تسریع کنند و دوستان من خبر دادند که گاهی تا ساعت ۱۱ شب در حال بررسی مسائل و دیدگاه‌های مختلف در این باره هستند.
وی گفت: اگر دیدگاه‌های دیگری نیز در این خصوص مطرح است به سازمان قضایی نیروهای مسلح اعلام کنند.

رئیسی با بیان اینکه رسیدگی به این پرونده عادی نیست، تاکید کرد: این پرونده را حتماً به عنوان پرونده‌ای خاص پیگیری خواهیم کرد و همکارانم بررسی کارشناسی این قضیه را از مهمترین مسائلی می‌دانند که پیگیری خواهد شد تا آنچه به اقتضای حق و عدل است عمل شود.

انتهای پیام



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 1287 بازدید

بازدید دیروز: 1348 بازدید

بازدید کل : 1602675 بازدید

افراد آنلاین: 1 نفر