جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۰۸
 |  24/ دی/ 1398 - 3:09
  |   نظرات: بدون نظر
92 بازدید بازدید

تفاهم نامه اداره کل زندان‌های تهران و انجمن سلامت خانواده ایران امضا شد


تفاهم نامه اداره کل زندان‌های تهران و انجمن سلامت خانواده ایران امضا شد

به منظور گسترش همکاری و ارتقای فعالیت‌های اصلاحی و تربیتی جهت مددجویان، تفاهمنامه‌ای بین اداره کل زندان‌های استان تهران و انجمن سلامت خانواده ایران به امضاء رسید.

به گزارش ایسنا به نقل از اداره کل زندان‌های استان تهران، سیدحشمت الله حیات الغیب مدیر کل زندان‌های استان تهران در جلسه ای با مسئولان انجمن سلامت خانواده ایران، گفت: اعتقاد کلی مسئولان عالی قوه قضائیه و سازمان زندان‌ها بر بحث مجازات‌های جایگزین است تا آثار منفی زندانی شدن افراد مجرم یا معارض قانون بر سلامت روانی خود و خانواده شان کاهش یابد.

وی  تأکید کرد: بسیاری از موقعیت‌های اجتماعی به‌ویژه موقعیت شغلی برای زندانیان آزاد شده از دست می‌رود. در نتیجه، این فقط زندانی نیست که تنبیه می‌شود، بلکه خانواده او نیز با وجود این که جرمی مرتکب نشده‌اند، متحمل فشارهای روانی و اجتماعی می‌شوند. همچنین بی‌سرپرستی کوتاه‌مدت یا میان‌مدت همسر و کودکان این افراد نیز عواقب اجتماعی مشخصی دارد. از این رو، کمک نهادهای مردمی بسیار راهگشا خواهد بود تا هم مشکلات روحی خود زندانی و هم تبعات غیبت سرپرست و نان آور برای خانواده کاهش یابد و اداره کل زندان‌های استان تهران در این زمینه، در چهارچوب مقررات، آماده همکاری با تمام نهادهای دولتی و مردمی است.

صفیه شهریاری افشار موسس انجمن سلامت خانواده ایران نیز در این دیدار گفت: با توسعه فعالیت‌های تربیتی در زندان‌ها به ویژه زندانهای استان تهران، شاهد اقدامات ارزنده ای هستیم و این افتخار را دارم که چندین بار از تریبون سازمان ملل در این خصوص به نمایندگان کشورهای مختلف گزارش مصور ارائه کرده ام.

وی افزود: کشورهای اروپایی بیش از کشورهای دیگر تحت تأثیر اقدامات اصلاحی و تربیتی و بازگشت سالم مددجویان به جامعه قرار می گیرند، زیرا با گزارشهای ضدونقیضی که در برخی از فضاهای معاند رسانه های خارجی مبنی بر عدم رعایت حقوق بشر در زندانها پخش می شود، در تضاد است و چهره واقعی زندانبانی اسلامی را با تصاویر مشاهده می کنند. امضای تفاهمنامه همکاری بین اداره کل زندانهای استان تهران و انجمن سلامت خانواده ایران زمینه های مشارکت در پروژه‌های تحقیقاتی، برگزاری همایش‌ها و کارگاه‌های علمی تخصصی، اجرای برنامه‌های آموزشی جهت سلامت و پیشگیری از بیماری‌ها و طرح‌های غربالگری سرطان برای مددجویان و خانواده‌های آنان را فراهم نماید.

براساس این گزارش، در پایان جلسه که با حضور زهرا فتحی مدیرعامل انجمن سلامت خانواده ایران، نسرین شیخان مدیر اجرایی فصلنامه بهداشت خانواده،  علی اسمعیلی معاون سلامت، اصلاح و تربیت زندان‌های استان تهران و مجید رضازاده، رئیس بهداشت و درمان اداره کل برگزار شده بود، تفاهمنامه همکاری به امضای سیدحشمت الله حیات الغیب و صفیه شهریاری افشار رسید.

انتهای پیام 



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 1005 بازدید

بازدید دیروز: 1348 بازدید

بازدید کل : 1602393 بازدید

افراد آنلاین: 3 نفر