پنج شنبه ۰۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۶:۲۶
 |  24/ دی/ 1398 - 12:33
  |   نظرات: بدون نظر
115 بازدید بازدید

بازداشت افرادی در رابطه با سقوط هواپیمای اوکراینی


سخنگوی قوه قضاییه خبر داد

بازداشت افرادی در رابطه با سقوط هواپیمای اوکراینی

سخنگوی قوه قضاییه از بازداشت افرادی در ارتباط با سقوط هواپیمای اوکراینی خبر داد.

به گزارش ایسنا، غلامحسین اسماعیلی در نشست خبری امروز خود در پاسخ به سوالی در رابطه با روند پرونده سقوط هواپیما و اینکه چند نفر بازداشت شده‌اند و آیا از مسئولین بالاتر سپاه هم پرسشی شده؟ اظهار کرد: جای تقدیر و تشکر از ستاد کل نیروهای مسلح، عزیزان در هوافضا و فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دارد که خاضعانه در برابر ملت حاضر شدند و آنچه که باعث بروز حادثه شده بود را و همچنین یافته‌های خود را تا این مرحله به مردم گزارش دادند.

وی افزود: در این ارتباط ابتدائا در ستاد کل نیروهای مسلح کمیسیون‌های تخصصی تشکیل شده و ابعاد موضوع را بررسی کردند که بررسی‌ها به اتمام نرسیده و در مرحله اولیه نتایج به مردم گزارش دادند که شاید مناسب‌تر بود که همان ابتدا که این کمیسیون‌ها تشکیل شده بود هم اعلام می‌کردند که این کمیسیون‌ها تشکیل شده و در حال بررسی نتایج است.

وی افزود: ستاد کل مأمور شده و کارهای خود را انجام می دهد و با ابلاغ ویژه ریاست قوه قضائیه و سازمان قضایی نیروهای مسلح مامور شده که این موضوع را از بعد قضایی با بهره گیری از کارشناسان مختلف و کارشناسان ستاد کل نیروهای مسلح، سازمان هواپیمایی کشوری، حوزه سایبری، جنگ الکترونیک و بهره گیری از اطلاعات ضبط شده در جعبه سیاه هواپیما که طبق آخرین اطلاعم دیروز قرار بود به فرانسه فرستاده شود و این جعبه بازخوانی شود، همه اطلاعات جمع آوری شده و همه ابعاد موضوع رسیدگی شود.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: سازمان قضایی نیروهای مسلح بلافاصله تحقیقات بسیار گسترده ای را انجام داده و تا امروز که در جریان هستند از تعداد زیادی از افراد که در این حوزه بودند تحقیقات مفصلی انجام شده و هر شب تیم قضایی ما در سازمان قضایی نیروهای مسلح تا ساعت ۱۲ شب مشغول بازجویی و تحقیق اخذ اسناد و مدارک بودند  اما کار سوانح هوایی پیچیدگی‌های خاص خود را دارد. ما باید همه این ابعاد را بررسی کنیم.

وی با بیان اینکه در مورد بررسی‌ها چند موضوع را مورد توجه قرار داده‌ایم و در این مسیر تحقیقات خود را  ادامه می‌دهیم، گفت: نکته اول استیفای حقوق مادی و معنوی جانباختگان و خانواده آنهاست که به هیچ عنوان از آن کوتاه نخواهیم آمد و پیگیر و مطالبه گر و اقدام کننده هستیم برای اینکه بتوانیم حقوق این خانواده‌ها را استیفا کنیم.

سخنگوی قوه قضاییه ادامه داد: محور دوم کار ما کشف حقیقت است. تا الان آن نظراتی ابراز شده است. نتایج اولیه مشخص است اما ما باید همه ابعاد را بسنجیم و به حقیقت ماجرا برسیم.

اسماعیلی افزود: محور سوم اجرای عدالت است و وظیفه داریم که در این رسیدگی عدالت را اجرا کنیم. ما برای این موضوع همه ابعاد را بررسی خواهیم کرد، هم تاثیر سبب و هم تاثیر مباشر را بررسی می‌کنیم که مسئولیت سبب چقدر و مسئولیت مباشر چقدر بوده است.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: در این قصه بررسی خواهیم کرد که جنگ افروزی آمریکا به عنوان سبب اصلی بروز این حوادث چه نقشی در بروز اینها داشته است.

وی گفت: همه موضوعات در دستور کار بررسی در بخش‌های مختلف است و ان‌شاءالله نتیجه انجام خواهد شد.

اسماعیلی گفت: تحقیقات مفصلی انجام شده و افرادی بازداشت شده‌اند. رسیدگی مراحل اولیه خود را از لحظه شروع کار طی می‌کند با توجه به اینکه ۷۲ ساعت از کار قضایی ما گذشته است بازخوانی جعبه سیاه کمک‌ شایانی خواهد کرد.

سخنگوی قوه قضائیه گفت: استیفای حقوق قانونی و معنوی داغ دیدگان این حادثه جز برنامه‌ها و اولویت‌های ما است.

انتهای پیام



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 1183 بازدید

بازدید دیروز: 435 بازدید

بازدید کل : 1601223 بازدید

افراد آنلاین: 3 نفر