شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۰۸
 |  16/ آذر/ 1398 - 7:32
  |   نظرات: بدون نظر
87 بازدید بازدید

رئیس قوه قضائیه پای درد و دل دانشجویان نشست


حاشیه‌نگاری ایسنا از مراسم روز دانشجو در دانشگاه تهران

رئیس قوه قضائیه پای درد و دل دانشجویان نشست

در آیین روز دانشجو که با نام《دانشجوی مسلمان، صدای مستضعفان》برگزار شد رئیس قوه قضاییه با دانشجویان هم صحبت شد.

به گزارش ایسنا، آیین بزرگداشت روز دانشجو با حضور حجت الاسلام و المسلمین رئیسی با نام 《دانشجوی مسلمان، صدای مستضعفان》 امروز در دانشکده فنی دانشگاه تهران در حالی آغاز شد که در ابتدای این مراسم، محمود نیلی احمدآبادی رئیس دانشگاه تهران سخنرانی کرد و خطاب به رئیس قوه قضائیه گفت: آقای رئیسی شما می‌دانید که اکنون شرایط کشور خطیر است. این شرایط نیازمندِ به کارگیری همه توانمندی ها برای عبور از آن است و بزرگترین سرمایه برای عبور از این شرایط همین دانشگاه است که از دانشجویان و اساتید برجسته تشکیل شده است.

نیلی افزود: دانشجویان آرزوی‌شان این است که به کشور خدمت کنند و استعداد و توانمندی هایشان را به کشور عرضه کنند امروز بیش از ۲۰ هزار دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد و ۱۰ هزار دانشجوی مقطع دکتری داریم. همه این دانشجویان پایان نامه هایی برای حل مسائل کشور دارند اما به دلیل ضعف بین بدنه ارتباطی و اجرایی این سرمایه بزرگ در اختیار جامعه قرار نمی گیرد که این موضوع باید در بودجه امسال کشور منعکس شود.

نیلی احمدآبادی با بیان اینکه 《عبور از شرایط فعلی کشور بدون همراهی دانشجویان ممکن نیست》 گفت: دانشگاه فضا و بستری برای مفاهمه و گفتگو بین جریانهای اصلی کشور است و می‌تواند این نقش را به خوبی ایفا کند.

وی اظهار کرد: بیش از ۴۰۰ نشست دانشجویی در دانشگاه تهران برگزار شده اما این میزان کافی نیست است زیرا هم تمام موضوعات و جوانب را پوشش نمی دهد و هم اینکه همه قشرهای دانشجویی در این نشست ها مشارکت نداشتند.

نیلی در پایان از رئیس قوه قضاییه و رهبر انقلاب اسلامی برای بخشش دانشجویانی که احکام قضایی داشتند تشکر کرد.

سپس سه تن از شاعران، اشعار اعتراضی خود را پشت تریبون سالن شهید چمران خواندند.

احمد بابایی یکی از این شاعران بود که که در بخشی از شعر خود خواند:《خودمانیم گاه گاهی هم کار به غیر کاردان دادند》

وی مورد تشویق حضار و دانشجویان قرار گرفت.

همچنین سید تقی سیدی شاعر دیگری بود که شعر اعتراضی خود را در میان دانشجویان خواند و با خواندن ابیات《 برای حفظ عدالت میان انسانها، امام گفت بریزید به میان خیابان‌ها》و《رئیس حق بده ما هم به عدل شک بکنیم، تو پشت میز نشستی که ما کمک کنیم》و 《رئیس خبر داری سفره های‌مان خالی است، لیسانس فلسفه مشغوله حمالی است》

در ادامه این مراسم، کلیپی از صحبت های مردم در ارتباط با افزایش قیمت ها بعد از مصوبه اصلاح قیمت بنزین و تجمعات آبان ۱۳۹۸ پخش شد که در این کلیپ یکی از مردم از  قوه قضاییه  درخواست کرد که مردم را از آشوبگران سوا کنند و مسئولین را به جهت اطلاع رسانی نکردن در خصوص افزایش قیمت بنزین بازخواست کند.

پس از پخش این کلیپ، نمایندگان تشکل های دانشجویی مطالبات خود را از آیت‌الله رئیسی قرائت کردند و به ترتیب، محمد حسین معصوم زاده، نماینده انجمن مستقل دانشجویان دانشگاه تهران، امین نوریان، نماینده جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران، علی اسکندری نماینده جنبش عدالتخواه دانشجویی دانشگاه تهران و علی طلوعی نماینده بسیج دانشجویی دانشگاه تهران بیانیه‌های خود را خواندند.

از نکات جالب توجه این مراسم حضور منصور رشنو آر نماینده صنف وانت بار و پیک موتوری و سید امیر میرناصری نماینده قشر کارگر کارخانه های خصوصی سازی شده و کارگر هپکو بود که هر یک به نمایندگی از صنف خود مطالبات شان را از رئیس قوه قضاییه مطرح کردند.

دانشجویان حاضر در سالن، پس از سخنرانی این دو نماینده شعار 《دانشجوی مسلمان، صدای مستضعفان سر دادند》.

در ادامه پرسش های برگزیده ای که در سامانه 《طرح پرسش آزاد از دانشجویان》گردآوری شده بود از رئیس قوه قضاییه پرسیده شد و همه منتظر پاسخ پرسش های شان از رئیس دستگاه قضا بودند.

برخی از این پرسش‌ها به شرح زیر بود:
چرا دادرسی به پرونده سکه ثامن انجام نمی‌شود و چه پیشرفتی در کشف اموال صورت گرفته است

حکم دزد بیت المال فقط ۵ سال است اما یک دزد معمولی بین ۲۰ تا ۳۰ سال زندان دارد آیا این احکام تبعیض آمیز نیست؟

نظر شما در مورد بازداشت کارگران، دانشجویان و… چیست؟

آقای رئیسی به عنوان کسی که رای به مصوبه افزایش قیمت بنزین دادید پشتوانه کار کارشناسی تان چه بوده؟

 آقای رئیسی برای مبارزه با فساد دولتی ها چه برنامه ای دارید؟

پس از طرح این سوالات رئیسی به عنوان مهمان اصلی برنامه روز دانشجو سخنرانی کرد و پرچم هیئت دانشگاه تهران به رئیس قوه قضاییه از طرف بسیج دانشجویی دانشگاه تهران به عنوان تشکل برگزار کننده این مراسم اهدا شد.

از حواشی سخنرانی رئیس قوه قضاییه، طرح پرسش از سوی یکی از دانشجویان نشسته در میان حضار بود که ابتدا با واکنش مواجه شد اما در انتهای سخنرانی رئیس دستگاه قضا موفق شد صحبت خود را مطرح کند.

در پایان نیز بیانیه روز دانشجو قرائت شد.
و دانشجویان با گرفتن گل به مناسبت روز دانشجو بدرقه شدند

انتهای پیام



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 379 بازدید

بازدید دیروز: 1288 بازدید

بازدید کل : 1614132 بازدید

افراد آنلاین: 2 نفر