جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۳۱
 |  29/ آبان/ 1398 - 12:11
  |   نظرات: بدون نظر
28 بازدید بازدید

محکومیت ارزی ۱۹ میلیاردی شرکت وارداتی در تبریز


محکومیت ارزی ۱۹ میلیاردی شرکت وارداتی در تبریز

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی از رسیدگی به پرونده تخلف ارزی یک شرکت واردکننده خبر داد و گفت: پس از احراز تخلف این شرکت به پرداخت جریمه ۱۹ میلیارد ریالی محکوم شد.

به گزارش ایسنا به نقل از اداره کل روابط عمومی و تشریفات سازمان تعزیرات حکومتی، سیدیاسر رایگانی در این رابطه اظهار کرد: با شکایت مدیریت بانک تجارت منطقه آذربایجان شرقی دایر بر عدم ایفای تعهدات واردکنندگان در قبال دریافت ارز و خدمات دولتی در این اداره کل، پرونده تشکیل شد و مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: یک شرکت وارداتی در تبریز تقاضای ۲ فقره حواله ارزی جمعا به مبلغ ۲۹۴ هزار و ۸۷۵ یورو داده که توسط بانک تجارت تبریز صادر گردیده و برابر تعهدنامه ورود و ترخیص و ارائه برگ ترخیص‌کالاهای خریداری شده از خارج کشور، شرکت فوق متعهد می‌گردد تا در زمان تعیین شده این واردات و ترخیص را انجام دهد که در غیر این صورت مجبور به پرداخت مبلغ مابه التفاوت ارز دریافتی خواهد بود.

رایگانی تصریح کرد: با توجه به اینکه متهم در وقت تعیین شده موفق به انجام تعهدات و ترخیص کالاهای مطرح شده قرارداد نشده است و به دلیل عدم ارائه مدارک محکمه پسند و دفاعیات غیر موجه و پذیرش پرداخت مابه التفاوت نرخ ارز مربوطه معادل ۲۸ هزار ریال به ازای هر دلار، وفق مفاد تصویب نامه، ملزم شد نسبت به تأمین و پرداخت آن اقدام کند.

وی اظهار کرد: از آنجایی که دفاعیات متهم غیر موجه تشخیص داده شد، تخلف وی محرز و مسلم بوده و طبق مفاد تصویب نامه هیأت وزیران مشمول پرداخت مابه التفاوت نرخ بیش از ۹ میلیارد ریال به بانک و همچنین طبق قانون تعزیرات حکومتی به پرداخت مبلغ نزدیک به ۱۰ میلیارد ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت و تعلیق کارت بازرگانی به مدت ۶ ماه محکوم شد.

انتهای پیام



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 143 بازدید

بازدید دیروز: 1288 بازدید

بازدید کل : 1613896 بازدید

افراد آنلاین: 1 نفر