پنج شنبه ۰۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱:۱۷
 |  17/ مهر/ 1398 - 11:08
  |   نظرات: بدون نظر
34 بازدید بازدید

دنبال اقتدار پلیسی هالیوودی نیستیم


رئیس کل دادگستری قزوین:

دنبال اقتدار پلیسی هالیوودی نیستیم

رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: دنبال اقتدار پلیسی از نوع هالیوودی نیستیم چرا که این شیوه نه تنها اقتداری به دنبال ندارد بلکه موجب ناآرامی نیز می‌شود، باید قاطعیت در کنار مروت و عدالت سرلوحه نیروی انتظامی کشور ما باشد.

به گزارش ایسنا، نشست مشترک قضایی و انتظامی به مناسبت فرارسیدن هفته نیروی انتظامی با حضور مسئولان قضایی و فرماندهان انتظامی استان قزوین صبح امروز در سالن جلسات دادسرای عمومی و انقلاب قزوین برگزار شد.

حجت‌الاسلام نورالله قدرتی، رئیس کل دادگستری قزوین، در این نشست با بیان اینکه بحث امنیت و عدالت دو مقوله‌ای است که همواره در بین اقشار مختلف در همه جهان از جمله کشور ما مورد توجه است، اظهار کرد: از حیث زندگی اجتماعی، انسان نیازمند امنیت، عدالت و رفاه است و در روایتی از امام صادق (ع) بر آن تاکید شده است لذا می‌توان امنیت را پایه اصلی نیاز بشر دانست که منجر به عدالت شده و این دو در کنار هم رفاه را ایجاد می‌کند.

وی افزود: نیروی انتظامی به عنوان مهمترین ضابط قضایی برای ایجاد آرامش، مورد تایید مقام معظم رهبری است و در فرمایشات معظم‌له بر نقش آن در تامین امنیت تاکید بسیار شده است.

رئیس کل دادگستری استان قزوین عنوان کرد: پلیس ۱۱۰ دریچه‌ای برای ارتباط مستقیم مردم با نیروی انتظامی به شمار می‌رود که بسیار در ایجاد امنیت موثر بوده است.

این مسئول با بیان اینکه طرح «طلایه داران صلح و‌سازش» آماده شده که به زودی به تهران ارسال خواهد شد، گفت: اگر فرهنگ صلح و سازش در جامعه نهادینه شود بی‌شک بسیاری از‌ مشکلات مرتفع شده و مردم یاد خواهند گرفت که همیاران صلح و سازش در وهله نخست می‌توانند در امور آنها داوری کرده و از رفتن پرونده آن‌ها به دادگاه جلوگیری کنند.

وی ادامه داد: امنیت مقوله‌ای نیست که با آن بتوان شوخی کرد با این حال باید تلاش شود تا جایی که میسر است از تشکیل پرونده کیفری در اموری که مخل امنیت و‌ آرامش جامعه نیست، جلوگیری شود.

حجت‌الاسلام قدرتی تاکید کرد: بازرسی‌های نامحسوس موجب می‌شود تا حقایق بسیاری برای مدیران مشخص شود از این رو این موضوع در دستگاه قضا مورد توجه قرار گرفته و توصیه می‌شود در نیروی انتظامی نیز مورد توجه قرار بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه باید تلاش شود آمار فوت بر اثر تصادف کاهش یابد، گفت: در حال حاضر وضعیت موالید و کاهش جمعیت، میزان طلاق و فوت بر اثر تصادف نگران کننده است که در آینده مشکلات بسیاری را ایجاد می‌کند.

این مسئول اعلام کرد: دنبال اقتدار پلیسی هالیوودی نیستیم چرا که این شیوه نه تنها اقتداری به دنبال ندارد بلکه موجب ناآرامی نیز می‌شود، باید قاطعیت در کنار مروت و عدالت سرلوحه نیروی انتظامی کشور ما باشد.

رئیس کل دادگستری استان قزوین در پایان خاطرنشان کرد: هماهنگی هر چه بیشتر بین نیروی انتظامی با دستگاه قضا برای تحقق امنیت و عدالت کمک کرده و‌ موجب آرامش بیشتر در جامعه می‌شود.

به گزارش ایسنا، در پایان این نشست از معاونت‌های فرماندهی انتظامی استان در حوزه‌های مختلف پلیس در سطح استان قزوین تجلیل شد.

انتهای پیام



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 602 بازدید

بازدید دیروز: 435 بازدید

بازدید کل : 1600642 بازدید

افراد آنلاین: 1 نفر