پنج شنبه ۰۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲:۰۹
 |  17/ مهر/ 1398 - 10:46
  |   نظرات: بدون نظر
30 بازدید بازدید

نمایه‌سازی اولین نشریه تخصصی حقوق بشر ایران در پایگاه اسکوپوس


نمایه‌سازی اولین نشریه تخصصی حقوق بشر ایران در پایگاه اسکوپوس

دوفصلنامه حقوق بشر دانشگاه مفید قم موفق شد به عنوان اولین نشریه حقوقی ایران در پایگاه استنادی بین‌المللی scopus نمایه سازی شود.

به گزارش ایسنا، علیرضا ملکی، معاون مرکز مطالعات حقوق بشر دانشگاه مفید در این باره گفت: پس از تلاش‌ها و پیگیری‌های مداومی که در طول ۵ سال گذشته برای ارتقای وضعیت، بهبود شرایط و کیفیت علمی «دوفصلنامه حقوق بشر» به عنوان اولین و تنها نشریه دانشگاهی و تخصصی حقوق بشر در ایران به انجام رسید، این نشریه واجد تمام شرایط عضویت در پایگاه استنادی بین المللی اسکوپوس شناخته شد و عضویت آن در این پایگاه استنادی مورد تایید قرار گرفت. با توجه به این توفیق، هم اکنون دوفصلنامه حقوق بشر اولین نشریه علمی ایران در زمینه حقوق و ششمین نشریه علمی ایران در زمینه علوم انسانی است که در این پایگاه استنادی عضو شده و مستند می‌شوند.

معاون مرکز مطالعات حقوق بشر دانشگاه مفید در ادامه با تشریح جایگاه و اهمیت این پایگاه استنادی بین‌المللی گفت:  این پایگاه هم ردیف پایگاه استنادی بین المللی ISI بوده و در مجامع بین‌المللی و در آیین‌نامه‌های وزارت علوم ایران نیز از اهمیت و اعتبار فوق‌العاده‌ای برخوردار است.

دوفصلنامه حقوق بشر یکی از نشریات علمی دانشگاه مفید قم است که از سال ۱۳۸۵ زیر نظر مرکز مطالعات حقوق بشر این دانشگاه چاپ و منتشر می‌شود. این نشریه که به صورت دو فصلنامه انتشار می‌یابد، جهت گسترش مفاهیم حقوق بشر در ایران و انعکاس دیدگاه‌های علمی و تخصصی موجود در حوزه حقوق بشر به دو صورت چاپی و الکترونیکی در دسترس علاقه‌مندان قرار می گیرد. در این نشریه مقالات به دو زبان فارسی و انگلیسی پذیرفته و بررسی می‌شوند.

انتهای پیام



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 665 بازدید

بازدید دیروز: 435 بازدید

بازدید کل : 1600705 بازدید

افراد آنلاین: 1 نفر