پنج شنبه ۰۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۵:۱۳
 |  17/ مهر/ 1398 - 5:08
  |   نظرات: بدون نظر
36 بازدید بازدید

قهوه خانه مصداق اماکن عمومی است


آیت الله سبحانی در انتقاد از مصوبه مجلس؛

قهوه خانه مصداق اماکن عمومی است

آیت الله سبحانی از مراجع عظام تقلید نسبت به مصوبه مجلس شورای اسلامی مبنی بر اینکه قهوه خانه‌ها اماکن عمومی نیستند، گفت: قهوه خانه مصداق اماکن عمومی است و موضوع باید در شورای نگهبان بازنگری شود.

به گزارش ایسنا قم و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، آیت الله جعفر سبحانی امروز در دیدار با دکتر قدیر سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به موضوع طبابت و فقه گفت: این دو رابطه تنگانگی با یکدیگر دارند و در بسیاری از موارد همانند روزه، نوع نماز خواندن، غسل کردن و… اگر چه دستورات کلی را فقیه صادر می کند، اما طبیب در جزئیات ورود کرده و در صورتی که برای بدن مضر باشد، آن را اعلام می کند.

وی بیان کرد: فقیه و طبیب هر دو در خدمت مردم هستند و اقدامات آنها مکمل یکدیگر است و از این رو همانطور که فقیه باید عادل، باتقوا و پیراستگی داشته باشد، طبیب نیز باید از این مسائل برخوردار باشد.

سبحانی با بیان اینکه همگان نیازمند تذکر هستیم گفت: پزشکانی که در قم حضور دارند، افرادی حاذق و باتقوا هستند اما نیاز هست برای همه جلسات اخلاقی و تقوایی نیز برگزار شود و از این رو باید برنامه ریزی‌های لازم انجام شود.

این مرجع تقلید با اشاره به روند توسعه فضاهای درمانی و بیمارستانی گفت: پیش از انقلاب استان قم از این نظر هیچ امکاناتی نداشت اما به برکت نظام اسلامی، امروزه شاهد توسعه مراکز درمانی و بیمارستانی و همچنین احداث بیمارستان هزار تختخوابی در قم هستیم.

وی با اشاره به طرح قم شهر بدون دخانیات که از سوی سازمان سازمان جهانی بهداشت مطرح شده است گفت: در این زمینه باید سمینار و جلسات فرهنگ‌سازی به ویژه در میان جوانان و دانشجویان برگزار کنید چرا که از قم انتظار می‌رود که در زمینه عدم مصرف مواد مخدر و مواد دخانی وضعیت بهتری داشته باشد.

سبحانی همچنین نسبت به مصوبه مجلس شورای اسلامی مبنی بر اینکه قهوه خانه‌ها اماکن عمومی نیستند، گفت: قهوه خانه مصداق اماکن عمومی است و موضوع باید در شورای نگهبان بازنگری شود.

در این جلسه محمدرضا دکتر قدیر سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه آماده خدمات‌رسانی به مردم و علما و همچنین بهره گیری از نظرات علما و مراجع عظام تقلید هستیم گفت: نظرات و رهنمودهای شما، کارساز و اثر بخش است و می تواند در راستای خدمات‌رسانی هر چه بیشتر به مردم موثر باشد.

دکتر سیدحسن عادلی رئیس جمعیت مبارزه با دخانیت استان قم نیز در این جلسه گفت: طرحی از سوی سازمان جهانی بهداشت مبنی بر معرفی شهرهای مکه، مدینه، قم و مشهد به عنوان شهرهای بدون دخانیت مطرح شده که امیدواریم بتوانیم در این راستا گام برداریم.

انتهای پیام



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 1105 بازدید

بازدید دیروز: 435 بازدید

بازدید کل : 1601145 بازدید

افراد آنلاین: 1 نفر