سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۷:۳۸
 |  1/ مهر/ 1398 - 11:35
  |   نظرات: بدون نظر
62 بازدید بازدید

گزارش ایسنا از ششمین جلسه دادگاه متهمان پرونده موسسه مالی حافظ و یک شرکت کشاورزی


گزارش ایسنا از ششمین جلسه دادگاه متهمان پرونده موسسه مالی حافظ و یک شرکت کشاورزی

ششمین جلسه رسیدگی به پرونده متهمان موسسه غیرمجاز حافظ و شرکت کشاورزی خوشه طلایی مهر ماندگار در شعبه چهارم دادگاه ویژه رسیدگی به مفسدان و اخلالگران اقتصادی برگزار شد.

به گزارش ایسنا، در ابتدای این جلسه، قاضی صلواتی از متهم پورانی خواست که با حضور در جایگاه آخرین دفاعیات خود را بیان کند.

متهم پورانی با حضور در جایگاه گفت: آقای ارجمندی در تاریخ ۲۰ فروردین ماه سال ۹۶ از شرکت خارج شد. ایشان گفته است شرکت مشکل نقدینگی نداشته اما براساس ابلاغیه سازمان، مشخص می‌شود میزان مصارف نقدینگی شرکت‌ها که باید ۶۵ درصد باشد رعایت نشده است.

این متهم افزود: در تاریخ ۹۳.۸.۱۶ اداره تعاون روستایی فعالیت شرکت را به رئیس گروه نظارت استان‌های غرب بانک مرکزی اعلان کرده و به این دلیل بانک مرکزی در جریان همه چیز بوده است و علت پلمب موسسه دادستانی بوده است.

وی گفت: اواخر سال ۹۵ با ارجمندی تفاهم نامه امضا کردیم و هیات مدیره قبلی از شرکت خارج شدند.

متهم پورانی اظهار کرد: درخواست حسابرسی از واحدهای اعتباری از طریق کارشناس رسمی را داریم.

وی افزود: تمامی کسانی که از خدمات واحدهای عمومی استفاده می‌کنند ابتدا باید با پرداخت ۵۰۰ هزار ریال به عضویت شرکت در بیایند تا به عنوان سهامدار شناخته شوند. پس از آن مدیران شرکت هم موظف به افزایش سرمایه هستند.

وی خاطرنشان کرد: افرادی که سهام جدید خریداری کردند باید در مجمع به تصویب برسد تا افزایش سرمایه هم صورت بگیرد. این افزایش سرمایه باعث افزایش تعداد سهام شرکت هم می‌شود که در طول سال دو یا سه بار این کار صورت می‌گیرد.

متهم پورانی ضمن اشاره به نحوه مدیریت شرکت بعد از واگذاری اظهار کرد: اینجانب به قصد ادغام و در جهت ساماندهی و به قصد احیا و بدون سوء نیت اقدام به فعالیت کردم. سپرده‌گذاری شکات نیز در این پرونده در زمان من انجام نشده است در دوره هیات مدیره قبلی بوده و من هیچ مالی را تحصیل نکردم.

این متهم با تاکید مجدد بر درخواست حسابرسی اطهار کرد: نیت ما اصلاح امور بوده است. در آن زمان آقای شهاب حسنی به عنوان مدیرعامل شرکت انتخاب شد. پس از آن آقای رشیدی را به عنوان مدیرعامل انتخاب کردیم که ساکن ایلام بود اما در ادامه ایشان حضور نیافتند و ما مجبور شدیم شخص دیگری را معرفی کنیم که آقای کرم حیدری به عنوان مدیرعامل انتخاب شد.

وی ادامه داد: ما زمانی که برای مدیریت کوتاه فعالیت خود برنامه‌ریزی می‌کردیم ۱۲ طرح توسعه‌ای را برای دوره ۵ ساله در استان ایلام پیش‌بینی کردیم.

وی در خصوص اینکه مطرح شده خروج منابع صورت گرفته نیز گفت: مشخص نیست که این مساله توسط چه کسب، چه مقدار و چگونه بوده است.

ادامه دارد



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 9653 بازدید

بازدید دیروز: 19544 بازدید

بازدید کل : 1491036 بازدید

افراد آنلاین: 4 نفر