سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۳۴
 |  1/ مهر/ 1398 - 9:43
  |   نظرات: بدون نظر
34 بازدید بازدید

مدارس ما باید مدرسه علم و عدالت باشند


سخنگوی قوه قضائیه:

مدارس ما باید مدرسه علم و عدالت باشند

سخنگوی قوه قضائیه گفت:مدارس و آموزش و پرورش باید مدرسه علم و عدالت باشند.

به گزارش ایسنا، غلامحسین اسماعیلی در مراسم آغاز سال تحصیلی در مدرسه ابتدایی شهید ابن سینا آغاز سال تحصیلی جدید و هفته دفاع مقدس را تبریک گفت و افزود: امروز روز بسیار فرخنده و به یاد ماندنی یعنی آغاز سال تحصیلی، روز شکوفایی نسل جدید و آینده سازان ایران اسلامی است. امروز آغاز یک حرکت بزرگ علمی در ایران اسلامی است.

وی ادامه داد: ما در کنار امروز باید دیروز و فردایمان راهم ببینیم و مد نظر قرار دهیم. باید به گذشته ارزشمند خودمان تکیه کرده و از این گذشته سراسر افتخار ایران اسلامی برای رسیدن به افق آینده مد نظر جمهوری اسلامی درس بگیریم. همچنین به دستاوردهای ۴۰ ساله انقلاب برای رسیدن به اهداف ۴۰ سال آینده نظام جمهوری اسلامی توجه کنیم.

سخنگوی قوه قضائیه با بیان اینکه گذشته ما ۳۱ شهریور هر سال یعنی دوران سراسر افتخار هشت سال دفاع مقدس است، افزود: باید گذشته را ارج نهاده و از آن درس گرفته و به گذشتگانمان به ویژه جانبازان، آزادگان، شهدا و خانواده‌ معزم شهدا احترام بگذاریم. آینده ما نیز توسط شما دانش آموزان آینده‌ای درخشان‌تر، بهتر و موفق‌تر برای رسیدن به قله‌های بلند انسانیت خواهد بود. ان‌شاءلله این امر با تلاش و کمک معلمان و آموزگاران محقق می‌شود.

اسماعیلی تاکید کرد: ما برای رسیدن به آینده مد نظرمان به معلمان و کتاب خوب و ارزشگذاری و ارزیابی صحیح از عملکردمان طبق آنچه قرآن به ما آموخته، نیازمندیم. خداوند در قرآن فرمود من برای شما پیامبری فرستاده‌ام که معلم است و کتابی فرستاده‌ام که قرآن است. میزان و تراز و وسیله سنجش و برپایی عدالت را فرستادم که اینها ارزیابی عملکرد ماست برای آنکه در عالم هستی عدالت برپا شود.

وی ادامه داد: اگر درس آموز مکتب قرآن هستیم، مدارس و آموزش و پرورش ما باید مدرسه علم و عدالت باشد. تنها علم آموزی کفایت نمی‌کند. باید عدالت را در آموزش و پرورش هدف قرار داد. کلاس درس، رفتار، منش و آینده نگری ما باید بر پایه برقراری عدالت در جامعه اسلامی باشد. لذا لازم است یکایک اعمال، رفتار، سخنان و گفتارمان را با ترازوی عدالت بسنجیم و برای برپایی آن تلاش کنیم. در اینصورت زمینه ساز ظهور عدالت گستر جهان هستی امام زمان خواهیم بود.

سخنگوی قوه قضائیه در پایان خطاب به دانش آموزان گفت: عدالت یادتان نرود. از امروز برپایی عدالت در آینده مد نظرتان قرار دهید، درس بخوانید و رشد و پرورش داشته باشید که اینها فقط و فقط برای برپایی عدالت در جامعه اسلامی ایران است.

انتهای پیام



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 13370 بازدید

بازدید دیروز: 19544 بازدید

بازدید کل : 1494753 بازدید

افراد آنلاین: 3 نفر