سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۲۶
 |  1/ مهر/ 1398 - 2:07
  |   نظرات: بدون نظر
54 بازدید بازدید

رئیس قوه قضاییه: مشکلات مشابه هپکو، در سراسر کشور وجود دارد


رئیس قوه قضاییه: مشکلات مشابه هپکو، در سراسر کشور وجود دارد

رئیس قوه قضائیه گفت: باید درباره واگذاری‌ها و خصوصی سازی همه واحدهایی که دچار مشکل شده اند، بازنگری شود.

به گزارش ایسنا به نقل از صدا و سیما، رئیس قوه قضاییه در جلسه امروز شورای عالی قوه قضاییه با تشکر از اقدام دولت برای رفع مشکلات کارکنان شرکت هپکو، گفت: این مسایل فقط مشکل هپکو و فقط مشکل اراک نیست، مشکلات مشابه هپکو، در سراسر کشور وجود دارد.

حجت الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی افزود: در خود اراک چندین شرکت داریم که به بخش خصوصی واگذار شده اما نحوه واگذاری پیامدهایی داشته و غصه‌هایی هم درست کرده است.

وی گفت: غصه اول این است که در واگذاری به بخش خصوصی، ضوابط رعایت نشده است.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی افزود: غصه دوم این است که کارخانه دچار رکود در تولید شده و غصه سوم این است که کارگران بیکار شده اند، غصه چهارم این است که حقوق کارگران پرداخت نشده و غصه پنجم اینکه به اعتراض های دلسوزان و کارگران توجه نشده و غصه آخر هم اینکه برای قوه قضاییه غصه درست شده است.

وی گفت: باید درباره واگذاری ها و خصوصی سازی همه واحدهایی که دچار مشکل شده اند، بازنگری شود.

رئیس قوه قضاییه افزود: درخصوصی سازی اولین نکته اشکالات ساختاری است که باید حتما برطرف شود و در نوع واگذاری اشکالاتی وجود دارد که باید به آنها توجه شود.

رئیسی گفت: درباره خصوصی سازی توجه به این نکات، می تواند آینده را در این زمینه تضمین کند ، خصوصی سازی از ضروریات کشور است اما باید این کار با رعایت مقررات و توانمندی های فردی که به او واگذار می شود و رعایت همه جوانب باید این کار صورت گیرد.

رئیسی  با تاکید بر ضرورت توجه به اسناد مصوب در حوزه آموزش عالی و آموزش و پرورش افزود:​ آنچه می خواهم در این زمینه تاکید کنم، مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره امنیت اخلاقی و روانی دانش آموزان و دانشجویان است.

وی خطاب به مدیران مدارس و دانشگاه ها گفت: امروز دانشجویان و دانش آموزان در اختیار شما هستند برای اینکه در حوزه های علم، دانش، معرفت افزایی و تربیت آموزش دهید و بپرورانید تا بتوانند برای کشور آینده ساز شوند.

رئیس قوه قضاییه تاکید کرد: توجه به بهداشت اخلاقی و روحی این عزیزان بسیار امر مهمی است.

رئیسی گفت: در سند مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی که در آن وظیفه های آموزش عالی و آموزش و پرورش تعیین شده، بر حفظ عفاف و حجاب تاکید شده است و بندهای مشخصی وجود دارد.

رئیسی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس افزود: همواره باید از این گنجینه استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه ملت ایران در موفقیت بر همه دشمن رموزی داشتند، گفت: رمز اول ایمان و اعتقاد مردم به خدای متعال و وعده صادق الهی است.

رئیس قوه قضاییه افزود: رمز دیگر این پیروزی هم روحیه جهاد، ایثارگری و حماسه آفرینی است که در این میدان، مثال زدنی است.
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی گفت: همواره باید هنرمندان و صاحبان قلم در تبیین رشادت‌ها و حماسه آفرینی‌های دفاع مقدس کار کنند.
وی افزود: روحیه بسیجی مردم و همکاری و همراهی مردم با نیرو‌های مسلح که جبهه‌ها را اداره می‌کردند، رمز دیگر موفقیت این ملت بزرگ در آن دوران است.

رئیسی افزود: آنچه نتیجه می‌دهد، راهبرد مقاومت است و مذاکره در هیچ سطحی صورت نخواهد گرفت. همه مسئولان مصمم هستند راهبرد مقاومت و ایستادگی را دنبال کنند.

وی با بیان اینکه جنگ ما تمام نشده است، گفت: جنگ اقتصادی، جنگ روانی، جنگ رسانه‌ای و اطلاعاتی بر ضد ملت ایران جریان دارد و دشمن می‌کوشد که این ملت بزرگ را از ادامه راهی که انتخاب کرده است، باز دارد.

رئیس قوه قضاییه افزود: آنچه می‌تواند دشمن را زمین گیر و وادار به عقب نشینی کند، فقط ایستادگی و مقاومت فعال است.

رئیسی تاکید کرد: درسی که ما از رهبر معظم انقلاب آموخته ایم، این است که راهبرد مقاومت جواب می‌دهد.

وی گفت: اگر شما امروز می‌بینید که دشمن حرم مطهر عسکریین را تخریب می‌کند برای این است که این بارگاه انسان ساز است و یک انسان با روحیه جهادی و دشمن ستیزی می‌سازد، بنابر این دشمن می‌خواهد که این حرم‌ها وجود نداشته باشد.

رئیس قوه قضاییه اضافه کرد: امروز ما بیش از هر زمان باید نکته مورد تاکید رهبر معظم انقلاب را مبنی بر جواب دادن راهبرد مقاومت و صورت نگرفتن مذاکره، مورد توجه جدی قرار دهیم.

انتهای پیام



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 11834 بازدید

بازدید دیروز: 19544 بازدید

بازدید کل : 1493217 بازدید

افراد آنلاین: 3 نفر