سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۳۸
 |  1/ مهر/ 1398 - 1:54
  |   نظرات: بدون نظر
66 بازدید بازدید

اعلام ختم رسیدگی به پرونده موسسه مالی حافظ و شرکت خوشه طلایی مهر ماندگار


از سوی قاضی صلواتی انجام شد

اعلام ختم رسیدگی به پرونده موسسه مالی حافظ و شرکت خوشه طلایی مهر ماندگار

ششمین جلسه از دادگاه متهمان پرونده موسسه غیرمجاز حافظ و شرکت کشاورزی خوشه طلایی مهر ماندگار برگزار شد.

به گزارش ایسنا، در ششمین جلسه از دادگاه متهمین پرونده موسسه غیرمجاز حافظ و شرکت کشاورزی خوشه طلایی مهر ماندگار که صبح امروز (دوشنبه ) در شعبه چهارم دادگاه ویژه رسیدگی به پرونده اخلالگران و مفسدان اقتصادی به ریاست قاضی صلواتی و به صورت علنی برگزار شد، متهمین پرونده آخرین دفاعیات خود را بیان کردند.

در این جلسه نماینده حقوقی سازمان تعاون روستایی و بانک مرکزی توضیحاتی را ارائه کردند.

نماینده دادستان نیز توضیحاتی در خصوص آخرین دفاعیات متهمین بیان کرد.

در پایان این جلسه، قاضی صلواتی ختم رسیدگی به این پرونده‌ را اعلام کرد و گفت: از متهمین می‌خواهیم که تا قبل از صدور حکم دادگاه نسبت به پرداخت بدهی و تسویه حساب با شکات اقدام کنند.

وی افزود: خط اعتباری ۱۰ میلیارد تومانی بر اساس مصوبه سران قوا از بیت المال پرداخت شده که این بدهی همچنان بر عهده متهمان است.

قاضی صلواتی خاطرنشان کرد: ظرف ۵ روز گذشته حدود ۴۰۰ میلیون تومان از وجوه تسهیلات اعطایی حافظ و مهر ماندگار اخذ و به حساب امانی دادگاه واریز شده که در زمان مقتضی با سپرده گذاران تسویه حساب می‌شود.

در پنجمین جلسه دادگاه رسیدگی به این پرونده، متهمین عباس شکربیگی، علی عزیزیان، محمد جواد امامی و شهاب حسنی دفاعیات خود را مطرح کردند و وکلای متهمین میرزاباقری و پورانی نیز دفاعیات خود را بیان کردند.

بر اساس این گزارش، در چهارمین جلسه از رسیدگی به متهمین پرونده موسسه غیرمجاز حافظ و شرکت کشاورزی خوشه طلایی مهر ماندگار متهمین هوتن یوسفیان، خوشبخت، غلامرضا ارجمندی، ملایی و کریم زاده دفاعیات خود را بیان کردند و نماینده دادستان و نماینده هیات مدیره تعاون روستایی در خصوص اظهارات متهمین توضیحاتی ارائه کردند.

در جلسه سوم رسیدگی به این پرونده که ۲۶ شهریورماه برگزار شد، متهم پورانی ادامه دفاعیات خود را مطرح کرد، همچنین متهم ذکری زاده و نماینده دادستان نیز در این جلسه مطالب خود را ارائه کردند.

در دومین جلسه رسیدگی به این پرونده، متهم پورانی و میرزاباقری دفاعیات خود را مطرح کردند و قاضی صلواتی در پایان این جلسه خطاب به متهمان گفت: متهمین پرونده تا قبل از صدور حکم نسبت به تسویه حساب شکات اقدام کنند که در صدور رای دادگاه موثر است. خط اعتباری ۱۰ میلیاردی مصوب سران قوا در مورد ۲۴۵۸ نفر با حداکثر ۳۰ میلیون پرداخت شده است که از بیت المال بوده و برگرداندن آن بر عهده متهمین است که باید برگردانده شود.

یکشنبه- ۲۴ شهریور ماه- نخستین جلسه از دادگاه متهمان پرونده موسسه غیرمجاز حافظ و شرکت کشاورزی خوشه طلایی مهر ماندگار در شعبه چهارم دادگاه ویژه رسیدگی به پرونده اخلالگران و مفسدان اقتصادی به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد و در این جلسه، کیفرخواست متهمین توسط نماینده دادستان قرائت شد. همچنین تعدادی از شکات حاضر در جلسه و نمایندگان آنها شکایت خود از متهمین این پرونده را مطرح کردند و اکثریت آنها خواستار اشد مجازات برای متهمین شدند.

شنبه- ۲۳ شهریورماه-  قاضی صلواتی از برگزاری اولین جلسه رسیدگی به پرونده موسسه غیرمجاز حافظ و شرکت کشاورزی خوشه طلایی مهر ماندگار به صورت علنی خبر داد.

رئیس شعبه چهارم دادگاه ویژه رسیدگی به پرونده اخلالگران و مفسدان اقتصادی با اعلام اسامی متهمان پرونده موسسه غیرمجاز حافظ، اظهار کرد: موسسه غیرمجاز حافظ شش متهم به نام‌های سید احسان الله میرزاباقری برزی فرزند سیداکبر (مدیرعامل موسسه غیرمجاز حافظ)، بهروز پورانی فرزند سیف الله (دبیر هیات مدیره)، وحید ذکری زاده فرزند اصغر (معاون پشتیبانی)، ابراهیم کارگر فرزند اسدالله (مدیر امور مالی)، هوتن یوسفیان فرزند احمدعلی (مدیر منطقه شمال کشور)، محسن خوشبخت فرزند محمدعلی (رئیس شعبه خوی) دارد که اتهام آن‌ها دایر بر مشارکت در اخلال در نظام اقتصادی کشور است.

وی با بیان اینکه بانک مرکزی و ۴۹ نفر شاکی پرونده هستند، عنوان کرد: این موسسه هفت هزار و ۵۷۱ نفر سپرده گذار داشته و چهار میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان جذب سپرده صورت گرفته است.

قاضی صلواتی با بیان اینکه پرونده شرکت کشاورزی خوشه طلایی مهر ماندگار مربوط به ایلام است که با پرونده موسسه غیرمجاز حافظ ادغام شده، گفت: شرکت کشاورزی خوشه طلایی مهر ماندگار نیز ۱۳ متهم دارد که ۲۵ میلیارد و ۵۳۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان جذب سپرده در آن صورت گرفته است.

رئیس شعبه چهارم دادگاه ویژه رسیدگی به پرونده اخلالگران و مفسدان اقتصادی تصریح کرد: دو نفر از متهمان شرکت کشاورزی خوشه طلایی مهر ماندگار، با موسسه غیرمجاز حافظ مشترک هستند.

انتهای پیام



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 12735 بازدید

بازدید دیروز: 19544 بازدید

بازدید کل : 1494118 بازدید

افراد آنلاین: 4 نفر