جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۳:۴۲
 |  1/ مهر/ 1398 - 4:17
  |   نظرات: بدون نظر
62 بازدید بازدید

دادنامه‌ها باید مستدل، متقن و مستند باشد


رئیس دیوان عالی کشور:

دادنامه‌ها باید مستدل، متقن و مستند باشد

رئیس دیوان عالی کشور بر لزوم مستدل، متقن و مستند بودن دادنامه‌ها تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام مرتضوی مقدم در نشست با روسای شعب دیوان عالی کشور با اشاره به موضوع نظارت و وحدت رویه به عنوان وظایف اصلی دیوان عالی کشور بر اخذ نظر و پیشنهادات نظرات روسا و همکاران شعب دیوان در خصوص نواقصی که در پرونده‌ها است، تاکید کرد.

وی خطاب به روسای شعب دیوان عالی کشور گفت: مواردی را که شعب به آن نیاز دارند و باید در پرونده‌ها وجود داشته باشد، دقیق و آشکار و روشن بنویسید تا با مساعدت همکاران از این جهت پرونده‌ها ارتقاء یابند.

رئیس دیوان عالی کشور در ادامه بر تسریع در رسیدگی به پرونده‌ها تاکید کرد و گفت: پرونده مانده نباید داشته باشیم و در رسیدگی به پرونده‌هایی که در جریان است باید تسریع کرده و راهکار‌های لازم را در این رابطه مکتوب ارائه دهید.

وی با اشاره به موضوع گزارش نویسی اظهارداشت: گزارش نویسی یکی از مواردی است که می‌تواند در تسریع رسیدگی موثر باشد.

مرتضوی مقدم تاکید کرد: گزارش باید جامع باشد بدین معنا که به چارچوب مسائل در پرونده اشاره شده باشد و هرچه دادنامه مستدل، متقن و مستند باشد مورد استقبال قرار می‌گیرد.

در پایان این نشست از زحمات حجت الاسلام قاصدی رئیس دفتر دیوان عالی کشور با اهداء لوحی تقدیر بعمل آمد و حجت الاسلام فوادیان به عنوان رئیس جدید دفتر دیوان عالی کشور معرفی شد.

انتهای پیام



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 542 بازدید

بازدید دیروز: 1348 بازدید

بازدید کل : 1601930 بازدید

افراد آنلاین: 2 نفر