جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۹:۵۹
 |  22/ مرداد/ 1398 - 4:09
  |   نظرات: بدون نظر
101 بازدید بازدید

هماهنگی قاچاقچیان با افراد صاحب منصب استان‌های مرزی جهت قاچاق کالا


مدیرکل پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا و ارز سازمان تعزیرات مطرح کرد

هماهنگی قاچاقچیان با افراد صاحب منصب استان‌های مرزی جهت قاچاق کالا

مدیرکل پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا و ارز سازمان تعزیرات گفت: هماهنگی قاچاقچیان با برخی از افراد صاحب منصب در استان های مرزی از دلایل قاچاق لوازم خانگی به کشور است و در حقیقت آن صاحب منصبان ورود کالا به مرزهای کشور را تسهیل می کنند.

به گزارش ایسنا به نقل از اداره کل روابط عمومی و تشریفات سازمان تعزیرات حکومتی، سیدعبدالمجید اجتهادی در برنامه «بدون خط خوردگی» رادیو گفت‌وگو در خصوص قاچاق لوازم خانگی به کشور با بیان این‌که «بخش عمده ای از قاچاق لوازم خانگی به کشور از طریق بازارچه‌های مرزی صورت می گیرد»، اظهار کرد: در حال حاضر تبلیغات گسترده ای صورت می گیرد که افراد می توانند در بانه خرید کنند و در تهران تحویل بگیرند و این موضوع قطعا زیبنده نظام که با قاچاق کالا مبارزه می‌کند نیست.

وی افزود: متاسفانه یکی از دلایل وجود بازارچه های مرزی و گسترش قاچاق لوازم خانگی به دلیل مشکلات حوزه قوانین و سوء استفاده از آن است. در کنار برداشت‌های ناصواب از قوانین و مقررات، هماهنگی قاچاقچیان با برخی از افراد صاحب منصب در استان های مرزی از دلایل قاچاق لوازم خانگی به کشور است و در حقیقت آن صاحب منصبان ورود کالا به مرزی های کشور را تسهیل می‌کنند. عمده این قاچاق‌ها تحت عنوان ته لنجی و کالای ملوانی صورت می گیرد.

مدیرکل پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا و ارز سازمان تعزیرات حکومتی تصریح کرد: هیچ ماده‌ای تحت عنوان کولبری در قانون نداریم. هیچ کس نمی‌تواند تحت عنوان سهمیه مرز نشینی این حجم از کالای قاچاق را وارد کشور کند. قوانینی مانند کالای ته لنجی قرار بود معیشت ملوانان را تقویت کند و اصلا موضوع لوازم خانگی مطرح نبوده است.

وی با بیان این‌که «برداشت‌های ناصواب از قانون رویه شده است»، عنوان کرد: متاسفانه با توجه به این وضعیت، دستگاه های نظارتی هر چقدر بخواهند اعمال قانون کنند، تبدیل به یک معضل می‌شود و به عنوان مثال اگر بخواهند کالاهای ملوانی و ته لنجی را سامان دهند، اعتراضات زیادی توسط برخی از مردم صورت می‌گیرد.

انتهای پیام



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 902 بازدید

بازدید دیروز: 1348 بازدید

بازدید کل : 1602290 بازدید

افراد آنلاین: 1 نفر