شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۱۳
 |  22/ مرداد/ 1398 - 4:32
  |   نظرات: بدون نظر
75 بازدید بازدید

دیوان عدالت دستور به توقف فرآیند مصاحبه و جذب پذیرفته‌شدگان آزمون سردفتری داد؟


دیوان عدالت دستور به توقف فرآیند مصاحبه و جذب پذیرفته‌شدگان آزمون سردفتری داد؟

رایی از دیوان عدالت اداری در فضای مجازی منتشر شده که نشان می‌دهد این مرجع قضایی، دستور موقت نسبت به توقف فرآیند مصاحبه و جذب پذیرفته‌شدگان آزمون سردفتری ۹۷ داده است.

به گزارش ایسنا، پس از گذشت ۱۳ سال از برگزاری آخرین آزمون سردفتری اسناد رسمی، بالاخره در ۲۹ تیرماه سال ۹۷ آزمون سردفتری دیگری با شرکت بیش از ۷۵ هزار نفر در ۱۲ استان برگزار شد و از همان ابتدای اعلام نتایج، اعتراض داوطلبان این آزمون را به همراه داشت به نحوی که تعداد زیادی از داوطلبان در تماس با ایسنا ضمن انتقاد از نحوه اعلام نتایج این آزمون گفتند که کارنامه‌ای به آنها ارائه نشده است بلکه صرفا با وارد کردن شماره ملی، پیامی مبنی بر عدم موفقیت در آزمون برای آنها نمایش داده می‌شود بدون آنکه مشخصات و نمرات شرکت‌کنندگان نمایش داده شود.

معترضین به آزمون سردفتری ۹۷، تا چند ماه بعد از اعلام نتایج، مقابل سازمان ثبت اسناد و همچنین مجلس تجمعاتی برگزار کردند و طی آن خواستار ابطال این آزمون شدند.

ناصر سراج رئیس سازمان بازرسی کل کشور نیز چندی پیش از ارسال گزارشی درباره بررسی تخلفات آزمون سردفتری ۹۷ به دیوان عدالت اداری خبر داد.

اکنون تصویری از رای یکی از شعب دیوان عدالت اداری منتشر شده که نشان می‌دهد، شعبه مذکور، دستور موقت نسبت به توقف فرآیند مصاحبه و جذب پذیرفته‌شدگان آزمون سردفتری ۹۷ صادر کرده است.

به گزارش ایسنا، در گردشکار این پرونده آمده است: شاکی با طرح شکایت به خواسته فوق بیان داشته است که سازمان ثبت اسناد در آزمون سال ۹۷ قبل و بعد از آزمون مرتکب تحلفاتی شده است که مفاد بندهای آگهی از جمله بند ۷ و ۴ تذکرات مهم و انتخاب مؤسسه برگزار کننده آزمون و تغییر ظرفیت شهرها و اعلام ممنوعیت برای ثبت‌نام بعضی مشاغل و عدم اعلام شهرهای آزمون رعایت نشده و موارد حفاظتی عدم استاندارد سؤالات و عدم سؤالات فقه مربوط به اهل سنت و اقلیت دینی حین آزمون و تأخیر در اعلام نتیجه، اعلام اسامی برابر ظرفیت، عدم انتشار کارنامه، حذف پذیرفته‌شدگان مشاغل ماده ۱۵ دفاتر اسناد رسمی رعایت نشده است و تقاضای دستور موقت و توقف عملیات اجرایی را نموده است که با عنایت به مفاد شکایت و شکایت‌های متعدد مطروحه مشابه به شرح آتی اتخاذ تصمیم می‌نماید.

قرار دیوان عدالت اداری

«نظر به این که مطابق مواد ۳۴ و ۳۵ قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری صدور دستور موقت مبنی بر توقف اجرای تصمیمات و اقدامات و یا الزام به انجام وظیفه منوط به احراز ورود خسارت است که در آینده جبران آن غیرممکن است و چون دلایل و مستندات ارائه شده به جهت عدم امکان مشارکت سایر واجدین شرایط در آینده غیرممکن بوده لذا فوریت امر احراز می‌گردد که بنا به مراتب و گزارش ۱۳۹۸/۲/۳ سازمان بازرسی کل کشور دستور موقت توقف عملیات ادامه روند استخدام از جمله مصاحبه و صدور حکم سردفتری پذیرفته‌شدگان صادر و اعلام می‌گردد.

صدور دستور موقت تأثیری در اصل و ماهیت موضوع ندارد. مقرر می‌دارد دفتر پس از ابلاغ تبادل لوایح به نظر برسد.»

پیگیری ایسنا برای بررسی صحت صدور رای منتشر شده منتسب به یک شعبه دیوان عدالت اداری، از این مرجع تا لحظه انتشار این خبر بی‌نتیجه مانده است.

انتهای پیام



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 1112 بازدید

بازدید دیروز: 1288 بازدید

بازدید کل : 1614865 بازدید

افراد آنلاین: 1 نفر