پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۳۲
 |  16/ مرداد/ 1398 - 3:03
  |   نظرات: بدون نظر
73 بازدید بازدید

توصیه رهبری به جوانان نخبه/تاکید ظریف بر حمایت از مردم/هشدار روحانی به متجاوزان و…


در گزیده اخبار سیاسی ۱۶ مرداد بخوانید؛

توصیه رهبری به جوانان نخبه/تاکید ظریف بر حمایت از مردم/هشدار روحانی به متجاوزان و…

برگزاری همایش بزرگداشت حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی/ رایزنی دومینیک راب و مایک پنس با محوریت ایران/ دومین جلسه رسیدگی به اتهامات متهمین جدید پتروشیمی/ دیدار مدال‌آوران المپیادهای علمی و اعضای تیم ملی والیبال جوانان با رهبر انقلاب/ دعوت مکرون از روحانی برای شرکت در نشست گروه ۷ و رد آن از سوی روحانی/ تکذیب ادعای دعوت مکرون از روحانی و… از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز چهار شنبه، شانزدهم مرداد ماه ۱۳۹۸ است.

به گزارش ایسنا، رییس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها با اشاره به این‌که سرعت عمل و دقت عمل در انتخابات با استفاده از تجهیزات و نرم‌افزارهای نوین بسیار بیشتر است، گفت: باید در برگزاری انتخابات به سمت استفاده از تجهیزات و نرم‌افزارهای نوینی که مورد تایید مراجع ناظر بر انتخابات است برویم.

محمدرضا تابش، نایب رئیس فراکسیون امید مجلس هم بر ضرورت ائتلافی عمل کردن در انتخابات آینده و ائتلاف بین اصول‌گرایان و اصلاح طلبان تأکید کرد.

همچنین یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه فعالیت با گفتمان‌های موجود ولی در قالب تشکل‌های جدید نمی‌تواند به عنوان جریان سوم نام بگیرد، گفت: اگر جریان سومی هم بخواهد شکل بگیرد باید شناسنامه‌دار بوده و افراد شاخص و گفتمان مشخصی داشته باشد چراکه گفتمان سوم با صحبت و برگزاری چند جلسه، شکل نمی‌گیرد.

رهبر انقلاب در دیدار مدال‌آوران المپیادهای علمی و اعضای تیم ملی والیبال جوانان تأکید کردند: اکنون انتظار این است که جوانان نخبه و نسل بعدی، صدها مورد مانند نانو و پدیده های ناشناخته علمی زیست فناوری را کشف کنند و فقط به ادامه مسیر پیشرفت علمی بسنده نشود. حضرت آیت الله خامنه‌ای لازمه رسیدن به این مرحله را حفظ و تعالی جوهر نخبگی و قانع نشدن به شرایط فعلی دانستند و افزودند: باید جوانان نخبه با کار و تلاش و پشت سر گذاشتن مشکلات، بر ظرفیت وجودی خود بیفزایند و بدون توقف، مسیر پیشرفت را ادامه دهند.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی هم در مراسم بزرگداشت سی و نهمین سالگرد تأسیس جهاد دانشگاهی ضمن تقدیر از تلاش‌های انجام شده در مجموعه جهاد دانشگاهی، به هدف قرار گرفتن پهپاد پیشرفته آمریکایی با موشک ساخت داخل اشاره کرد و افزود: اینکه پهپاد پیشرفته آمریکایی با رادار داخلی ردیابی شده و با موشک تولید خودمان سرنگون می شود، هنر متخصصان ایرانی بوده و لذتبخش است. وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: ما وقتی پهپاد آمریکایی را می زنیم برای ما لذت دیگری دارد. البته ما نمی خواهیم کسی را بزنیم. ما متجاوز را می زنیم حالا چه پهپاد باشد چه کشتی باشد. فرقی نمی کند. اگر وارد مرزهای ما نشوند ما کاری نداریم اما متجاوز را می‌زنیم.

پایگاه خبری المانیتور هم به نقل از منابع آگاه ادعا کرد که رئیس جمهور فرانسه از همتای ایرانی خود دعوت کرده است تا در نشست گروه هفت شرکت کند اما او این دعوت نپذیرفته و قرار نیست نماینده‌ای هم بفرستد.

 اما روزنامه الشرق الاوسط به نقل از منابع فرانسوی ادعای المانیتور مبنی بر دعوت رئیس‌جمهور فرانسه از حسن روحانی برای شرکت در نشست گروه هفت را تکذیب کرد.

ولی ملکی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در مورد پایان همکاری شرکت کیاموتورز با ایران گفت: کیاموتورز پیش‌تر از این‌ها به همکاری خود با ایران پایان داده بود. اتفاقی که الآن افتاده این است که موجودی سراتو در شرکت سایپا تمام شده است. به نظرم اتفاق جدیدی نیفتاده است.

محمدرضا منصوری، عضو دیگر کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به پایان همکاری شرکت کیاموتورز با ایران و گروه خودروسازی سایپا گفت:رفتن شرکت‌ها و انجام نشدن واردات می‌تواند به نفع ما تمام شود. اکثر صنایع ما در حال تولید هستند.

سفیر هند در آمریکا گفت که تصمیم آمریکا برای متوقف کردن معافیت‌های تحریم خرید نفت ایران، هند را متضرر کرده و نیودهلی امیدوار است که واشنگتن انعطاف نشان دهد. وی افزود: این یک اولویت مهم برای آمریکا بود و ما نیز طبق آن پیش رفتیم، اما ما همچنین از آمریکا انتظار داریم که اولویت‌های ما را هم درک کند چون پیدا کردن جایگزین نفت ایران برای هند یک چالش است.

همچنین سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به تحولات اخیر در خصوص جامو و کشمیر گفت: جمهوری اسلامی ایران تصمیمات اخیر دولت هند در خصوص جامو و کشمیر را از نزدیک پیگیری می‌کند و توضیحات ارائه شده توسط مقامات هند و پاکستان درباره تحولات اخیر را با دقت دنبال می‌نماید. سید عباس موسوی افزود: جمهوری اسلامی ایران از هند و پاکستان انتظار دارد با اتخاذ روش های مسالمت آمیز در جهت تامین منافع مردم منطقه گام‌های موثر بردارند.

استفان دوژاریک، سخنگوی سازمان ملل در یک کنفرانس خبری گفت که سازمان ملل امیدوار است دولت آمریکا راجع به حضور یافتن محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در مجمع عمومی سازمان ملل که در ماه سپتامبر برگزار خواهد شد،  به مقررات کشور میزبان سازمان ملل پایبند باشد.

همچنین دومینیک راب، وزیر امور خارجه انگلیس در صفحه توییتر خود از دیدار با مایک پنس، معاون رئیس جمهور آمریکا در واشنگتن خبر داده و در این باره نوشت: اتحاد آمریکا و انگلیس برای امنیت جهانی و دفاع از نظام قانون‌مند بین‌المللی ضروری است. مذاکراتی با طیف گسترده از جمله درباره چین، ایران و پتانسیل زیاد تجارت پس از برگزیت داشتیم.

دبیرکل ناتو هم در دیدار با وزیر دفاع استرالیا با ادعای این که کشورهای عضو ناتو نگران فعالیت‌های ایران در خلیج فارس هستند، اظهار کرد که این سازمان به دقت وضعیت این منطقه را زیر نظر دارد.

جریمه ۱٫۷ میلیون دلاری شرکت آمریکایی به اتهام نقض تحریم‌های ایران

وزارت خزانه‌داری آمریکا یک شرکت را به دلیل نقض تحریم‌های ایران جریمه کرد.

به گزارش ایسنا وزارت خزانه‌داری آمریکا سایت خود اعلام کرد که شرکت آمریکایی پاکار (PACCAR) مبلغ ۱٫۷ میلیون دلار را به دلیل نقض تحریم‌های اعمال شده علیه ایران جریمه پرداخت می‌کند.

وزارت خزانه‌داری همچنین اعلام کرد: این شرکت مستقر در واشنگتن موافقت کرده است برای ۶۳ مورد نقض آشکار تحریم‌ها علیه ایران در مدت زمان بین اکتبر ۲۰۱۳ تا فوریه ۲۰۱۵ جریمه‌ای بالغ بر ۱٫۷ میلیون دلار بپردازد.

همایش بزرگداشت حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی

همایش بزرگداشت حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی با حضور رییس قوه قضاییه، محمد جواد لاریجانی دبیر ستاد حقوق بشر، آیت الله شیخ عیسی قاسم رئیس مجلس علمای شیعیان بحرین، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه، محمد عزمی عبدالحمید نماینده رئیس شورای مشورتی سمن های اسلامی مالزی،  مرضیه هاشمی (آمریکایی مقیم ایران)، خبرنگار پرس تی وی و همچنین تعدادی از سفرای خارجی مقیم تهران و سازمان‌های بین المللیدر سالن همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار شد.

رییس قوه قضاییه: حمایت جدی ما از فلسطین برای استقلال مردم و آزادی فلسطین است

ظریف: اجازه نمی‌دهیم مردم‌مان بی غذا و دارو باشند/ خواهان تعامل سازنده هستیم

جواد لاریجانی: نیازمند احیای تفکر حقوق بشر بر اساس اسلام هستیم

اعطای جایزه حقوق بشر اسلامی به مرضیه هاشمی و محمدعزمی عبدالحمید

همچنین در همایش بزرگداشت حقوق بشر اسلامی، پنجمین جایزه حقوق بشر اسلامی به محمدعزمی عبدالحمید نماینده رئیس شورای مشورتی سمن‌های اسلامی مالزی و مرضیه هاشمی (آمریکایی مقیم ایران) و خبرنگار پرس تی وی، داده شد.

***

دومین جلسه رسیدگی به اتهامات متهمین جدید پتروشیمی در شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به جرائم اخلالگران و مفسدان اقتصادی به ریاست قاضی مسعودی مقام و به صورت علنی، برگزار شد که گزارش کامل این جلسه را میتوانید اینجا بخوانید.

با نزدیک شدن به اذان نیز ظهر قاضی مسعودی مقام ختم این جلسه را اعلام کرد و گفت تاریخ جلسه بعدی متعاقبا اعلام می شود.

همچنین معاون فرهنگی قوه قضاییه در مورد حکم شرعی و قانونی دوچرخه و موتورسواری بانوان گفت: در فرهنگ اسلام، سوار زین شدن برای بانوان مکروه است اما حرام نیست. از طرف دیگر به زنان دستور داده شده کاملا با عفاف و حجاب در صحنه اجتماع ظاهر شوند. موتور سواری هیچ اشکال شرعی ندارد اما از منظر عفاف و حجاب، سوار شدن بر موتور ممکن است باعث شود تا حجاب خانم ها کمتر رعایت شود.

*همچنین می‌توانید گفت و گوهای اعضای کابینه دوازدهم در حاشیه جلسه امروز هیات دولت با خبرنگاران را اینجا دنبال کنید.

انتهای پیام

 



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 783 بازدید

بازدید دیروز: 823 بازدید

بازدید کل : 1620187 بازدید

افراد آنلاین: 0 نفر