شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۳۴
 |  23/ تیر/ 1398 - 5:43
  |   نظرات: بدون نظر
117 بازدید بازدید

در طول عمرم یک پرونده را هم ورق نزدم


رئیس سابق شوراهای حل اختلاف کشور:

در طول عمرم یک پرونده را هم ورق نزدم

رئیس سابق شوراهای حل اختلاف گفت: من در عمرم یک پرونده هم ورق نزدم

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام احمدی میانجی در مراسم معارفه رئیس جدید شوراهای حل اختلاف گفت: بعد از ۱۰ سال برای بار دوم از ریاست قوه قضائیه تشکر کردم و چند بار شفاهاً خواستم که هم سنم بالا رفته و هم دیگر بس است و به جای ما جوانترها بیایند و از ایشان ممنونم که بعد از تقاضای شفاهی و کتبی استعفای مرا پذیرفت.

وی افزود: زمانی که به من خبر دادند که آقای مظفری انتخاب شده است آرامش روحی بسیار خوبی به من دست داد. هم اینکه این مسؤلیت به گردن آقای مظفری گذاشته شد که شایسته و خوب است و هم اینکه مثل من نیست که حتی یک پرونده را در طول عمرم ورق نزدم. ایشان هم کار را بلد است و هم جوان‌تر است.

احمدی میانجی گفت: در طول عمرم تا کنون دو بار کار مخلصانه انجام دادم و بابت آن از خدا تقاضای ثواب دارم. یکی، دو سال کار در استان گیلان و دیگر کار در شورای حل اختلاف است. تلاش‌های زیادی در شوراهای حل اختلاف کردم تا مشکلات را رفع کنم و توانستم مساله بیمه و بیمه تکمیلی را راه اندازی کنم و بحمدالله در بودجه سال ۹۸ مجلس قانون شوراهای حل اختلاف را به رسمیت شناخت و مجوز داد که بیمه پرداخت شود. از اینکه نتوانستم در تلاش‌هایم مشکلات شورای حل اختلاف را از نظر پرسنلی و مالی حل کنم عذرخواهی می‌کنم.

احمدی میانجی بیان کرد: کارکنان شوراهای حل اختلاف افراد مخلصی هستند که با ۲۰۰ تا ۳۰۰ یا ۴۰۰ هزار تومان در ماه کار می‌کنند.

احمدی میانجی یادآور شد: در زمان مرحوم آیت الله هاشمی شاهرودی در ریاست قوه قضائیه به گونه‌ای با شوراهای حل اختلاف برخورد شد که باعث شد کارکنان قوه قضائیه به جای اینکه تصور کنند یک معین کنار آنها قرار گرفته است فکر می‌کردند که برایشان هوو آورده شده است. توجه بیش از حد هم به یک دستگاه خوب نیست. همین موضوع باعث شد در آن زمان ظرفیت‌های شوراهای حل اختلاف شناخته نشود.

وی افزود: در سال ۹۷، ۳ میلیون و ۸۷۰ هزار پرونده در شوراهای حل اختلاف تشکیل شده که از این تعداد ۲۰۴ هزار پرونده مورد اعتراض قرار گرفت و ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار پرونده نیز با صلح و سازش مختومه شد و از ارسال آنها به دادگستری جلوگیری شد.

وی خطاب به حجت الاسلام منتظری دادستان کل کشور گفت: بیشتر دادستان‌های استان‌ها در شهرها غریب هستند و برای استان‌های دیگر هستند و کارکنان شوراهای حل اختلاف می‌توانند بازوی آنها باشند.

انتهای پیام



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 1693 بازدید

بازدید دیروز: 1288 بازدید

بازدید کل : 1615446 بازدید

افراد آنلاین: 1 نفر