چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۳۴
 |  23/ تیر/ 1398 - 3:23
  |   نظرات: بدون نظر
41 بازدید بازدید

تحول دستگاه قضائی نیازمند عزمی همگانی است


رئیس کل دادگستری استان هرمزگان:

تحول دستگاه قضائی نیازمند عزمی همگانی است

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در مراسم تجلیل از قضات نمونه استان با تأکید بر این که ایجاد تحول در دستگاه قضائی نیازمند عزمی همگانی است، جدیت مسئولین در مبارزه با فساد، تسریع در رسیدگی و صدور آرای متقن را مؤلفه‌هایی اساسی در جلب رضایتمندی مردم عنوان کرد.

به گزارش ایسنا، علی صالحی در همایش فصلی رؤسا و دادستان‌های حوزه‌های قضائی و مراسم تجلیل از قضات نمونه هرمزگان با تأکید بر اینکه در مبارزه با فساد اغماضی نخواهد شد، از نظارت و جدیت رؤسای دادگستری و دادستان‌های حوزه‌های قضائی استان بر مجموعه‌های تحت امر خود، برخورد قاطع با مظاهر فساد و اطلاع رسانی به موقع این اقدامات، به عنوان تمهیدات مؤثر به منظور ارتقا سلامت دستگاه قضائی و جلب اعتماد عمومی نام برد.

وی در تکمیل سخنان خود خاطر نشان کرد: نظارت مستمر بر عملکردها، ساز و کار مناسبی به منظور حسن اجرای امور به شمار می‌آید و عدم نظارت در بیشتر مواقع موجب رها شدن کار و احتمالاً خروج مجریان از دایره قواعد و موازین مربوطه خواهد شد.

رئیس شورای عالی قضائی استان هرمزگان همچنین مدیریت پرونده‌های مهم، جهت دهی درست و ارجاع دقیق را از عوامل تسریع دهنده در روند رسیدگی به پرونده‌های قضائی و افزایش رضایتمندی مردم ذکر کرد.

صالحی بر توجه ویژه به تکریم ارباب رجوع تأکید کرد و از برگزاری مستمر جلسات دیدار مردمی، ایجاد سامانه‌های پاسخگویی و نظارت هدفمند و مؤثر بر عملکرد قضات، کارکنان و ضابطین قضائی به عنوان مهمترین تدابیر و اقدامات دستگاه قضائی استان در این راستا نام برد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در ادامه افزود: کنترل مستمر امور جاری در واحدهای قضائی استان، شناسایی نقاط قوت و ضعف، تلاش برای تبدیل توانایی‌های بالقوه به بالفعل، ایجاد هماهنگی میان برنامه‌های شهرستانی با برنامه‌های استانی و ملی، نظارت دقیق بر تعداد ورودی و مانده شعب و پیگیری مستمر اقدامات قضائی برای ارتقای شاخص پاسخگویی از دیگر برنامه‌ها و سیاست‌های راهبردی دستگاه قضائی استان می‌باشد که توجه ویژه رؤسا و دادستان‌های حوزه‌های قضائی را می‌طلبد.

این مقام قضائی تصریح کرد: در راستای تحقق اهداف پیش بینی شده برای شوراهای حل اختلاف ضروری است این مجموعه به منظور اشاعه فرهنگ صلح و سازش توانمند گردد و از ظرفیت خوب شوراها در جهت حل و فصل پرونده‌های موجود و سوق دادن طرفین به سوی مصالحه و فسخ خصومات استفاده بهینه شود.

رئیس شورای قضائی استان هرمزگان در ادامه ارتقا سطح آموزش کارکنان، نگاه ویژه به مقوله فرهنگ، توجه به استحکام و اتقان آرا و اعمال سیاست‌های تشویقی را از دیگر اقدامات مؤثر به منظور دستیابی به آمار مطلوب در عملکرد و بهبود بهره‌وری دستگاه قضائی استان هرمزگان عنوان کرد.

وی با بیان اینکه طراحی و اجرای سامانه‌های مدیریت اطلاعات، راه اندازی دفاتر الکترونیک قضائی و ساماندهی ابلاغات الکترونیک در راستای تسهیل خدمت رسانی به مردم به صورت جدی پیگیری می‌شود تصریح کرد: استفاده از سیستم ابلاغ الکترونیک قضائی (ثنا) در شعب رسیدگی موجب کاهش قابل توجه مراجعات مردم و تسریع در روند دادرسی شده است که لزوم برنامه ریزی به منظور بهبود شاخص‌ها و ارتقای عملکرد در این حوزه را ضروری می‌سازد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان با اعلام اینکه ایجاد تحول در دستگاه قضائی نیازمند عزمی همگانی است، جدیت قضات به منظور صیانت از حقوق شهروندی، رسیدگی دقیق به پرونده‌ها، تعیین مجازات متناسب با جرایم ارتکابی و صدور آرای متقن را اموری ضروری در جهت ارتقا عملکرد دادگستری استان عنوان کرد.

وی در ادامه به اتخاذ سیاست‌های کنترل و کاهش جمعیت کیفری زندان‌های استان هرمزگان بر اساس دستورالعمل ابلاغی و به منظور دستیابی به اهداف پیش بینی شده در برنامه‌های مدون اشاره نمود و ضمن تأکید بر ضرورت بازدیدهای هدفمند و مؤثر مسئولین قضائی از زندان‌ها و ندامتگاه‌های استان، بر لزوم اهتمام در خصوص استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس و تأسیسات نوین قضائی تأکید کرد.

به گزارش ایسنا، پیش از سخنان رئیس کل دادگستری استان هرمزگان، هر یک از معاونین دادگستری و رؤسا و دادستان‌های حوزه‌های قضائی استان، گزارشی از مهم‌ترین برنامه‌ها، اقدامات و دستاوردهای مجموعه‌های تحت سرپرستی خود بیان کردند. همچنین مقرر شد جشنواره رأی برتر دادگستری کل استان هرمزگان به منظور بهبود کیفیت و اتقان آرا و تقدیر و معرفی احکام برگزیده در سال جاری برگزار شود.

در پایان این همایش و در راستای عمل به منویات رهبر انقلاب اسلامی مبنی بر لزوم معرفی قضات شاخص، از ۳۴ نفر از قضات و کارکنان دستگاه قضائی استان هرمزگان که عملکرد مطلوبی در مؤلفه‌هایی چون تکریم ارباب رجوع، اهتمام در انجام وظیفه، رفع اطاله دادرسی، کاهش موجودی و عملکرد آماری مثبت، بهره گیری از ابلاغ الکترونیک، رسیدگی به پرونده‌های مهم، اشاعه صلح و سازش، اتخاذ تدابیر پیشگیرانه، کاهش ورودی پرونده‌ها، استمرار در فعالیت‌های فرهنگی، صرفه جویی در هزینه‌ها و مدیریت امور مالی داشته‌اند، تقدیر شد.

در بخش معرفی قضات نمونه آقایان موسی اخلاقی فر، علی نیازی، مجید واحدی نوش آبادی، رضا صفایی، هاشم فیروزی، علی حسنوند، مختار صادقی، ماشااله افشارپور، اکبر بیژنی، امید بهرامی نژاد، امیر رحیمی فضلی، محمد نوده، محسن مینا، محمد رحمانی نسب و صمد دهقانی عناوین برتر را کسب کردند و در بخش تجلیل از کارکنان نمونه از آقایان، یوسف جاودان، یوسف محمدی چمردانی، داریوش رشیدی، ابوذر بهرامیان، یحیی توماجی، رضا خسروی، رضا مریدی، خلیل یزدان پرست، رضا موسی زاده، شهرام آرمات، مصطفی زاهدی، محمود رحیم زاهدی، مسلم بهرامی نژاد و خانم‌ها سیده لاله افزون، رقیه حیدری، معصومه ملایی و کبری سالاری با اهدای لوح سپاس و هدایایی به رسم یادبود تقدیر شد.

انتهای پیام



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 362 بازدید

بازدید دیروز: 967 بازدید

بازدید کل : 1618943 بازدید

افراد آنلاین: 0 نفر