پنج شنبه ۰۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱:۵۸
 |  23/ تیر/ 1398 - 3:46
  |   نظرات: بدون نظر
56 بازدید بازدید

خیرین می‌توانند در بحث کمک به ازدواج اثرگذار باشند


رئیس دادگستری رفسنجان:

خیرین می‌توانند در بحث کمک به ازدواج اثرگذار باشند

رئیس دادگستری شهرستان رفسنجان گفت: خیرین می‌توانند در بحث کمک به ازدواج اثرگذار باشند چرا که زوجینی هستند که چند سال عقد هستند اما توان خرید جهیزیه ندارد که وارد زندگی مشترک شوند.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین “مهدی پورمحمدی” در مراسم جشن کرامت که در راستای تأمین بخشی از کالاهای اساسی مورد نیاز زوج‌های در شرف ازدواج، به همت مجتمع مس برگزار aد، اظهار کرد: در کارگروه ازدواج و طلاق شهرستان که ذیل شورای فرهنگ عمومی شهرستان فعالیت دارد، تلاش می‌کنیم فرهنگ ازدواج آسان در سطح شهرستان را توسعه دهیم

این مقام قضائی با اشاره به اینکه کاهش آمار طلاق و آسیب‌های بعد از آن در دستور کار دادگستری استان کرمان قرار دارد، افزود: بعد از راه اندازی کارگروه ازدواج و طلاق شاهد کاهش پرونده‌های طلاق در رفسنجان بوده‌ایم.

وی همچنین به آمار پرونده‌های طلاق در این شهرستان اشاره کرد و گفت: طی ۳ ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته آمار طلاق در شهرستان رفسنجان پنج درصد کاهش یافته است.
 

رئیس دادگستری شهرستان رفسنجان ازدواج‌های دیرهنگام و نامناسب را یک آسیب جدی اعلام کرد و گفت: نابسامانی‌های اقتصادی و عدم توانایی مالی زوجین و خانواده آنها یکی از دلایل به تأخیر افتادن ازدواج‌ها می‌باشد.

پورمحمدی وجود فاصله طبقاتی زیاد بین شهروندان رفسنجان را نگران کنده اعلام کرد و هشدار داد: متأسفانه در رفسنجان شاهد نمود و بروز ثروت و نمایش تجملات از سوی خانواده‌های مرفه هستیم که این موضوع صدمات روحی و مالی فراوانی را به قشر ضعیف جامعه وارد می‌کند.

وی با بیان اینکه افراد ضعیف به شدت تحت فشار هستند لذا ضرورت دارد فرهنگ انفاق، صدقه، زندگی آسان، ازدواج آسان در بین افراد جامعه به ویژه افرادی که از لحاظ اقتصادی در شرایط خوبی قرار دارند مورد رعایت قرار گیرد عنوان کرد: کارهای بسیار شایسته‌ای که در شهر ما انجام می‌شود نشان می‌دهد مردم این شهرستان خیر هستند. بیشتر زیرساخت‌های شهرستان رفسنجان به ویژه در زمینه بهداشت و درمان توسط خیران ایجاد شده است.

این مقام قضائی بیان کرد: بزرگترین موقوفه هلال‌احمر کشور متعلق به رفسنجان بوده و سال‌های متمادی این شهرستان رتبه اول جهاد مدرسه‌سازی را داشته و اولین وقف امنیت کشور در رفسنجان صورت گرفته است و مؤسسات خیریه‌ای زیادی در شهرستان است.

رئیس دادگستری شهرستان رفسنجان گفت: خیرین می‌توانند در بحث کمک به ازدواج اثرگذار باشند چرا که زوجینی هستند که چند سال عقد هستند اما توان خرید جهیزیه ندارد که وارد زندگی مشترک شوند.

وی با بیان اینکه مدیران در مقابل انسان‌ها و خانواده‌های نیازمند مسئول هستند، خاطر نشان کرد: با وجود ذخایر خدادادی و طبیعی از جمله مس و کشاورزی و درآمدهای حاصل از صادرات و اخذ مالیات، زیبنده نیست انسان‌های نیازمند در این شهر وجود داشته باشند.

انتهای پیام



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 651 بازدید

بازدید دیروز: 435 بازدید

بازدید کل : 1600691 بازدید

افراد آنلاین: 3 نفر