جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۴:۲۱
 |  19/ تیر/ 1398 - 3:07
  |   نظرات: بدون نظر
73 بازدید بازدید

تا آخرین قطره خون مقابل فساد ایستاده ایم


رئیس کل دادگستری استان مرکزی:

تا آخرین قطره خون مقابل فساد ایستاده ایم

رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: تا آخرین قطره خون و با همه توان مقابل فساد محکم ایستاده ایم.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام قاسم عبداللهی در دیدار رئیس قوه قضائیه با قضات و کارکنان دستگاه قضائی استان مرکزی اظهار کرد: از زمان ورود به دستگاه قضائی با خودم عهد کردم که با فساد به طور قاطع مقابله کنم و در طول خدمت خود در دستگاه قضائی با مسئولیت‌هایی متعددی که در رده‌های مختلف قضائی داشتم از همه توان خود برای مقابله با فساد در ابعاد مختلف استفاده کردم.

وی با تقدیر از حضور ارزشمند ریاست قوه قضائیه در استان مرکزی اظهار کرد: امروز با کمال افتخار اعلام می‌کنم که در سایه همکاری مسئولان استانی و شورای تامین ذره‌ای در مقابله با فساد در سطوح مختلف کوتاهی نکردیم.

رئیس دادگستری استان مرکزی در ادامه با اشاره به برخی مشکلاتی که در استان نظیر چالش‌های کارگری، صنعتی و … وجود دارد، افزود: بسیاری از مشکلات استان مرکزی برای مجموعه قضائی زجرآور است و نمی‌توان برای حل این مشکلات اقدام موثری انجام داد و امیدواریم با حضور رئیس قوه قضائیه بتوانیم این مشکلات را مطرح و تصمیم‌گیری مناسب صورت گیرد.

وی به تلاش‌های نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی برای برقراری امنیت پایدار در سطح استان مرکزی اشاره کرد و افزود: با وجود برخی مشکلاتی که در حوزه کارگری و صنعتی استان وجود دارد اما تلاش شده است تا مشکلات با تمام توان بررسی و برای برون رفت از آن راهکار عملی اتخاذ شود تا امنیت این استان به عنوان قطب صنعتی کشور آسیب نبیند.

عبداللهی در ادامه به موضوع فساد در سطوح مختلف مدیریتی استان اشاره کرد و افزود: یکی از اخبار تلخ و ناخوشایندی که برای من در طول خدمت در دستگاه قضایی غیرقابل تحمل است فساد در سطوح مختلف مدیریتی است و حتی اگر دنیا را به من بدهند آن روز برای من روز تلخی است، چرا که خبر لغزش و خطای یک کارمند را شنیده‌ام و برای من غیر قابل تحمل است. البته هر زمان چنین گزارشی را دریافت کردم، بدون هیچ اغماضی برخورد قاطع خود را در هر سمتی که بودم انجام دادم.

وی همچنین افزود: همه تلاش خود را برای جلوگیری از بروز فساد در بدنه دستگاه قضائی استان نیز بکار بستم و در دستگاه قضائی استان سرمایه‌گذاری کردم و خون دل خوردم و از ذره‌ای خطا نیز عبور نکردم و در عین حال برایم سخت و دشوار و غیرقابل تحمل است که دستگاه قضائی متهم به فساد و خطا شود. البته کوتاهی‌ها، سستی‌ها، بداخلاقی‌ها و تقصیرها را می‌پذیریم اما دلیل نمی‌شود که با همه زحماتی که مجموعه قضائی استان متحمل می‌شود عده‌ای بخواهند برخی اظهارات غیرمنصفانه را مطرح کنند.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی تصریح کرد: دستگاه قضائی استان مرکزی با همه گرفتاری و مشکلاتی که قضات و کارکنان با آن مواجه هستند توانسته است در سال گذشته کار رسیدگی و صدور حکم برای بالغ بر ۲۶۲ هزار پرونده از مجموع ۲۶۶ هزار پرونده ورودی را انجام دهد.

وی تاکید کرد: دستگاه قضائی با وجود هجمه‌هایی که صورت می‌گیرد تا آخرین قطره خون در مقابله با فساد ایستاده است و می‌جنگد و مبارزه با فساد در تمامی ابعاد را اثبات کرده است. از کوچکترین تخلف و خطایی نگذشته‌ایم و با تمام تواضع دست همه همکاران قضائی را می‌فشارم و ثابت کرده و خواهیم کرد که تا آخرین قطره خون در برابر هرگونه فساد و بی عدالتی می ایستیم.

عبداللهی در ادامه به برخی مشکلات قضات و کارکنان دستگاه قضائی استان نیز اشاره کرد و افزود: ۷۵ درصد نیروهای قضائی استان را غیر بومی ها تشکیل می دهند در حالیکه تنها ۳۰ دستگاه خانه سازمانی برای کارکنان قضائی در نظر گرفته شده است که جوابگوی این میزان نیروی غیربومی نیست و باید چاره‌ای اندیشید.

انتهای پیام



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 594 بازدید

بازدید دیروز: 1348 بازدید

بازدید کل : 1601982 بازدید

افراد آنلاین: 2 نفر