شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۴۳
 |  19/ تیر/ 1398 - 2:46
  |   نظرات: بدون نظر
69 بازدید بازدید

تاکیدات انتخاباتی جنتی/آخرین وضعیت سیل‌زدگان شیرازی/شنبه؛ اولین دادگاه شهردار سابق تهران و…


در گزیده اخبار سیاسی ۱۹ تیر بخوانید؛

تاکیدات انتخاباتی جنتی/آخرین وضعیت سیل‌زدگان شیرازی/شنبه؛ اولین دادگاه شهردار سابق تهران و…

هجدهمین جلسه از دور سوم رسیدگی به پرونده بانک سرمایه/ تاکید الزهار بر تقویت روابط با ایران/ آمریکا به دنبال تشکیل ائتلاف نظامی برای حضور در تنگه هرمز/ وضعیت مثبت سیل‌زدگان شیرازی/ امضای یک تفاهم نامه جدید در رابطه با حمایت و تحقق "حقوق بشر زنان"/ پرداخت ۱۰ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان رشوه به رییس دفتر رییس ادوار مجلس/ استقبال سفیر سوییس در تهران از اولین سفرش به مرز دوغارون و… از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز چهار شنبه، نوزدهم تیر ماه ۱۳۹۸ است.

به گزارش ایسنا، سرلشکر باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح  امروز در ادامه بازدید از خطوط مرزی شمال شرق کشور گفت: پاسخ نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به هرگونه تهدید علیه ثبات امنیت موجود کشور و مرزها سخت و کوبنده خواهد بود.

امروز همچنین مراسم امضا و تبادل تفاهم نامه مشترک همکاری کرسی حقوق بشر، صلح و دموکراسی یونسکو در دانشگاه شهید بهشتی و جمعیت حمایت از حقوق بشر زنان برگزار شد که ایجاد و توسعه همکاری و فرصت‌های علمی و پژوهشی جهت زمینه سازی تبادل ایده‌ها، اطلاعات، مهارت‌ها و بهره‌گیری از منابع و ظرفیت‌های طرفین (انسانی، مالی، فنی و بانک‌های اطلاعاتی) در پیشبرد برنامه‌های مرتبط با احترام، حمایت و تحقق حقوق بشر زنان و ارتقای نقش زنان در صلح و دموکراسی، از جمله اهداف انعقاد این تفاهم نامه ذکر شده است که مدت زمان اجرای آن دو ساله تعیین شده است.

علی لاریجانی در جلسه ای با رئیس، مدیران و کارشناسان دیوان محاسبات کشور و دستگاه‌های اقتصادی دولت درباره روش بودجه‌نویسی، یارانه، دریافت مالیات، طرح‌های عمرانی و … سخن گفت و با بیان اینکه باید از تعداد ردیف‌های بودجه کاسته شود، گفت: برای هر دستگاه باید یک بودجه مشخص شود که خود آن دستگاه درباره نحوه اختصاص آن تصمیم‌گیری کند و دولت نباید به صورت جزئی به تمام بخش‌های بودجه‌ای دستگاه‌ها بپردازد.

نماینده مردم شیراز در مجلس با بیان اینکه «بسیاری از منازل تخریب شده محله سعدی شیراز مرمت شده است» از وضعیت مثبت سیل‌زدگان شیرازی خبر داد و تاکید کرد: بخشی از خسارات خانه‌ها و وسائل تخریبی پرداخت شده بخشی دیگری از آن در حال پرداخت است.

همچنین سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس، طرح حمایت از مرمت و احیای بافت های تاریخی را مصوبه‌ای در راستای سرعت بخشیدن به احیاء و مرمت بافت‌ها، آثار و ابنیه تاریخی به عنوان میراث و سرمایه ملی و فرهنگی توصیف کرد.

یک عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی هم از معرفی پنج کاندیدای حقوقدان شورای نگهبان به مجلس خبر داد و گفت: نامه رسمی معرفی کاندیداهای حقوقدان شورای نگهبان هنوز به مجلس ارسال نشده است اما براساس شنیده‌ها محمد دهقان، علی غلامی، هادی طحان نظیف، صادقی مقدم و یک قاضی عالی‌رتبه قرار است به عنوان گزینه‌های پیشنهادی برای عضویت در شورای نگهبان به مجلس معرفی شوند.

سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امورخارجه روسیه روز سه‌شنبه با سفرای انگلیس، فرانسه و همچنین کاردار آلمان در مسکو دیدار و درباره برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) رایزنی کرد و طرف روسی در این دیدار تاکید کرده که تمام طرف‌ها، شامل ایران و تروئیکای اروپا می‌بایست تلاش‌ها و کار مشترک خود را برای حفظ توافق، تضمین ادامه اجرای کامل برجام و پایبندی تمامی طرف‌ها به تعهداتشان باتوجه به اصل تقابل که از ابتدا پایه و اساس توافق هسته‌ای بوده است، افزایش دهند.

محمود الزهار، عضو دفتر سیاسی حماس و وزیر خارجه پیشین فلسطین بر تقویت روابط مقاومت با ایران،سوریه و لبنان تاکید کرد و گفت که باید با تمام کسانی که در کنار فلسطین می‌ایستند و با اسرائیل دشمنی می‌کنند روابط خوبی ایجاد کرد.

همچنین  مجید تخت روانچی، سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل که در شورای امنیت این سازمان درباره ارتباط تروریسم و جنایات سازمان یافته فراملی سخنرانی می‌کرد، گفت: منافقین که مسئول ترور بیش از ۱۲ هزار غیرنظامی ایرانی هستند، امروزه نه تنها تحت حمایت مالی برخی کشورهای منطقه و حمایت برخی کشورها از جمله در اروپا قرار دارند، بلکه آمریکا نیز با خارج کردن آنها از فهرست گروه‌های تروریستی، به اعضای آن امان داده و جامعه اطلاعاتی آمریکا با همکاری تنگاتنگ منافقین مشغول توطئه برای اخلال و تخریب در ایران است. نماینده کشورمان در سازمان ملل با تاکید بر اینکه ایران در برجام باقی مانده است، گفت که اروپایی‌ها باید برای حفظ این توافق تلاش بیشتری انجام دهند در غیر این‌صورت تهران به اقدامات خود ادامه خواهد داد. وی افزود: اروپا به تعهداتش عمل نکند، وارد گام سوم می‌شویم.

علی شمخانی در دیدار با مشاور رئیس‌جمهوری فرانسه، اجرای برنامه کاهش مرحله به مرحله تعهدات هسته‌ای را راهبرد غیر قابل تغییر ایران برشمرد و گفت: این مسیر در چارچوب بندهای ۲۶ و ۳۶ برجام تا زمان تحقق کامل حقوق ایران ادامه خواهد یافت.

مشاور رییس‌جمهور فرانسه هم در دیدار با شمخانی گفت: من به عنوان میانجی به ایران نیامده‌ام و حامل هیچ‌گونه پیامی از سوی آمریکا برای تهران نیستم. امانوئل بون اافزود: امانوئل مکرون بدنبال دستیابی به ابتکارات مشترک برای ایجاد آتش بس در جنگ اقتصادی آمریکا علیه ایران بوده و معتقد است که این اقدام به کاهش تنشهای رو به تزاید در منطقه منجر خواهد شد.

نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به درخواست آمریکا درباره ایران بعد از ظهر امروز برگزار می‌شود. این درخواست در پی اقدام ایران برای کاهش سطح تعهدات برجامی‌اش مطرح شده است.

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا گفت که کشورش در حال بررسی طرحی است که به ادعای او “آزادی دریانوردی آب‌های بین المللی اطراف ایران و یمن” تامین کند. دانفورد مدعی شد: ما در حال تبادل نظر با برخی کشورها هستیم تا ببینیم اگر بتوانیم یک ائتلاف برای اطمینان از آزادی کشتیرانی در تنگه‌های هرمز و باب المندب تشکیل دهیم.

برایان هوک، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران گفت که آمریکا به دنبال یک توافق مورد تأیید کنگره این کشور با ایران است تا جایگزین توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ شود که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا سال گذشته از آن خارج شد.

سفیر سوییس در تهران با اشاره به بازدیدش از کمپ پناهندگان افغان در مشهد، اظهار کرد که بحث‌های انجام شده درباره پناهندگان افغان و دیگر جزییات مربوطه در این بازدید اولین مراوده و تعامل ما در این مورد را ارزشمند کرد. مارکوس لایتنر در سفر چندساعته به مرز دوغارون تایباد گفت: پناهندگان و اتباع خارجی در ایران از تمام خدمات مطلوب مانند آموزشی، بهداشتی، اقتصادی و…. برخوردار هستند.

هجدهمین جلسه از دور سوم رسیدگی به پرونده بانک سرمایه در شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به مفاسد اقتصادی به ریاست قاضی مسعودی مقام برگزار شد. دراین جلسه نماینده دادستان تهران گفت: متهم ضیایی اعلام کرده مبلغ ١٠ میلیارد و ٧٠٠ میلیون تومان به آقای درویش نوری رئیس دفتر یکی از رؤسای ادوار مجلس که از محل رشوه بوده است پرداخت کرده، بنابراین باید هر چه سریع‌تر، این پول برگردانده شود. قاضی مسعودی مقام هم پس از استماع دفاعیات متهم احمدی با نزدیک شدن به اذان ختم این جلسه از رسیدگی را اعلام کرد و گفت: جلسه بعدی دادگاه دوشنبه ۲۴ تیرماه ساعت ۱۳.۳۰ دقیقه ظهر برگزار می‌شود.

اولین جلسه رسیدگی به پرونده قتل میترا استاد همسر دوم شهردار پیشین تهران صبح روز شنبه ۲۲ تیرماه به صورت علنی در شعبه نهم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاصی کشکولی برگزار می‌شود.

آیت‌الله احمد جنتی در نطق پیش از دستور جلسه امروز شورای نگهبان تاکید کرد: فقها و حقوقدانان شورای نگهبان در اعمال وظیفه‌شان وارد صف‌بندی‌های سیاسی و جناحی نمی‌شوند و نظر شخصی خود را اعمال نمی‌کنند بلکه ملاک آن‌ها عمل به وظیفه قانونی است.

 آیت الله ابراهیم رئیسی هم در دیدار با خانواده معظم شهدا جانبازان، ایثارگران و اقشار مختلف مردم استان مرکزی بیان کرد: خانواده شهدا به خود ببالند و بدانند که خون شهدا آثار بزرگی داشته است و آنچه در عالم رقم خورده است از برکت خون شهداست و اجازه نمی‌دهیم مفسدین متخلفان و متجاوزان به قانون میدان پیدا کنند.

 عیسی امینی، رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز در دیدار با رئیس دیوان عالی کشور با بیان اینکه نظارت بر محاکم و آرای قضائی وظیفه مبتنی بر قانون اساسی دیوان عالی کشور است، گفت: دیوان عالی کشور باید با فعال‌تر ساختن هیئت عمومی و نظارت مستمر زمینه را برای صدور آرای متقن و مستدل فراهم سازد.

*همچنین می‌توانید گفت و گوهای اعضای کابینه دوازدهم در حاشیه جلسه امروز هیات دولت با خبرنگاران را اینجا دنبال کنید.

انتهای پیام



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 747 بازدید

بازدید دیروز: 1288 بازدید

بازدید کل : 1614500 بازدید

افراد آنلاین: 4 نفر