پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۹:۵۵
 |  19/ تیر/ 1398 - 6:56
  |   نظرات: بدون نظر
92 بازدید بازدید

دری نجف آبادی: طرح تحول سند دستگاه قضائی امیدهایی را ایجاد کرده است


دری نجف آبادی: طرح تحول سند دستگاه قضائی امیدهایی را ایجاد کرده است

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: استان مرکزی چوب واگذاری‌هایش را می‌خورد و هرچقدر هم به این حوزه پول تزریق شده، مشکلی را برطرف نکرده است که واقعاً مایه تأسف است.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله قربانعلی دری نجف آبادی در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی و شورای اداری استان مرکزی که با حضور رئیس قوه قضائیه، برگزار شد، افزود: جدای از برخی مسائل ملی، در حال حاضر استان مرکزی با مشکلات و مسائلی متعددی دست و پنجه نرم می‌کند و بعضاً برخی از واحدهای بزرگ این استان با بانک‌ها و غیر بانک‌ها مشکل دارند که رفع این موانع و رونق تولید، نیازمند توجه جدی و بیشتر از گذشته دستگاه قضائی کشور است.

وی با بیان این‌که «طرح تحول سند دستگاه قضائی امیدهایی را ایجاد کرده است»، اظهار کرد: امیدواریم در دوره ریاست آیت الله رئیسی شاهد تحولات چشمگیری در دستگاه قضائی و حوزه‌های مربوطه باشیم و دستگاه قضائی بتواند آرمان‌های شهید بهشتی و آرمان‌های چهل ساله گذشته انقلاب اسلامی را تبلور عینی ببخشد. امیدواریم دستگاه قضائی با حضور ریاست جدید آن بتواند در درجه اول الگو و تراز جدیدی را برای جهان اسلام و ۶۰ کشور مسلمان آن و درجات بعدی برای تمام جهان معرفی کند. نظام حقوقی جمهوری اسلامی ایران یک نظام برآمده از مکتب اسلام اصیل است و می‌تواند در برابر تمام نظام‌های سکولار غربی، سوسیالیست شرقی و… به عنوان یک نظام عزت آفرین، عدالت خواه، کرامت آفرین و شخصیت ساز و بسترساز برای تعالی و ارتقای معنوی ایستادگی کند.

وی با بیان این‌که «در دین اسلام، اعتلای ارزش و شخصیت انسانی به عنوان امری مهم مورد توجه قرار گرفته است»، خاطرنشان کرد: متأسفانه تمام هجمه‌هایی که امروز بر علیه جمهوری اسلامی ایران می‌شود، به خاطر ارزش‌های والای اسلامی این نظام و اسلام اهل بیت(ع)، و عاشوراست. دشمنان با اسلام آل سعودی، اسلام وهابی و اسلام تکفیری مشکلی ندارند؛ بلکه مشکل اصلی آن‌ها با اسلام امام راحل انقلاب و اسلام شهید بهشتی‌ها و مدرس هاست.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با تاکید بر این‌که «امروزه دین اسلام در برابر تمام مستکبران و زورگویان جهانی ایستاده است»، اضافه کرد: دنیای غرب امروزه دین را در برابر عقل قرار داده است و دین را صرفاً به روز مشخصی برای عبادت خداوند خلاصه کرده است. غربی‌ها با این اعمال خود بی بند و باری، فحشاء، همجنس‌گرایی و همجنس‌بازی و صدها فساد دیگر را ترویج می‌دهند و این کارها با اسلامی که پایه و اساس آن شرافت و عزت انسان است، هیچ تناسبی ندارد.

وی دستگاه قضائی را یکی از شاخه‌های استوار شجره طیبه دین اسلام که ریشه در امامت و نبوت دارد، برشمرد و افزود: امروزه این مسئولیت خطیر و این پرچم پرافتخار بر دوش آیت الله رئیسی و سایر کارکنان این حوزه قرار دارد که امیدواریم با همت بلند ریاست جدید این قوه و سایر مسئولین مربوطه شاهد این باشیم که نظام قضائی در گام دوم و دهه پنجم انقلاب اسلامی بتواند تمام کاستی‌ها و مشکلات را برطرف کند، آرمان‌های این نظام را تحقق ببخشید و ضعف‌ها را به طور کامل پوشش دهد.

وی تاکید کرد: البته در مسیر تحقق اهداف دستگاه قضائی تخریب‌های داخلی و خارجی زیاد است که اساس بسیاری از آن‌ها به اندیشه‌های غربی و شرقی و غیر اسلامی باز می‌گردد. ما هم اکنون با اندیشه‌هایی که نشأت گرفته از وحی و غدیر است، در برابر تمام این اندیشه‌هایی که گاهاً بیش از ۲۰۰ سال هم سابقه دارند، با تمام قدرت ایستاده‌ایم. دستگاه قضائی یک مسئولیت ذاتی و ده‌ها و صدها مسئولیت غیر ذاتی بر عهده دارد که اهتمام و برنامه ریزی منظم و منسجم در تمامی حوزه‌هایی کاری، از الزامات پیشبرد اهداف این دستگاه در زمینه‌های مختلف است.

دری نجف آبادی  بیان کرد: امروزه مردم منتظر این هستند تا آثار و برکات این همت بلند و عزم الهی را در تمام حوزه‌های کاری دستگاه قضائی مشاهده کنند و دستگاه قضائی نیز باید برای تحقق این امر، با صلابتی جدی و صددرصدی وارد میدان شود. دستگاه قضائی باید نفوذناپذیر باشد و تحت هیچ عنوانی اجازه دلال بازی را به عناصر فاسد و فرصت طلبی که قصد نفوذ به این شجره طیبه را دارند، ندهد. خوشبختانه چنین عزم و اراده‌ای در دستگاه قضائی کشور وجود دارد که امیدواریم با همت و عزمی بیشتر بتوان در این زمینه بیش از گذشته به پیش رفت و بنده نیز در هر زمینه‌ای بتوانم، از کمک رسانی دریغ نخواهم کرد.

وی با اشاره به اینکه استان مرکزی از کادر سازی برای دستگاه قضائی کشور دریغ نخواهد کرد، اظهار کرد: ما این آمادگی را داریم تا در صورت امکان با دستگاه قضائی کشور همکاری‌های لازم را داشته باشیم و وظیفه خود را در این زمینه انجام دهیم. به اعتقاد ما باید به حوزه پیشگیری توجه جدی شود، چرا که اهتمام بیشتر به این مهم می‌تواند بار بسیار زیادی از پرونده‌های ورودی را از دوش دستگاه قضائی کشور بردارد.

آیت الله دری نجف آبادی بر لزوم اصلاح مجرمان و کاهش تعداد ورودی زندان‌های کشور تاکید کرد و گفت: ما از تمام مسئولین دستگاه قضائی کشور تقاضا داریم به بحث خانواده و مشکلات این نهاد اجتماعی توجه بیشتری شود.

وی بر لزوم توجه هرچه بیشتری دستگاه قضائی کشور به منطقه صنعتی پالایشگاه، پتروشیمی و نیروگاه امام خمینی (ره) استان تاکید کرد و افزود: امروزه حتی با داشتن اعتبار ۱۰ میلیارد دلاری هم امکان ایجاد چنین منطقه‌ای وجود ندارد و باید به این سرمایه ارزشمند توجه ویژه داشت. نباید اجازه داد که این منطقه مانند هپکو، آذراب و… از طریق خصوصی‌سازی آتش زده شود و تنها باید از طریق سیاست‌های مقام معظم رهبری و تشکیل شرکت‌های سهامی عام و عضویت افراد و درصد آن مدیریتی لایق، وارد بخش واگذاری شوند.

انتهای پیام



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 1028 بازدید

بازدید دیروز: 1348 بازدید

بازدید کل : 1611658 بازدید

افراد آنلاین: 1 نفر