پنج شنبه ۰۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۷:۱۲
 |  27/ خرداد/ 1398 - 1:11
  |   نظرات: بدون نظر
40 بازدید بازدید

شکل‌گیری ناصحیح روابط اجتماعی موجب افزایش پرونده‌های قضایی می‌شود


رئیس‌کل دادگستری قزوین:

شکل‌گیری ناصحیح روابط اجتماعی موجب افزایش پرونده‌های قضایی می‌شود

رئیس‌کل دادگستری استان قزوین با اعلام اینکه سال گذشته حدود ۲۶۰ هزار پرونده در استان تشکیل شد، گفت: تشکیل این حجم پرونده در استان به دلیل شکل‌گیری ناصحیح روابط در جامعه است ازاین‌رو باید تلاش کنیم که روابط افراد بر مبنای علم، دانش، فهم، منطق، عاقلانه و عالمانه باشد.

به گزارش ایسنا، به نقل از دادگستری کل استان قزوین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین قدرتی در آئین تکریم و معارفه رئیس حوزه قضائی بخش الموت غربی اظهار کرد: کار در دستگاه قضائی مسئولیتی بسیار خطیر است زیرا لغزشگاه فراوان دارد از این‌رو در روایات داریم که دو فرشته در تصمیمات قضائی به قضات کمک می‌کنند تا از مسیر عدالت منحرف نشود.

وی افزود: همه ما سوار بر یک کشتی هستیم و باید تلاش کنیم این کشتی در سلامت کامل به هدف نهایی خود که همان اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی است، برسد از این رو خط‌کشی‌های سیاسی در راستای مبارزه با جرایم و آسیب‌های اجتماعی جایگاهی ندارد بلکه همه ما با هر نگاه سیاسی باید تلاشی هماهنگ داشته باشیم و باید مصلحت‌اندیشی‌های فردی، گروهی و حزبی را کنار بگذاریم.

قدرتی عنوان کرد: دشمن پس از شکست در جنگ‌های سخت مختلف، جنگ نرم را آغاز کرده و از طریق فضای مجازی بنیان خانواده به‌خصوص جوانان ما را هدف قرار داده است که باید بسیار آگاه باشیم زیرا قوام جامعه به خانواده است که اگر بنیان و نهاد خانواده متزلزل شود دیگر نمی‌توان با آسیب‌های اجتماعی مقابله کرد.

وی تأکید کرد: سال گذشته حدود ۲۶۰ هزار پرونده در استان تشکیل شد و تشکیل این حجم پرونده در استان به دلیل شکل‌گیری ناصحیح روابط در جامعه است ازاین‌رو باید تلاش کنیم که روابط افراد بر مبنای علم، دانش، فهم، منطق، عاقلانه و عالمانه باشد که اگر به این شکل باشد قطعاً کاهش ورودی پرونده‌ها را شاهد خواهیم بود.

رئیس‌کل دادگستری قزوین خاطرنشان کرد: بخش الموت آمار بسیار قابل قبولی را در بحث صلح و سازش پرونده‌های قضائی دارد و هم‌اکنون چهار نفر از این بخش در زندان‌های استان به سر می‌برند که این نشان از درک و فهم مردم این بخش و پیشینه تاریخی و جایگاه فرهنگی این خطه دارد و این روحیه باید بیش‌ازپیش تقویت شود و این نگاه که زندان جای مناسبی برای اصلاح برخی افراد نیست و مشکلات جامعه با حبس حل نمی‌شود، باید در ذهن و باور مردم نهادینه شود.

این مقام قضائی استان در ادامه تأکید کرد: اگر بخواهیم جامعه‌ای عاری از جرایم و آسیب‌های اجتماعی داشته باشیم و به اهداف عالی نزدیک‌تر شویم باید به نسخه بی‌بدیل هدایت بشیری که همان قرآن کریم است، برگردیم و باید همه تلاش کنیم که ارزش‌های دینی، عبودیت و بندگی خداوند در میان جامعه تقویت شود.

وی گفت: مسئولان دستگاه قضائی باید به اهمیت جایگاه خود واقف باشند و در این سمت نهایت تلاش خود را در جهت احقاق حق، تحقق عدالت و رفع مشکلات جامعه به‌کارگیرند.

قدرتی در پایان بیان کرد: توصیه من به رئیس جدید حوزه قضائی بخش الموت غربی این است که پیوسته در جهت حل مشکلات با مردم و سایر مسئولان این بخش تعامل سازنده و در میان مردم حضور پررنگ داشته باشد و به مدیران این بخش تأکید می‌کنم که همواره دستگاه قضائی را همراهی کنید زیرا دستگاه قضائی علیرغم استقلالی که دارد انعطاف‌پذیر است تا بتواند به‌تناسب جامعه خدمات مطلوبی را ارائه کند.

به گزارش ایسنا، در پایان این مراسم از زحمات اسمعیل امینی تقدیر و محمد سلمانی به سمت رئیس جدید حوزه قضائی بخش الموت غربی منصوب شد.

انتهای پیام



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 1235 بازدید

بازدید دیروز: 435 بازدید

بازدید کل : 1601275 بازدید

افراد آنلاین: 1 نفر