پنج شنبه ۰۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۵۰
 |  5/ خرداد/ 1398 - 2:14
  |   نظرات: بدون نظر
153 بازدید بازدید

دعوت روحانی از برهم صالح برای سفر به تهران/دو دادگاه جرایم اقتصادی/احضار مداح هتاک به دادسرا…


در گزیده اخبار سیاسی ۵ خرداد بخوانید؛

دعوت روحانی از برهم صالح برای سفر به تهران/دو دادگاه جرایم اقتصادی/احضار مداح هتاک به دادسرا…

رایزنی ظریف با رئیس‌جمهور عراق در خصوص آخرین تحولات منطقه، دعوت «روحانی» از رئیس‌جمهور عراق برای سفر به تهران، چهارمین جلسه دادگاه «محمدهادی رضوی» و ۳۰ متهم بانک سرمایه، نامه ده‌ها مقام سیاسی و نظامی پیشین آمریکا به ترامپ درباره ایران، پنجمین جلسه رسیدگی به اتهامات جعبه سیاه پرونده بابک زنجانی و… از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز یک شنبه، پنجم خرداد ماه ۱۳۹۸ است.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی در دیدار با اعضای ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(ره) با تأکید بر اینکه امام نماد ارزش ها و پرچمی است که با نگاه به او راه گم نمی شود، گفت: امام پیام آور جمع ویژگی های بزرگ انسانی و اجتماعی برای جامعه ما است؛ و به همین جهت روز به روز ارزش مراسم سالگرد امام مضاعف می شود.

همچنین احمد توکلی در مراسم گرامیداشت آزادسازی خرمشهر اظهار کرد: کنار گذاشتن امر به معروف و نهی از منکر موجب بی‌عدالتی‌ها شده و وضع کنونی را ایجاد کرده است. این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه خرمشهرها را کسانی تصرف کرده اند که به بی‌عدالتی دامن می زنند، تصریح کرد: الگوهای نادرست اتخاذ شده، بی‌عدالتی و فساد خرمشهرهای دیگری در ایران است که باید آزاد شوند. وی با تاکید بر ضرورت مبارزه و آزادسازی خرمشهرهای مورد تصرف غریبه‌ها در کشور یادآور شد: باید به خاطر ایران با فساد جنگید.

وزیر امور خارجه کشورمان در جریان سفر به عراق با رئیس‌جمهور این کشور همسایه دیدار و در مورد آخرین تحولات منطقه رایزنی و گفت‌وگو کرد. “برهم صالح” رئیس جمهور عراق در دیدار با “محمد جواد ظریف” وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، تقویت مناسبات با ایران و کشورهای اسلامی را عاملی برای افزایش ثبات در منطقه و برقراری روابط متوازن در چارچوب منافع مشترک با همه کشورها به ویژه همسایگان دانست. ظریف در این دیدار همچنین دعوت رسمی حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران از برهم صالح رئیس جمهوری عراق برای سفر به تهران را تقدیم وی کرد.

محمد جواد ظریف در ادامه برنامه های  سفر خود به عراق با محمد علی الحکیم، همتای عراقی خود دیدار و رایزنی کرد. گفت‌وگو در مورد مسائل دو جانبه و تحولات منطقه از قسمت‌های رایزنی این دو دیپلمات عراقی و ایرانی بود. در این دیدار رییس پارلمان عراق  بر تمایل کشورش برای حفظ روابط با ایران تاکید کرد.

وزیر خارجه کشورمان هم در کنفرانس خبری مشترک با همتای عراقی خود با اشاره به اینکه ایران گفت‌وگوهای خوبی در رابطه با اوضاع منطقه داشته است افزود: ما به دنبال ایجاد روابط متوازن با تمام کشورهای حاشیه خلیج فارس هستیم.

۷۶ تن از مقامات سیاسی و نظامی بازنشسته آمریکایی در نامه‌ای سرگشاده خطاب به دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا درباره بالا رفتن تنش‌ها میان تهران و واشنگتن هشدار دادند و خواستند تا سطح اختلافات با ایران را کاهش دهد. امضاءکنندگان این نامه که با هماهنگی کالج آمریکایی رهبران امنیت ملی تهیه شده است نگرانی عمیق خود را از افزایش اختلافات با ایران در منطقۀ خلیج فارس اعلام کرده‌اند.

به نوشته روزنامه تلگراف، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا که در سفری چهار روزه به شرق آسیا به ژاپن رفته است با شینزو آبه نخست وزیر ژاپن دیدار کرد. شینزو آبه قرار است در جریان سفر ترامپ به او پیشنهاد میانجی‌گری میان ایران و آمریکا را در شرایطی که تنش‌ها میان دو کشور افزایش یافته، ارائه دهد و دو طرف درباره این پیشنهاد گفت‌وگو کنند و آبه به دنبال آن است که موافقت رئیس جمهور ترامپ با میانجی‌گری ژاپن را کسب کند.

یک کارشناس مسائل غرب آسیا اظهار کرد: دونالد ترامپ در زمان تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری خود به لابی صهیونیستی قول داده بود که مساله فلسطین را حل کند و در این ارتباط با همکاری «جرارد کوشنر» دامادش طرح معامله قرن را تدوین کرد، گرچه تاکنون نتوانسته اند در راستای رونمایی از آن اقدامی انجام دهند و به موفقیتی دست پیدا کنند. سید رضا صدرالحسینی افزود: تلاش آمریکایی‌ها افزایش فشار بر ایران برای انصراف تهران از مخالفت با طرح معامله قرن است.

چهارمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات محمدهادی رضوی و ۳۰ متهم دیگر پرونده بانک سرمایه صبح امروز در شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلال گران و مفسدان اقتصادی به ریاست قاضی مسعودی‌مقام برگزار شد. دراین جلسه دلاویز، متهم ردیف دوم گفت: هادی رضوی سیراب ارتباطات در هر حوزه‌ای هست و هیچ نیازی به ارتباط با من و امثال من ندارد. حتی بنده با هادی رضوی اختلافات سیاسی داریم و همین اختلافات اجازه نمی داد که رابطه دوستانه نزدیک داشته باشیم البته رضوی هر از گاهی می آمد و با عذرخواهی دل آدم را بدست می آورد. پس از پایان چهارمین جلسه دادگاه قاضی مسعودی مقام گفت که جلسه بعدی دادگاه روز چهارشنبه هفته جاری برگزار می شود.

امروز همچنین پنجمین جلسه رسیدگی به اتهامات «علیرضا زیبا حالت منفرد» معروف به جعبه سیاه پرونده بابک زنجانی  به ریاست قاضی صلواتی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی برگزار شد. در این جلسه زیبا حالت منفرد به ادامه دفاعیات خود پرداخت و وکیل‌مدافع بابک زنجانی گفت: آقای منفرد با مظلوم نمایی می‌خواهد منکر نقش خود در پرونده شود. پس از پایان این جلسه قاضی صلواتی اعلام کرد و گفت: جلسه بعدی رسیدگی روز شنبه ۱۱ خرداد ماه برگزار می‌شود.

احد قدمی مداحی که در شب تولد امام حسن مجتبی (ع) به اهل سنت توهین کرد به دادسرای فرهنگ و رسانه احضار و بازداشت شد. در همین رابطه سخنگوی قوه قضاییه در جمع خبرنگاران گفت:مداحی که در برنامه زنده شبکه پنج سیما به مقدسات جامعه اهل سنت اهانت کرده بود به دادسرای تهران فراخوانده شد.

همچنین رییس سازمان بازرسی کل کشور طی نامه‌ای به معاون اول رییس‌جمهور خواستار لغو مصوبه ستاد تنظیم بازار و بازگشت شورای رقابت به عرصه قیمت‌گذاری خودرو شد.

* گزارش کامل ایسنا از انتخابات هیات رئیسه مجلس در سال چهارم کاری دوره دهم را نیز می‌توانید اینجا دنبال کنید.

انتهای پیام



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 560 بازدید

بازدید دیروز: 435 بازدید

بازدید کل : 1600600 بازدید

افراد آنلاین: 1 نفر