شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۲۸
 |  2/ خرداد/ 1398 - 4:31
  |   نظرات: بدون نظر
105 بازدید بازدید

عامل انسانی علت ۹۰ درصد آتش سوزی‌های در عرصه های طبیعی است


عبدالوهاب بخشنده در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان ایلام با موضوع پیشگیری از حریق گفت: آموزش و اطلاع رسانی به مردم محلی و گردشگران با همکاری دهیاری ها، رسانه ها، سمن‌ها و همیاران طبیعت بسیار ضروری است.
وی اظهار کرد: با توجه به در پیش بودن فصل گرما و خطر وقوع حریق، دستگاه‌های متولی باید اقدامات پیشگیرانه لازم را در دستور کار خود قرار دهند.
وی گفت: با توجه به اینکه عوامل طبیعی تنها عامل ۲ تا ۵ درصد آتش سوزی‌های به وقوع پیوسته است و ۹۰ تا ۹۵ درصد از دلایل آتش سوزی مربوط به عوامل انسانی است لذا آموزش و اطلاع رسانی به مردم محلی و گردشگران با همکاری دهیاری ها، رسانه ها، سمن‌ها و همیاران طبیعت بسیار ضروری است.
بخشنده ادامه داد: از عوامل مهم انسانی که منجر به آتش سوزی می‌شود می‌توان به زغال گیری، بی احتیاطی گردشگران، شکارچیان و تغییر کاربری اراضی اشاره کرد.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام خاطرنشان کرد: جهت پیشگیری از آتش سوزی باید اقداماتی از جمله اعمال محدودیت روشن کردن آتش در نقاط حساس، شناسایی نقاط بحرانی و محدودیت تردد در این نقاط، استفاده از تجهیزات پیشرفته برای رصد مناطق بحرانی و اطلاع رسانی گسترده به عموم مردم را در اولویت قرار داد.
هرساله به خصوص در فصل گرکم سال سطح گسترده ای از جنگل ها و مراتع استان ایلام دستخوش اتش می شوند.
۶۰۳۴

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 912 بازدید

بازدید دیروز: 1288 بازدید

بازدید کل : 1614665 بازدید

افراد آنلاین: 1 نفر