جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱:۲۴
 |  25/ اردیبهشت/ 1398 - 3:20
  |   نظرات: بدون نظر
135 بازدید بازدید

۳۱ زندانی جرائم غیرعمد آزاد شدند/افزایش ۵۰ درصدی زندانیان مهریه


یداله روحانی منش روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران یادآوری کرد: سال گذشته ۳۰۲ زندانی جرائم غیر عمد این استان آزاد شدند.
وی اضافه کرد: میزان بدهی زندانیان آزاد شده سال گذشته ۲۴۰ میلیارد ریال است که ۵۰ درصد این رقم از طریق شاکیان پرونده بخشیده شد و ۳۶ میلیارد ریال از طریق دادگاه ها اعسار به تقسیط شده است.
مدیرعامل ستاد دیه استان همدان بیان کرد: همچنین بخشی از بدهی توسط مددجویان تهیه شد، در عین حال ۳۱ میلیارد ریال کمک بلاعوض و ۳۰ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه به زندانیان پرداخت شد.
روحانی منش اظهارداشت: آغاز ماه مبارک رمضان تاکنون یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال برای آزادی زندانیان کمک شده که ۷۰۰ میلیون ریال از این رقم مربوط به ۲ خیر نیک اندیش است.
وی ادامه داد: در حال حاضر ۳۶۹ زندانی جرائم غیرعمد در بند بوده که ۱۲ تن از این افراد خانم هستند و امید می رود تا پایان سال بتوان همه این زندانیان را آزاد کرد.
مدیرعامل ستاد دیه استان همدان اولویت اصلی ستاد دیه را آزادی زندانیان نیازمند دانست و گفت: سعی بر این است که پرونده هایی با رقم زیر ۱۵۰ میلیون ریال در صورت نیازمند بودن فرد، پیش از رفتن مددجو به زندان مختومه شود.
روحانی اظهار داشت: پیش از تلاش برای آزادی افراد، وضعیت دارایی آنها تا چند ماه قبل از زندانی شدن با استعلام از اداره ثبت اسناد و املاک و دیگر نهاد ها بررسی می شود تا نیازمند بودن فرد محرز شود.
وی از خبرنگاران رسانه ها خواست به گونه ای اطلاع رسانی کنند که خانواده ها نسبت به کمک به ستاد دیه و آزاد کردن زندانیان ترغیب شوند.
مدیرعامل ستاد دیه استان همدان با بیان اینکه با افزایش نرخ سکه میزان زندانیان مهریه ۵۰ درصد افزایش یافت گفت: بدهکارترین زندانی مالی ۱۲۰ میلیارد ریال بدهی و یک هزار شاکی دارد.
روحانی از برگزاری جشن گلریزان برای آزادی زندانیان در ۲۳ ماه مبارک رمضان در محل سالن سپاه انصارالحسین(ع) همدان خبر داد و افزود: این مراسم امسال برخلاف سالهای گذشته در تمامی شهرستان ها برگزار می شود.
۷۵۲۶/۲۰۹۰

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 391 بازدید

بازدید دیروز: 1348 بازدید

بازدید کل : 1601779 بازدید

افراد آنلاین: 1 نفر