چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۱۴
 |  25/ اردیبهشت/ 1398 - 6:10
  |   نظرات: بدون نظر
110 بازدید بازدید

عضو شورای شهر: کمیته امداد همدان برای قطع درختان مجوز نداشته است


رضوان سلماسی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: باتوجه به تصمیم اتخاذ شده توسط کمیسیون ماده ۷ براساس گزارش ارسالی سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری، از طریق مراجع قانونی پیگیری لازم انجام می شود.
وی بیان کرد: گزارش ها حاکیست که قطع درختان در ۴ هکتار صورت گرفته و نیز شواهد موجود، تصاویر هوایی، وجود ادوات و ماشین‌آلات عمرانی در محل، انتقال تنه درختان و تخلیه خاک در مکان‌های نامشخص، وجود تخلف را محرز می‌کند.
این سخنان در حالی مطرح شده است که رییس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان در بازدید از اردوگاه فجر گفت: در بازدید بازرسان سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری همدان مدارکی بر قطع ۱۴۰ درخت در این اردوگاه مشاهده نشد و مطالب منتشر شده در این خصوص در رسانه ها کذب است.
علی فتحی دوشنبه هفته جاری در بازدید از این اردوگاه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در اطلاعات به دست آمده و شواهد موجود، بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ اصل درخت در این اردوگاه کاشته شده است که نزدیک به یک هزار و ۵۰۰ درخت، درخت گردو است.
وی با اشاره به اینکه وسعت باغ این اردوگاه هشت هکتار است، اظهار داشت: چهار هکتار از این باغ بایر بوده که حالا با کاشت این درختان مردم همدان سال های آینده از اکسیژن تولیدی و سایه آن می توانند استفاده کنند.
فتحی عنوان کرد: ۲۸ هزار متر لوله کشی با عمق ۶۰ سانتی متر، به منظور آبیاری درختان این چهار هکتار به کار رفته که در نوع خود اقدام شایسته ای است.
وی با قدردانی از مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) برای این اقدام، افزود: با شنیدن شایعه قطع ۱۴۰ اصل درخت در این اردوگاه شوکه شدیم، اما با حضور در این باغ، مشاهده میدانی از آن و بررسی اسناد موجود، به کذب بودن مطلب منتشر شده در فضای مجازی اطمینان پیدا کردیم.
سلماسی رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان همچنین اعتقاد دارد: مستندات عینی و موجود نشان می دهد فعالیت‌های کشاورزی، واکاری، تسطیح زمین و کاشت درختان مثمر در اردوگاه فجر به انجام رسیده است.
وی با اشاره به قطع درختان حاشیه دانشکده کشاورزی یادآور شد: گزارش کامل از چگونگی قطع درختان این منطقه نیز تهیه شده و پرونده در محاکم قضایی در حال رسیدگی است.
سلماسی یاداور شد: شورای اسلامی شهر همدان به عنوان حافظ منابع مردم و شهر نسبت به قطع درخت حساسیت ویژه داشته و قدردان شهروندان هستیم که مراتب تخلف در این زمینه را گزارش می دهند.
وی مشارکت مردم در داشتن شهری پویا، زیبا و زیبنده گردشگری و تفریحی را قابل تقدیر دانست و گفت: حفظ کاربری باغ‌ها و جلوگیری از ساخت وساز را حایز اهمیت ویژه می دانیم.
اردوگاه فجر یکی از بکرترین و قدیمی ترین اردوگاه های فرهنگی، تربیتی زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان است که در یکی از مناطق طبیعی همدان قرار دارد.
به گزارش ایرنا، در روزهای اخیر خبری مبنی بر قطع حدود ۱۴۰ اصله درخت در اردوگاه فجر کمیته امداد امام خمینی (ره) همدان در صحن شورای اسلامی شهر همدان مطرح شد؛ موضوعی که مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) همدان در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: ۲ هزار و ۵۰۰ نهال درخت مثمر در باغ اردوگاه فجر این نهاد کاشته شد که همه این درختان از نوع اصلاح نژادی هستند.
پیمان ترکمانه در گفت و گو اختصاصی با خبرگزاری ایرنا، افزود: در برنامه ریزی های صورت گرفته نزدیک به ۲ میلیارد و ۴۸۰ میلیون ریال اعتبار به منظور بازسازی و بهسازی باغ و همچنین نوسازی درختان آن در نظر گرفته شد.
وی ادامه داد: با ارسال درخواست به رییس کمیته امداد کشور حدود ۸۶۰ میلیون ریال اعتبار دیگر برای بهسازی این باغ تخصیص یافته است.
ترکمانه اضافه کرد: در مجموع تاکنون بیش از پنج میلیارد ریال به منظور احیاء باغ و سامانه آبیاری اردوگاه فجر کمیته امداد امام خمینی (ره) هزینه شده است.
وی با اشاره به اینکه این باغ در مجموع هشت هکتار مساحت دارد، تاکید کرد: هر سال درآمد حاصل از فروش میوه درختان این باغ، علاوه بر تامین هزینه های نگهداری باغ، در حوزه کمک به محرومان و افراد زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) استان تخصیص می یابد.
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) همدان با اشاره به انتشار شایعاتی مبنی بر قطع ۱۴۰ اصله درخت این اردوگاه، عنوان کرد: به جز ریشه کن کردن پاجوش ها، هرس و از بین بردن گیاهان هرز، هیچ گونه درخت سالمی در این اردوگاه قطع نشده است.
وی تاکید کرد: تمام درختان کهن و درختان گردوی با قدمت بیش از ۱۰۰ سال این مجموعه در جای خود باقی مانده است و مدیریت مجموعه به دنبال حفظ و احیای این مجموعه است.
۷۵۲۰/۲۰۹۰

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 504 بازدید

بازدید دیروز: 967 بازدید

بازدید کل : 1619085 بازدید

افراد آنلاین: 1 نفر