جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲:۳۸
سرویس: مقالات
 |  25/ اردیبهشت/ 1398 - 5:13
  |   نظرات: بدون نظر
135 بازدید بازدید

نیلی احمدآبادی: با اقدامات ضربتی نمی توان مسائل را حل کرد


محمود نیلی احمد آبادی روز چهارشنبه بعد از نماز ظهر و عصر، در جمع گروهی از دانشجویان بسیجی در مسجد دانشگاه تهران گفت : تجمع دو روز پیش را نمی توان به صورت مجرد بررسی کرد .
وی درعین حال گفت : مسئولان این دانشگاه موافق قرائت بیانیه معترضین در نشست دو روز پیش در محل دانشکده هنرهای زیبای این دانشگاه نبودند اما در ادامه با گزارشاتی که به دست آن ها رسید با این امر موافقت کردند. البته این به معنای تایید اقدام معترضین و خواسته آن ها نبود.
گروهی از دانشجویان دانشگاه تهران دو روز پیش با برگزاری تجمعی نسبت به محدودیت های ایجاد شده در پوشش اعتراض کردند .
رئیس دانشگاه تهران با بیان اینکه نوع و موضوع اعتراض از نظر مدیریت این دانشگاه قابل قبول نبوده، گفت: دادن تریبون به معنی تایید اعتراص و حرف دانشحویان نبود بلکه برای مسئولان دانشگاه مدیریت موضوع با حداقل هزینه مسئله و اولویت اول بود.
نیلی افزود: دانشگاه بر اساس برنامه های مصوب و قانون مصوب هیات امنا عمل می کند و همه باید این قوانین را رعایت کنند. دانشگاه محلی برای گفت و گو و طرح مسئله های مختلف است. از این ظرفیت دانشگاه باید برای حل مسائل استفاده کنیم.
وی با بیان اینکه امید مسئولان در حل مشکلات کشور به دانشگاه است، گفت: دانشگاه باید بتواند مسائل داخل خود را با گفت و گو و تعامل حل کند با همفکری این مسائل قابل مدیریت است. بررسی ها نشان می هد که در این زمینه ها دچار کم کاری شده ایم.
وی در این بخش از سخنان خود تاکید کرد: با توجه به شرایط ویژه کشور تاکید همه مسئولان بر حفظ آرامش در دانشگاه ها است تا بتوانند اهداف اصلی خود که همان علم آموزی، تحقیق و پژوهش است را جلو ببرند.
نیلی احمد آبادی با بیان این جمله که نباید به این موضوع کوچک دامن بزنیم تا دستگاه های تبلیغاتی دشمن از آن بتوانند سوء استفاده کنند، افزود: در این شرایط باید طوری رفتار کنیم که یک موضوع کوچک را بزرگ نکنیم.
مهدی بختیاری مسئول بسیج دانشگاه تهران پیش از سخنان رئیس دانشگاه تهران با انتقاد از برگزاری این تجمع گفت : درحالی که تجمع غیر قانونی بود اما اجازه قرائت بیانیه داده شد .
دانشجویان بسیجی در سوالاتی نسبت به اجرا نشدن کامل آیین نامه پوشش در دانشگاه ، برخورد نکردن با افرادی که از نظر آنها هتاک به شمار می آیند ، ساماندهی وضعیت فرهنگی دانشگاه و خوابگاه های دانشجویی انتقاداتی را مطرح کردند
نیلی در پاسخ به نقدها با بیان اینکه تا سه ماه آینده با افراد خاطی در تجمع روز دوشنبه برخورد می شود، گفت: تنها وجود قوانین کافی نیستند باید برای پذیرش قوانین توسط افراد هم اقدام کنیم.
وی افزود: دانشجویان ۴۰۰ سالن در اختیار دارند که در طول ترم های تحصیلی برنامه ای سیاسس، اجتماعی و اقتصادی خود را برگزار کنند و به جز افراد معدود با حضور بقیه افراد در این برنامه ها مخالفتی نمی کنیم.
وی با بیان اینکه نباید انتظار داشت مشکلاتی که بیرون از دانشگاه و در سطح جامعه هم وجود دارد را دانشگاه حل کند اظهار کرد: با اقدامات ضربتی نمی توان مسائل فرهنگی را حل کرد. باید دانشجویان مسلمان و اساتید و دیگر مجموعه ها با هم همفکری کنند تا راهکار های مناسبی پیدا کنیم.
**۹۴۸۷**۱۶۰۱**

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 343 بازدید

بازدید دیروز: 1835 بازدید

بازدید کل : 1612808 بازدید

افراد آنلاین: 1 نفر