سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱:۲۱
 |  25/ اردیبهشت/ 1398 - 6:55
  |   نظرات: بدون نظر
126 بازدید بازدید

احکام جایگزین حبس برای برخی جرائم هدف دادگستری است


به گزارش ایرنا، محمد حسین رحیمی زاده عصر روز چهارشنبه در بازدید از زندان یزد با اشاره به اعلام نیاز حدود ۵۰۰ نفر از سوی نهادهای پذیرنده خدمت افزود: این مسئله فرصت استفاده از ظرفیت مجازت های جایگزین و احکام انجام خدمات عمومی رایگان را فراهم کرده است.
وی ادامه داد: تنها یک اداره کل برای استفاده از خدمات عمومی رایگان محکومان به مجازات جایگزین به تعداد حدود ۲۰۰ نفر اعلام نیاز کرده است و الان زمان آن رسیده که از این ظرفیت اصلاحی به نحو احسن استفاده شود.
این مسئول خاطر نشان کرد: در سال گذشته ۱۶۴ رای محاکم در خصوص خدمات عمومی رایگان صادر شد که از این تعداد ۸۴ رای اجرا شده است.
رحیمی زاده بیان داشت: تمام ابعاد و جوانب اجرای این قانون مدنظر قرار گرفته و ۱۲ وزارتخانه، هفت سازمان و ۱۲ موسسه عمومی به عنوان دستگاه های پذیرنده معرفی شده و جنبه های نظارتی و اجرایی آن نیز دیده شده است.
به گفته وی در سال ۱۳۹۷ یک هزار و ۳۰۰ مجازات جایگزین زندان برای مجرمان در این استان صادر و اجرا شد که مورد استقبال دستگاه های مختلف و کاری موثر بوده است.
این نوع مجازات با رای قاضی صادر می شود.
مجازات جایگزین حبس شیوه ای در اصلاح مجرمان که در اسلام سابقه دارد به نحوی که این شیوه متعالی توسط نبی مکرم اسلام حضرت محمد(ص) استفاده شد و اسرا در جنگ ها به شرط آموزش خواندن و نوشتن به مسلمانان آزاد می ‌شدند.
استان یزد با یک میلیون و ۱۳۸ هزار نفر جمعیت بر اساس آمار سال ۱۳۹۵ ، چهار هزار زندانی دارد.
۷۵۳۶/

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 13983 بازدید

بازدید دیروز: 19544 بازدید

بازدید کل : 1495366 بازدید

افراد آنلاین: 4 نفر