پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۹:۵۲
سرویس: مقالات
 |  24/ اردیبهشت/ 1398 - 5:45
  |   نظرات: بدون نظر
104 بازدید بازدید

روایت رسول منتجب نیا از دیدار فعالان سیاسی با رییس جمهوری


حجت الاسلام والمسلمین رسول منتجب نیا روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا درباره نشست اخیر فعالان سیاسی با رئیس جمهور افزود: آقای روحانی از سال اول ریاست جمهوری خود درایام رمضان از فعالان سیاست داخلی به صرف افطار دعوت به عمل می‌آورد و معمول بوده است که قبل و بعد از افطار، هم اندیشی و تبادل نظر‌هایی هم صورت بگیرد. سال‌ها به صورت جداگانه و در دو شب از اصلاح طلبان و اصولگرایان دعوت می‌شد.
منتجب نیا ادامه داد: با توجه به شرایط موجود کشور آقای روحانی تصمیم گرفت جمعی از فعالان سیاسی هر دو جناح را در یک شب دعوت کند که حدود ۶۰ نفر در این نشست حضور یافتند.
وی یادآورشد: در سال ۹۸ علاوه بر مشکلاتی که با آمریکا داریم، انتخابات مجلس شورای اسلامی هم برگزار می‌شود. به همین دلیل اکثر دوستان حاضر بر مسئله حل بحران‌های اقتصادی و استفاده دولت از کارشناسان حوزه‌های مختلف اصرار داشتند.

** همه در تعیین استراتژی واحد برای مبارزه با آمریکا متفق القول بودند
این فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: با وجود تفاوتی که در نگاه‌ها وجود داشت همه در اصل عبور از بحران و تعیین استراتژی واحد برای مبارزه و مقابله با آمریکا متفق القول بودند. رییس جمهور وضعیت کشور را حساس و خاص دانست و در پاسخ به برخی از دوستان حاضر در جلسه که معتقد بودند، شرایط زمان جنگ بدتر از این شرایط بود، گفت: نظر من این است که شرایط فعلی، از زمان جنگ تحمیلی بدتر است.
این فعال سیاسی اصلاح طلب خاطرنشان کرد: آقای روحانی به حضار گفت در زمان جنگ مسئول بودم و اکنون هم رئیس جمهورم، با وجود مشکلات فراوانی که در زمان جنگ با آن مواجه بودیم، ولی صادرات و واردات کشور بدون محدویت انجام می‌شد و تحریم‌ها به این گستردگی نبود، در حال حاضر ما همه مشکلات و محدویت‌ها را یکجا داریم، به همین دلیل شرایط کشور به مراتب سخت‌تر از زمان جنگ است. رییس جمهور در عین حال بر اصل اتحاد ملی تاکید زیادی داشت و خوشبینی و امیدواری خود را برای عبور از این بحران اعلام کرد.

** همه باید پاسخگو باشند/ دست هایی مانع از تفکیک وزارت صنعت و بازرگانی شد
قائم مقام پیشین حزب اعتماد ملی عنوان کرد: نکته حساس و مهمی که رییس جمهور مطرح کرد این بود که همه، دولت را مقصر تمام مشکلات کشور می‌دانند و بیان کرد معمولا دولت را در مسائل سیاسی، امنیتی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مورد انتقاد قرار می‌دهند و ما را بدهکار اصلی می‌دانند، ما بدهکار مردم هستیم و حق دارند، اما باید مشخص شود و مردم بدانند دولت چند درصد در مسائل اقتصادی، نقش، اختیارات و امکانات دارد؟ یا در مسائل فرهنگی و سیاسی و بین المللی چقدر قدرت دارد؟ به همان نسبت باید پاسخگو باشد و دیگر مراکز قدرت هم به تناسب نقشی که در عرصه‌های مختلف دارند، باید پاسخگو باشند.
منتجب نیا اظهار کرد: آقای روحانی گفت به دلیل چابک سازی و تفکیک تخصصی وزارتخانه‌ها تصمیم گرفتیم وزارت بازرگانی را از صنعت جدا کنیم، ولی دست‌ها و اراده‌هایی مانع از این عمل شد.
این فعال سیاسی عدم هماهنگی برخی قوا، صداوسیما و نهاد‌های دیگر و خودسر عمل کردن آن‌ها را از دیگر گلایه‌های رییس جمهوری عنوان کرد و گفت: این گلایه آقای روحانی مورد تایید اکثر حضار هم قرار گرفت و آنها در این خصوص که دولت رسانه ندارد و صداوسیما مستقل از سیاست‌های دولت و حتی در حوزه‌هایی در مقابل دولت عمل می‌کند، هم نظر بودند.
سیام*۱۷۴۴*۲۰۲۱**

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 1026 بازدید

بازدید دیروز: 1348 بازدید

بازدید کل : 1611656 بازدید

افراد آنلاین: 1 نفر