پنج شنبه ۰۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۸:۴۹
 |  27/ فروردین/ 1398 - 1:13
  |   نظرات: بدون نظر
104 بازدید بازدید

۳۳هزار پرونده شورای حل اختلاف در سیستان و بلوچستان مختومه شد


حجت الاسلام حمیدرضا بندانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مجموع پرونده های وارده به شوراهای حل اختلاف سیستان و بلوچستان در این مدت ۳۳ هزار و ۵۱۴ فقره پرونده بود که از این تعداد ۲۷ هزار و ۱۱۵ فقره پرونده حقوقی و چهار هزار و ۳۹۹ فقره پرونده کیفری بودند.
وی افزود: ۳۳ هزار و ۴۲۸ فقره پرونده از کل مجموع پرونده های وارده به شوراهای حل اختلاف سیستان و بلوچستان مختومه شده است.
رئیس شوراهای حل اختلاف سیستان و بلوچستان گفت: مجموع پرونده های قابل صلح در این مدت نیز ۱۹ هزار و ۱۴۸ فقره پرونده بوده که از این تعداد ۶ هزار و ۳۷۳ فقره پرونده مصالحه شده است.
وی با اشاره به نقش بزرگان طوایف در حل اختلافات بیان کرد: توجه به ظرفیت بزرگان و ریش سفیدان برای پیشگیری از جرائم در سیستان و بلوچستان بسیار حائز اهمیت بوده به گونه ای که تاکنون پرونده های اختلافات طایفه ای فراوانی با کمک این قشر به سازش ختم شده است.
حجت الاسلام بندانی تصریح کرد: علاوه بر ترویج این کار خداپسندانه باید از ظرفیت بزرگان و ریش سفیدان برای پیشگیری از جرائم نیز استفاده بهینه کرد.
وی افزود: دستگاه قضایی در کنار حمایت و توجه از سنت حسنه بخشش و گذشت با افرادی که امنیت عمومی جامعه را به مخاطره بیندازند برخورد قانونی و قاطع خواهد کرد.
رئیس شوراهای حل اختلاف سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: عملکرد و اقدامات شورای حل اختلاف تاثیر بسزایی در کاهش پرونده‌ها داشته است.
۷۳۱۶**۳۲۱۳

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 27 بازدید

بازدید دیروز: 1348 بازدید

بازدید کل : 1601415 بازدید

افراد آنلاین: 3 نفر