جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲:۴۸
 |  26/ فروردین/ 1398 - 3:20
  |   نظرات: بدون نظر
51 بازدید بازدید

بزرگترین دستاورد جمهوری اسلامی یک نظام مدنی مردم سالار است


محمدجواد لاریجانی:

بزرگترین دستاورد جمهوری اسلامی یک نظام مدنی مردم سالار است

دبیر ستاد حقوق بشر ایران در دیدار با رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس ایتالیا گفت: بزرگترین دستاورد جمهوری اسلامی در ۴۰ سال گذشته تأمین یک نظام مدنی مردم سالار بر اساس عقلانیت اسلامی است و دنیای غرب باید با فاصله گرفتن از خود بزرگ بینی به این تجربه جدید اهمیت دهد.

به گزارش ایسنا، در ابتدای این دیدار که به درخواست طرف ایتالیایی انجام شد، محمدجواد لاریجانی ضمن اشاره به همکاری‌های خوب حقوق بشری و قضائی میان دو کشور و برگزاری چهار دوره موفقیت آمیز مذاکرات دو جانبه ذیل موضوعات قضائی و حقوق بشری منجمله گفت‌وگوهای حقوقی و تبادل نظر و تجربیات میان قضات و کارشناسان دو کشور، خصوصاً موضوعاتی چون نحوه صیانت از حقوق متهم، جرایم نوجوانان، مجازات‌های اعدام و مبارزه با مواد مخدر، بر ضرورت توسعه این همکاری‌ها در آینده تاکید کرد.

دبیر ستاد حقوق بشر در ادامه افزود: بزرگترین دستاورد جمهوری اسلامی در ۴۰ سال گذشته و فراتر از پیشرفت‌های حاصله در علم و تکنولوژی، موضوع تأمین یک نظام مدنی مردم سالار بر اساس عقلانیت اسلامی است.

لاریجانی خاطرنشان کرد: دنیای غرب باید با فاصله گرفتن از خود بزرگ بینی به این تجربه جدید اهمیت داده و درک درستی از آن داشته باشد.

لاریجانی در ادامه تأکید کرد: مسیر گفتگوهای دو جانبه ایران و اروپا در همکاری‌های قضائی و حقوق بشری در حقیقت ظرفیتی برای حصول همین مقصد است.

لاریجانی همچنین با اشاره به اینکه در هفته‌های گذشته برخی دول اروپایی، آمریکا و رژیم صهیونیستی به بهانه حکم محکومیت فردی در دادگاه بدوی تبلیغات وسیع و دروغینی علیه ایران راه انداخته‌اند، اظهار کرد: متأسفانه رئیس جمهور فرانسه که خود با شرایط وحشتناکی در کشورش روبروست و برخوردهای ناعادلانه‌اش با شهروندان فرانسوی موجب برانگیخته شدن حساسیت سازمان ملل و سایر دول اروپایی شده در حرکتی متناقض با حقوق و اصول حاکم بر روابط بین الملل، پرچمدار این شو سیاسی و حرکت تبلیغی علیه جمهوری اسلامی ایران شده است که اهدا عناوین خیالی به متهم دادگاه‌های ایران در قالب جایزه از آن جمله است.

دبیر ستاد حقوق بشر در ادامه افزود: البته ما در جمهوری اسلامی از اینکه شهروندی از ما به علت تخلف مجازات شود به هیچ وجه خوشحال نیستیم، اما رفتار غرب، به ویژه فرانسه بسیار توهین آمیز بوده و هیچ ربطی به حقوق بشر ندارد و یک حرکت سیاسی مفتضح می‌باشد.

لاریجانی با تأکید بر اینکه قضات عالیقدر ما در صدور احکام خود حساسیت دارند و به هیچ وجه تحت تأثیر این تبلیغات قرار نمی‌گیرند، افزود: ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران از حقوق تمام شهروندان خود چه مورد اتهام باشند و چه نباشند، در چارچوب قوانین خود دفاع می‌کند.

در این دیدار همچنین طرف ایتالیایی ضمن تقدیر از تجربه ایران در ایجاد یک نظام مردم سالار گفت: اگرچه ما دموکراسی مبنی بر سکولاریزم و لیبرالیزم داریم ولی در عین حال این توسعه تاریخی نظامی مدنی شما را ارج می نهیم.

طرف ایتالیایی در پایان از برگزاری دور پنجم گفتگوهای دوجانبه استقبال و آمادگی خود را برای میزبانی اعلام کرد.

بر اساس این گزارش، عصر روز یکشنبه ۲۵ فروردین آقای ویتوریو روساری پتروچلی رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس ایتالیا به همراه هیأت همراه، با محمدجواد لاریجانی دبیر ستاد حقوق بشر دیدار و گفتگو کرد.

انتهای پیام



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 1389 بازدید

بازدید دیروز: 1348 بازدید

بازدید کل : 1602777 بازدید

افراد آنلاین: 3 نفر