جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۳:۲۰
 |  26/ فروردین/ 1398 - 5:28
  |   نظرات: بدون نظر
110 بازدید بازدید

ضعف فرهنگی موجب بروز خشونت در استان شده است


به گزارش ایرنا از دادگستری اردبیل ، یوسف خدادادی روز دوشنبه با اشاره به بحث خشونت و آمار بالای پرونده های مرتبط با آن در محاکم قضایی استان افزود: خشونت ، توهین و اهانت ، ضرب و جرح و نزاع دسته جمعی جزو مواردی است که از فراوانی بالای ورودی پرونده در دستگاه قضایی حکایت دارد و اولین ورودی پرونده از حیث فراوانی مربوط به درگیری، خشونت و ضرب و جرح است.
وی گفت: این گونه جرایم آثار سوء متعدد روحی و روانی، اخلاقی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بر روی خود فرد مرتکب، خانواد و جامعه دارد و متعاقبا خانواده های این افراد تحت تاثیر چنین عواملی در معرض بسیاری از آسیب های اجتماعی قرار می گیرند.
او همچنین با اشاره به علل ارتکاب خشونت و ضرب و جرح اظهار داشت: علل روحی روانی و مباحث مربوط به امور فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی همچون ضعف فرهنگی، عدم مهارت های گفتاری و ارتباطی ، فقر ، بیکاری ، حاشیه نشینی ، عدم توسعه امکانات متناسب با رشد جمعیت ، تراکم جمعیتی و بسیاری از موارد دیگر از اهم محرک های ارتکاب به خشونت است.
وی نقش خانواده در تربیت صحیح فرزندان و نقش آموزش و پرورش و مدرسه در آموزش مهارت ها و کنترل خشم را بسیار موثر دانست.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل ارتقای اخلاق و معنویات در جامعه ، تقویت محیط آرام در خانواده، آموزش مهارت های کنترل خشم و آموزش مهارت های رفتاری را از موضوعات مهم و اثر بخش در کنترل اینگونه جرایم ذکر کرد.
او افزود: در کنار اقدامات پیشگیرانه، قانونگذار با افرادی که با ایجاد خشونت و ضرب و جرح در جامعه نظم و آرامش شهروندان را بر هم زده و یا اقدام به تهدید و آزار و اذیت زنان و کودکان می کنند قوانین سخت گیرانه ای را معین کرده و دستگاه قضایی نیز ملزم به رعایت و اجرای قانون است و در صورت مشاهده اینگونه جرایم طبق قانون با مجرمان برخورد می کند.
۶۰۱۸/۶۰۱۶

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 520 بازدید

بازدید دیروز: 1348 بازدید

بازدید کل : 1601908 بازدید

افراد آنلاین: 1 نفر