شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۱۰
 |  26/ فروردین/ 1398 - 3:08
  |   نظرات: بدون نظر
114 بازدید بازدید

رئیسی: برخورد عبرت آموز با مفسدان سبب اعتماد مردم می شود


به گزارش ایرنا از اداره کل روابط عمومی قوه قضاییه، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی روز دوشنبه در جلسه مسئولان عالی قضایی درباره مقابله با فساد اظهار داشت: صرف اعلام خبر وقوع مفاسد، نه تنها اعتمادساز نیست بلکه اعتمادزدا است. آنچه سبب ایجاد اعتماد مردم به مقابله نظام با مفاسد می‌شود، اولا شناسایی و رفع بسترهای فساد و ثانیا برخورد قانونی و عبرت‌آموز با مفسدان است.

* فرمان هشت ماده رهبر معظم انقلاب برای همه دستگاه ها لازم الاجراست
وی با اشاره به فرمان هشت ماده‌ای مقام معظم رهبری در خصوص مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: در این پیام، سه دستگاه نظارتی از سه قوه یعنی وزارت اطلاعات در قوه مجریه، سازمان بازرسی کل کشور در قوه قضاییه و دیوان محاسبات در قوه مقننه، مورد خطاب رهبر معظم انقلاب قرار گرفتند. معتقدم همچنان این فرمان، یک منشور زنده و لازم‌الاجرا برای همه دستگاه‌هاست که به هیچ عنوان از اجرای مفاد آن نباید غفلت کنند.

* جلب اعتماد مردم با سپردن مفسدان به دستگاه عدالت
رئیس قوه قضاییه، پیشاپیش فرارسیدن سالروز میلاد امام زمان (عج) را تبریک گفت و افزود: این روز را به همه مردم عزیز به ویژه سربازان گمنام امام زمان (عج) در وزارت اطلاعات، سازمان اطلاعات سپاه و همه کسانی که کوچکترین دغدغه‌ای برای حفظ امنیت ایران اسلامی دارند، تبریک می‌گویم و از همه نیروهای اطلاعاتی و امنیتی می‌خواهم که به برکت این ایام، همانند گذشته تمام تلاش خود را با همکاری مدیران دلسوز کشور برای شناسایی بسترهای فساد به کار بندند و با سپردن مفسدان به دست دستگاه عدالت، اعتماد مردم عزیز به کارآمدی نظام و سازمان اداری کشور را افزایش دهند.
وی با تبریک ایام ولادت حضرت علی‌اکبر(ع) و روز جوان، از همه قضات به ویژه قضات جوان خواست که با نقش‌آفرینی در دوران تحول دستگاه قضایی، تمام همت خود را صرف رسیدگی سریع و دقیق به پرونده‌ها کنند و ابراز امیدواری کرد که با یک همت جمعی و تلاش شبانه‌روزی، قوه قضاییه بتواند با کمک قضات جوان به نقطه‌ای برسد که هیچ پرونده معوقه‌ای وجود نداشته باشد.

* ارتش و سپاه مانور خدمت را به نمایش گذاشتند
رئیسی با تقدیر از خدمت‌رسانی همه گروه‌های مردمی و دولتی در سیل اخیر اعم از هلال احمر، بسیج، ارتش، سپاه و نهادهای انقلاب اسلامی گفت: در آستانه روز ارتش جمهوری اسلامی و در روزهایی که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مورد هجمه دشمنان قرار گرفته است، امروز در مناطق سیل‌زده شاهد اجرای مانور خدمت و خدمت‌رسانی نیروهای مسلح کشورمان هستیم.
وی افزود: حقیقتا در این مانور خدمت، جلوه‌های زیبایی از اخلاص، ایثار، دلدادگی، مردمداری و ولایتمداری به چشم می‌خورد. باید از این نیروها و مردمان عزیزی که مخلصانه خدمت کردند و همچنان نیز در کنار هموطنان آسیب‌دیده هستند تا بخشی از آلام آنان را کاهش دهند، صمیمانه تقدیر و تشکر کنیم.
اجتمام*۱۰۰۳*۱۸۳۴

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 793 بازدید

بازدید دیروز: 1288 بازدید

بازدید کل : 1614546 بازدید

افراد آنلاین: 1 نفر