چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۵۶
سرویس: مقالات
 |  24/ فروردین/ 1398 - 2:22
  |   نظرات: بدون نظر
99 بازدید بازدید

برای ارتباط گسترده خانه احزاب ونهادهای حاکمیتی تلاش خواهیم کرد


به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، «عبدالحسین روح الامینی» امروز شنبه در جمع خبرنگاران گفت: امروز اولین جلسه دوره هفتم از سری جدید نشست های خانه احزاب در سه سال گذشته برگزار شد. طبق وظیفه قانونی و اساسنامه، بعد از جمع بندی درباره انتخابات داخلی، روال گردشی گذشته به تصویب اعضا رسید.
وی افزود: بر همین اساس ریاست خانه احزاب در سال جدید به فراکسیون اصولگرایان رسید که البته این ریاست به شکل گردشی در سال‌های بعد تغییر خواهد یافت.
ریاست جدید خانه احزاب افزود: در ادامه جلسه از بین بنده و آقای غفوری فرد، بنده با رای دوستان نه به عنوان رییس که به عنوان سخنگو انتخاب شدم. همانند پارلمان که رییس آن در جایگاه سخنگو فعالیت می‌کند، خانه احزاب نیز که باشگاهی برای احزاب است، ریاست در آن بیشتر جایگاه سخنگویی تیمی از احزاب عمل خواهد کرد.
وی ابراز امیدواری کرد که در دوره جدید احزاب و گروه‌های سیاسی و همچنین نخبگان بتوانند با تمام انرژی در عرصه های اجتماعی، سیاسی و به ویژه مشکلات مبتلابه مردم که متاسفانه با سیل ویرانگری که در آغاز سال داشتیم رقم خورد، و مسائل مشترک زیاد بتوانیم عملکرد مطلوبی از خود نشان دهیم و تمام توان گروه ها و احزاب سیاسی به میدان بیایند.
عضو شورای مرکزی حزب توسعه و عدالت ایران اسلامی تاکید کرد: در موضوع تروریست خطاب کردن یکی از نهادهای قانون اساسی ایران یعنی سپاه پاسداران از سوی ترامپ ،علی رغم تمام اختلافات، فصل مشترکی میان تمام گروه‌های سیاسی به وجود آمد. همچنین در مسئله سیل و بازسازی مناطق سیل زده در آینده نزدیک، خانه احزاب به منزله فصل مشترک همه احزاب می‌تواند با تاکید روی نقاط مشترک، همدلی و وفاق ایجاد کند.
وی خاطرنشان کرد: همت من در این سمت، این است که نسبت و ارتباط بین خانه احزاب و گروه‌های سیاسی با تفکرات مختلف در کشور را با نهاد‌های حاکمیتی نظام، قوای سه گانه، نخبگان حوزه و دانشگاه و همچنین خبرگان عرصه ‌های گوناگون به شکل وسیع‌ تری ادامه دهیم.
رییس جدید خانه احزاب گفت: هرکدام از این نهادها در حیطه خود این فعالیت ها را دارند اما اینکه در نقاط مشترک بتوان در حد ملی کارویژه هایی مانند کمک به مناطق سیل زده را تعریف کرد، وجهه همت برنامه من خواهد بود.
روح الامینی ضمن قدردانی از ریاست پیشین خانه احزاب گفت: امیدوارم بتوانیم یک بلوغ و پختگی در کار تیمی و انسجام در جهت منافع مردم و خدمت به آن ها بتوانیم به منصه ظهور برسانیم.
«حسین کمالی» رییس پیشین خانه احزاب هم گفت: بر اساس انتخابات دوره ای مسوولیت به جریان اصولگرایی سپرده شد که از میان کاندیداهای آنان آقای روح الامینی رای لازم را کسب کرد و ایشان به عنوان رییس و سخنگوی خانه احزاب، در یک سال آینده مسئول اداره امور خواهند بود.
کمالی افزود: امیدواریم با تلاش و پشتکاری که از ایشان سراغ داریم سال جاری، سال خوبی برای احزاب بوده و همه احزاب و گروه ها و نهادهای کشور با ایشان در جهت نهادینه کردن فعالیت احزاب به عنوان بخشی از جامعه مدنی همکاری لازم را داشته باشند.
‌سیام**۹۴۰۲**۳۲۰۲**

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 109 بازدید

بازدید دیروز: 823 بازدید

بازدید کل : 1619513 بازدید

افراد آنلاین: 0 نفر