جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۵۳
سرویس: مقالات
 |  27/ اسفند/ 1397 - 3:18
  |   نظرات: بدون نظر
80 بازدید بازدید

خانه احزاب تا به بلوغ سیاسی نرسد امیدی به آینده ندارم


«اعظم حاجی عباسی» روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا درباره انتخابات درون فراکسیونی برای تعیین شورای مرکزی خانه احزاب، افزود: در روزهای پایانی سال ۹۷ کنگره خانه احزاب برگزار شد و با وجود غربالگری انجام شده؛ طبق قانون جدید احزاب، توقع می رفت این کنگره با نشست های قبلی متفاوت باشد اما بازهم شاهد بی نظمی، بی اخلاقی، سقوط فرهنگی، نبود بلوغ اجتماعی و سیاسی و بی صداقتی و شفافیت از سوی برخی از دبیران کل احزاب بودیم.
وی توجه به اعداد و ارقام برای برگزاری کنگره را کافی ندانست و خاطرنشان کرد: باید شاخص های دیگری برای ادامه فعالیت احزاب توسط مجلس تدوین و تبیین شود و احزابی باید فعالیت داشته باشند که جهت حفظ و حراست از ارزش های دینی و انقلابی کوشا بوده و اخلاق سیاسی را رعایت کنند و ولایت مداری و تحقق دموکراسی را سرلوحه امور خود قرار دهند.
دبیرکل جامعه زینب (س) اظهارداشت: آنچه در روز بیست و سوم اسفندماه در وزارت کشور رخ داد این پرسش را به ذهن متبادر می کند که احزاب به عنوان حلقه واسط میان حاکمیت و مردم، توانسته است میان خود آزادی را رعایت کنند و دچار برخوردهای حذفی نشوند و به عنوان رکن سوم دموکراسی، آزادانه و به دور از حق کشی و با رعایت اخلاق سیاسی عمل کنند؟
حاجی عباسی عنوان کرد: از ابتدا با برگزاری انتخابات درون فراکسیون ها مخالف بودم و این روش را غیر دموکراتیک و پدرسالارانه می دانم زیرا این شیوه به دور از عدالت و تضییع کننده حق برخی افراد است، اما عده ای با رویه پدرسالارانه چنین وضعیتی را رقم زدند. خانه احزاب نیازمنذ پایه های سنگینی برای مبارزه با انحرافات، فتنه ها، شبهه ها و بدعت ها و تعارضات است تا زمینه انتخاب آزاد را فراهم و اهداف بلند را تبیین و تحزب را در عمل تثبیت کند.
وی اضافه کرد: خانه احزاب که باید نماد دموکراسی، خردورزی، اخلاق سیاسی، پایبندی به قوانین و نقش آفرینی در همه ابعاد حکومت باشد، تا وقتی به بلوغ سیاسی نرسد به آینده سیاسی کشور امیدی نیست، زیرا با وجود بعضی احزاب کوته بین و خودمدار و فریبکار، نمی توانیم به جامعه ای پیشرفته و توسعه یافته دست یابیم . بنابراین برای رسیدن به مردم سالاری دینی فرسنگ ها فاصله داریم.
این فعال سیاسی تاکید کرد: لازم است غربالگری دیگری صورت گیرد و احزابی که شایستگی دارند اجازه فعالیت داشته باشند تا بتوان به آینده امیدوار بود. رهبر معظم انقلاب می فرمایند، در جامعه اسلامی حضور زنان پیش از مردان واجب است. با استناد به این فرمایش، پیشنهاد سهمیه ۳۰ درصدی را در هر سه لیست فراکسیون ها دارم.
حاجی عباسی همچنین اظهار داشت: اگر بخواهیم در خصوص حضور «بی رنگ» زنان در خانه احزاب تحلیلی داشته باشم باید بگویم، فراکسیون اصلاح طلبان به رغم ژست روشنفکرانه و شعارهای نوگرایی و نواندیشی، زنان را به حاشیه رانده و لیست صد در صد مردانه ای را ارائه کرده است. فراکسیون مستقلین نیز به دلیل نداشتن مدیریت واحد، یکی نبودن، نبود خردورزی و استراتژی و بینش سیاسی که بیشترین نمود آن در استفاده ابزاری از حضور زنان بود به رغم داشتن نامزد زن، لیست صد در صد مردانه ای رقم زد.
وی افزود: فراکسیون اصولگرایان خلاف تبلیغات سویی که در مورد آنها وجود دارد و متهم به مردسالاری و برنتابیدن حضور زنان در مدیریت کلان هستند، ثابت کردند که در عمل غیر از این هستند و در انتخابات خانه احزاب با وحدت و یکپارچگی و کار تشکیلاتی؛ با احترام و باور به حضور زنان در عرصه های مختلف، دومین نفر لیست خود را یک زن قرار داد.
این فعال سیاسی اصولگرا با بیان این که با این انتخابات، اعتبار خانه احزاب خدشه دار شد، اضافه کرد: با پای باطل نمی توان راه حق را پیمود و از جور و ستم برای خود پیروزی ساخت. در اندیشه حضرت علی (ع) سیاست چیزی جز تدبیر امور با مبانی اخلاقی و رفتار انسانی نیست و رویکردی که از آفات انسانی همچون فریبکاری، قدرت مداری، ریاکاری و زورگویی و تزویر به دور است.
وی ادامه داد: سیاست نزد امیرالمومنین (ع) به معنای حفظ حدود الهی، مرزبانی و قانونگرایی در همه عرصه ها است. پاسداری از قوانین و حقوق به ویژه در روابط و مناسبات و اقدامات سیاسی، شاخص سیاست علوی است و شاخصی که اجازه نمی دهد برای پیشبرد سیاست های خود از ابزار نادرست بهره ببریم و برای به دست آوردن یا حفظ موقعیت خود، عدالت را زیر پا بگذاریم.
دبیرکل جامعه زینب (ع) خاطرنشان کرد: ایشان هرگز در سیاست به دروغ، خیانت، پیمان شکنی متوسل نشدند. در اندیشه سیاسی ایشان پیشبرد امور از راه نادرست عین شکست و نابودی است، هر چند انسان تصور کند که به نتیجه رسیده است. با این توصیف اصلاح امور و سامان یافتن درست کارها جز در پرتو راستی و صداقت، شفافیت میسر نمی شود.
سیام**۳۰۵۰**۳۲۰۲**۱۳۳۶

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 635 بازدید

بازدید دیروز: 1835 بازدید

بازدید کل : 1613100 بازدید

افراد آنلاین: 1 نفر