پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۱۸
سرویس: مقالات
 |  26/ اسفند/ 1397 - 9:08
  |   نظرات: بدون نظر
97 بازدید بازدید

تبیین درست منشور گام دوم انقلاب، نظام را بیمه می کند


حجت الاسلام رحیم مهدوی پور روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: رهبر انقلاب در این منشور بر سه محور اصلی جوان، علم و دین تاکید دارند.
وی افزود: منشور گام دوم انقلاب که همانند سایر رهنمودهای رهبری حاوی نکات کلیدی و راهگشاست بایستی برای همه اقشار جامعه شکافته و تشریح شود.
وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب دیده بان تیزبین، امروزبین و آینده بین هستند، اظهار داشت: علم و پژوهش زیربنا و شالوده هر جامعه و ملتی است، که اگر عقل، علم و تجربه تلفیق شوند آن جامعه در همه ابعاد رشد خواهد کرد.
رئیس دانشکده علوم قرآنی بجنورد گفت: علم، قدرت و حیات هر جامعه ای است و امروز چاره ای نداریم مگر اینکه در این مسیر حرکت کنیم.
مهدوی پور افزود: در قرآن و آموزه های دینی بر علم و پژوهش بسیار تاکید شده که رهبر معظم انقلاب نیز در بیانیه خود بر این مهم توصیه کرده اند چرا که رشد هر جامعه ای در هر زمینه ای در گرو توجه به علم است.
وی اظهار داشت: امروز حوزه های اقتصادی، سیاسی، امنیتی، دینی، اجتماعی، داخلی و بین المللی که هر کدام علم مربوط به خود را دارند باید توسط اساتید و دانشجویان و با توجه به نیاز روز کشور روزآمد شوند.
رئیس دانشکده علوم قرآنی بجنورد گفت: جامعه ای که از علم بهره مند باشد در هیچ زمینه ای تهدید نخواهد شد.
مهدوی پور اظهار داشت: در حوزه های علوم انسانی نیز باید اندیشه، آداب و رسوم، سبک زندگی، اخلاق اجتماعی و باورهای دینی ارتقا یابد که این امر نیز مستلزم پژوهش ها در این زمینه است که کارشناسان مربوطه و محققان باید بیشتر فعالیت کنند.
وی با بیان ایکه رمز موفقیت یک جامعه ارتقای سطح باورها در حوزه های مختلف است، افزود: محققان و اساتید باید چالش ها و مشکلات حوزه علوم انسانی را احصا و پالایش کنند و نیازمندی های علمی باید مورد توجه جدی این گروه قرار گیرد.
وی اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب به جوانان بسیار اهمیت داده اند که علم و پژوهش نیز توسط این قشر به سرانجام می رسد.
وی با بیان اینکه باید به جوانان اعتماد کرد، افزود: پیشرفت کشور در برخی از حوزه های علمی، نشانگر توانمندی جوانان ما در زمینه های مختلف است.
به گزارش ایرنا، رهبر معظم انقلاب ۲۴ بهمن ماه امسال در بیانیه ‌ای مهم خطاب به جوانان و آینده ‌سازان ایران، برداشتن گام بزرگ دوم به سمت آرمان ‌های انقلاب اسلامی را در هفت فصل تبیین کردند.
۳۰۰۷/۵۱۳۲

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 567 بازدید

بازدید دیروز: 823 بازدید

بازدید کل : 1619971 بازدید

افراد آنلاین: 0 نفر