سه شنبه ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۱۳
سرویس: مقالات
 |  26/ اسفند/ 1397 - 3:05
  |   نظرات: بدون نظر
112 بازدید بازدید

بیانیه فعالان اصلاح طلب در محکومیت حادثه تروریستی نیوزلند


به گزارش روزیکشنبه ایرنا، در بیانیه جمعی از کنشگران سیاسی اصلاح طلب آمده است: کشتار نمازگزاران در دو مسجد نیوزلند بار دیگر نشان داد اسلام ‌هراسی به سهولت می‌تواند به اسلام ‌ستیزی و انجام عملیات تروریستی منجر شود. این نخستین بار نیست که مسلمانان در گوشه گوشه دنیا در معرض تهاجم قرار می گیرند، اما حقیقت آن است که از جنایت تروریستی ۱۱سپتامبر تا تهاجم تروریستی به مسلمانان در نیوزلند و مسجد سوزی در آلمان و … شاهد عملیاتی شدن افکار آرامش ستان و صلح‌سوزی هستیم که اشکال متفاوت دیگر هراسی و غیرستیزی را تئوریزه می‌کنند.
این بیانیه افزود: صلح‌طلبان و آزادی‌خواهان جهان باید ترامپ و دیگر ناسیونالیست‌های نژادپرست و پرخاش جوی جوامع غیرمسلمان را تحت فشار قرار دهند تا جهان یک بار برای همیشه نفرت‌ پراکنی و تروریستی نمایاندن اسلام و مسلمانان را پشت سر بگذارد.
این گروه از فعالان اصلاح طلب افزودند: همچنین لازم است از خلال گفت و گوهای بینا فرهنگی به رد و نفی همه اندیشه‌های غیرستیز در جوامع مسلمان بپردازیم تا فراسوی هر نوع معیار دوگانه، اصل کرامت ذاتی انسان و حقوق سلب ناشدنی بشر پذیرفته شود و همه اشکال تروریسم و داعشی‌گری طرد و منزوی گردد.
این بیانیه می افزاید: مقابله کارآمد با ناسیونالیسم نژادپرست و دین‌گرایی دیگرستیز در جهان باید با ائتلافی وسیع در همان سطح پاسخ داده شود و هر اندیشه تروریستی را که در پس گفتاری نفرت‌ پراکن پنهان می‌شود، در معرض نور روشنگری قرار دهد.
همچنین در این بیانیه آمده است: برای دستیابی به چنین هدفی، به نظر ما امضاکنندگان زیر اجرایی و عملیاتی شدن ایده «گفتگوی فرهنگ‌ها و تمدن‌ها» و «جهان عاری از خشونت و افراطی‌گری» باید جدی‌تر از هر زمان دیگری در دستور کار صلح‌طلبان جهان و نیز سازمان ملل متحد قرار گیرد.
در این بیانیه اسامی شخصیت های سیاسی چون شهیندخت مولاوردی، محسن آرمین ، هاشم آقاجری، شهربانو امانی ، ابراهیم اصغرزاده، محسن امین‌زاده، علی باقری ، عمادالدین باقی، سیدمصطفی تاجزاده ، علی تاجرنیا ، محمد ترکمان ، حمیدرضا جلایی‌پور ، جلال جلالی‌زاده، سعید حجاریان، محمدرضا خاتمی ، هادی خانیکی، فاطمه راکعی، عبدالله رمضان‌زاده ، پروانه سلحشوری، سعید شریعتی ، زهرا شجاعی ، محسن صفایی‌فراهانی ، زهرا صدراعظم نوری ، محمدرضا ظفرقندی ، غلامرضا ظریفیان ، عباس عبدی ، فیض‌الله عرب ‌سرخی، علیرضا علوی‌تبار، محمد کیانوش‌راد، الهه کولایی، مرتضی مبلغ، محسن میردامادی ، آذر منصوری ، عبدالله مومنی، عبدالله ناصری ، محمد نعیمی‌پور، صدیقه وسمقی و حسین واله به چشم می خورد.
در حادثه تروریستی جمعه گذشته که به سوی نمازگزاران دو مسجد در «کرایست ‌چرچ» نیوزیلند تیراندازی شد دست ‌کم ۴۹ تن جان باختند و حدود ۵۰ نفر نیز زخمی شدند.
سیام**۳۲۰۲

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 508 بازدید

بازدید دیروز: 1067 بازدید

بازدید کل : 1618122 بازدید

افراد آنلاین: 1 نفر