جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۳:۰۵
سرویس: مقالات
 |  23/ اسفند/ 1397 - 10:18
  |   نظرات: بدون نظر
80 بازدید بازدید

کمالی: خانه احزاب برای حفظ منافع ملی تلاش کرد


به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، حسین کمالی صبح پنجشنبه در مجمع عمومی خانه احزاب ایران در سال چهارم (دوره ششم) در سالن ۶۰۰ نفری وزارت کشور افزود: بدون تنش های مشابه دوره های قبل، دوستانه در کنار هم وقت گذاشتیم آن هم در فعالیتی که برای کسی دستاورد شخصی نداشت.
کمالی اظهار داشت: در خانه احزاب همه در کنار هم در جهت منافع ملی و حفظ تمامیت ارضی کشور تلاش کردیم تا کار را پیش ببریم.
وی خاطرنشان کرد: سه لایحه عمده مربوط به احزاب شامل لایحه جرم سیاسی، فعالیت احزاب و قانون انتخابات را در دستور کار قرار دادیم.
کمالی در توضیح لایحه قانون انتخابات گفت: در رابطه با قانون انتخابات از همکاری بسیار خوب معاونت حقوقی ریاست جمهوری بهره مند شدیم و لایحه آماده و تقدیم مجلس شد. درباره قانون احزاب جلسات طولانی داشتیم، با همه این مسائل طرح رو آماده کردیم و به مجلس شورای اسلامی تقدیم شد. از طریق قاسم میرزایی نیکو نماینده دماوند قرار شده است این طرح به مجلس ارائه شود.
وی با بیان اینکه نشست هایی با افراد موثر مانند علی لاریجانی رئیس مجلس برگزار شد افزود: با وی صورت مستقل بحث و گفت وگو کردیم که اثرات موثری نسبت به گذشته داشت.
کمالی ادامه داد: تعدادی از شعبات خانه احزاب در استان های مختلف افتتاح و هر سه گروه اصولگرا، مستقلین و اصلاح طلبان فعالیت کردند.
وی درباره یارانه اختصاص داده شده به احزاب نیز توضیح داد: در دور اول لایحه ای برای اختصاص مبلغی جهت فعالیت شایسته پیش بینی شد اما کمتر از آن یعنی ۲ میلیارد تومان تخصیص یافت .
وی افزود: از این میزان یک یکصد میلیون تومان برای هزینه همه احزاب در نظر گرفته شد ، یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون نیز بین احزاب توزیع خواهد شد. بعضی احزاب در مرحله اول این مبلغ را دریافت کردند.
کمالی تاکید کرد: احزابی که در سال ۹۶ حضور نداشتند نمی توانند از یارانه ۹۶ بهره مند شوند اما احزابی که خود را با قانون تطبیق دادند می توانند از یارانه کامل بهره مند شوند. درباره سال ۹۷ هم احزابی که مبلغ را دریافت نکردند در روزهای آینده آن را دریافت می کنند.
مجمع عمومی خانه احزاب، با ارایه گزارش رییس دوره ای این نهاد و انتخاب اعضای شورای مرکزی و بازرسان خانه احزاب در سالن وزارت کشور و با حضور دبیران کل احزاب در حال برگزاری است.
در این مجمع شخصیت هایی چون حسین کمالی، حسین کنعانی مقدم، سید محمد حسینی، محمدعلی تبرایی, قدرتعلی حشمتیان، محمد جواد محمدی نوری، شهاب الدین صدر، شهیندخت مولاوردی ، احمد حکیمی پور، محسن پیرهادی، کمیجانی، مصطفی کواکبیان، زارع فومنی، فاطمه راکعی و بهروز نعمتی و شماری از دبیران کل احزاب و شخصیت های سیاسی برگزار شد.
خبر درحال تکمیل است
سیام** ۹۴۰۲**۳۲۰۲**۱۷۵۱

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 506 بازدید

بازدید دیروز: 1348 بازدید

بازدید کل : 1601894 بازدید

افراد آنلاین: 1 نفر