چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۴۵
سرویس: مقالات
 |  23/ اسفند/ 1397 - 6:16
  |   نظرات: بدون نظر
81 بازدید بازدید

نشاط سیاسی و آرامش اولویت مهم دراستان بوشهر است


به گزارش ایرنا، مجید خورشیدی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: افتتاح خانه احزاب به عنوان پیش نیاز توسعه سیاسی و عامل تقویت کننده رابطه دو سویه دولت و مردم در این دیار مورد تاکید بود که در دی ماه ۹۷ افتتاح شد.
وی یادآورشد: انتخابات خانه احزاب استان بوشهر با حضور ۲۳ تشکل سیاسی شامل اصلاح طلبان، اعتدال گرایان و اصول گرایان برگزار شد.
خورشیدی اضافه کرد: کسب رتبه برتر کشور در طرح ارزیابی مدیریت سیاسی استان ها و ایجاد بستر آرام برای فعالیت های سیاسی ، حاصل تلاش مجموعه دفتر سیاسی استانداری بوده است.
وی اظهار داشت: همراهی، همفکری و یگانگی اعضای شورای تامین استان در موفقیت این رویکرد بی نظیر و مثال زدنی و زبانزد همه مقامات مسئولان بوده که از مرکز به استان آمدند.
خورشیدی گفت: از ویژگی های مهم تاریخی، اقتصادی و اجتماعی مردمان این سرزمین تجارت دریایی و صیادی است که برای استمرار این سنت و رفع مشکلات فراروی لنجداران، ناخدایان و جاشوان، استانداری بوشهر تلاش های فراوانی کرد.
وی اضافه کرد: یکی از مهم ترین چالش های در سطح کشور مسائل کارگری و تجمع های اعتراضی اقشاری و اجتماعی است و کوشش ما در مجموعه استانداری بر این مبنا استوار بوده که در مواجهه با اعتراض های صنفی و مسالمت آمیز، ضمن پیشگیری از امنیتی شدن فضا و فرا رفتن تجمع ها از سطح انتظامی امنیت لازم را برای بیان و ابراز اعتراض های مسالمت آمیز فراهم آوریم.
خورشیدی گفت:برگزاری تجمع ها در برازجان در اعتراض به کم آبی درکمال آرامش و تجمع های مختلف کارگری در این استان موید این رویکرد بوده است.
معاون سیاسی امنیتی استانداری بوشهر ادامه داد: در خصوص مسائل مرتبط با کارگران تمام تلاش ها بر احقاق حقوق حقه کارگران و جلوگیری از انباشته شدن مطالبات معوقه بوده است.
وی یادآور شد: همچنین با پیگیری مستمر موضوع های مرتبط با کارگران در کمیسیون کارگری، مشکلات صنفی آنان به کمترین میزان رسیده است.
خورشیدی گفت: هم اکنون حقوق و دستمزد پرداختی کارگران زحمت کش به نسبت به روز شده و این حداقل انجام وظیفه در برابر این قشر شریف و سخت کوش بوده است.
وی یادآور شد: در اجرای سیاست دولت مبنی بر استفاده از توان و قابلیت های بانوان در بخش های مختلف و ارتقای سهم مدیریتی بانوان به ۳۰ درصد، روند انتصاب بانوان در پست های مدیریتی در استان بوشهر روبه افزایش بوده است.
خورشیدی اضافه کرد: در حال حاضر ۶۵ نفر معادل ۱۴ درصد بدنه مدیریتی این استان را بانوان تشکیل می دهند.
وی افزود: بانوان شایسته با اعتماد به نفس بالا تاکنون ثابت کردند هرجا به آنها اعتماد شده بیش از حد انتظار تعهد خود را ایفا کردند و بدون اغراق مدیران زن از جمله کارآمد ترین مدیران استان بوشهرهستند.
خورشیدی گفت: همچنین تلاش وافری برای افزایش بهره وری از توان جوانان در مدیریت ها بکار آمد و در این مدت بسیاری از مدیریت ها به جوانان سپرده شد و مشاوران جوان دستگاههای مختلف نیز تعیین و منصوب شدند.
وی راه اندازی نخستین خانه گفت و گو در آبان سال جاری با هدف آموزش مهارت ارتباطی و پیش از ازدواج به زوج ها، حل تعارض های ارتباطی، اختلاف زوج های در شرف طلاق، آموزش کاهش آسیب برای زوج های جدا شده و فرزندان آن ها ایجاد و روزهای چهارشنبه و پنج شنبه هر هفته پذیرای مراجعان است.
خورشیدی افزود: فعال سازی و توانمند سازی سازمان های مردم نهاد از مهمترین دستاورد حوزه سیاسی است به گونه ای که بیشترین سمن ها در دولت تدبیر و امید دراستان راه اندازی شده است.
وی گفت: در دولت تدبیر و امید تعداد سمن ها از ۲۰ مورد به ۲۰۰ مورد رسیده است و روند رشد ۱۰ برابری ایجاد و ثبت سمن ها در ۶ سال، در سال گذشته حفظ شده است.
خورشیدی تدوین و رونمایی اطلس و سند توسعه اجتماعی استان در سال جاری را گامی موثر در نقش آفرینی ظرفیت ها، فرصت ها و امکانات در فرایند توسعه اجتماعی عنوان کرد.
وی یادآور شد: در این سند علاوه بر مبانی مفهومی و نظری توسعه اجتماعی، شاخص ها، نماگرها و برنامه های توسعه اجتماعی استان بوشهر مورد بررسی قرار گرفته است.
خورشیدی افزود: در زمینه گسترش فضای شادی و نشاط، علاوه بر ادامه طرح موفق نشاط اجتماعی، طرح کاروان نشاط و امید در دهه فجر سال جاری در۲۰ روستای استان بوشهر اجرا شد که علاوه بر ایجاد فضای مفرح، خدمات بهداشتی و درمانی مانند بینایی و شنوایی سنجی و یونیت های سیار دندان پزشکی رایگان، مشاوره خانواده نیز به روستائیان ارائه شده است.
وی افزود: در تمام برنامه ها تلاش برای اعتلای هر چه بیشتر فرهنگ و هنر بومی وروان سازی در جهت معرفی هر چه بهتر سبک زندگی و آداب و رسوم مردم استان بوشهر بوده است.
۶۰۴۷/۶۰۴۵

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 485 بازدید

بازدید دیروز: 967 بازدید

بازدید کل : 1619066 بازدید

افراد آنلاین: 1 نفر