جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۱۹
سرویس: مقالات
 |  23/ اسفند/ 1397 - 7:05
  |   نظرات: بدون نظر
108 بازدید بازدید

مراسم چهلمین روز درگذشت مرحوم محمد نبی حبیبی برگزارشد


به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، در این مراسم که عصر امروز (پنجشنبه ) در تهران برگزار شد ، شخصیت های سیاسی و حزبی اصولگرا از جمله سید محمد حسینی وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدعلی نقی خاموشی عضو ائتلاف اصولگرایان، اسدالله بادامچیان دبیر کل حزب موتلفه اسلامی، محمد خرسند عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی و تعدادی از شخصیت های سیاسی و حزبی اصولگرا شرکت کردند. سخنران این مجلس حجت الاسلام والمسلمین محمد خرسند امام جمعه کازرون و عضو شورای مرکزی حزب مذکور بود.

*مرحوم حبیبی خدمتگذار نظام و از فعالان صدیق عرصه سیاسی بود
حجت الاسلام خرسند در تشریح خصوصیات اخلاقی مرحوم محمد نبی حبیبی گفت: یکی از خصوصیات حبیبی تقوای او بود و مقام معظم رهبری در پیام تسلیتشان فرمودند، آقای حبیبی خدمتگذار نظام و از فعالان صدیق عرصه های سیاسی و اجتماعی بود.
وی افزود: مرحوم حبیبی شخصی ساده زیست بود که جز یک واحد آپارتمان در هیچ نقطه ای از کشور ملک و امکاناتی نداشت. ساده زیستی او به حدی بود که وقتی به قم می آمد شب را در دفتر محقر حزب موتلفه بیتوته می کرد.
وی یادآور شد: در حالی که مرحوم حبیبی طی چهل سال گذشته در مناصب و پست های مهمی خدمت کرده بود و می توانست از امکانات فراوانی استفاده کند، روزی به من گفت؛ اگر دوماه حقوق نگیرم نمی توانم خانه و زندگی خود را اداره کنم.
امام جمعه کازرون ادامه داد: او دغدغه مردم را داشت، خودش را تافته جدا بافته نمی دانست و به معنای واقعی کلمه شخصی ولایت مدار بود. برخی موعد انتخابات که می شود از ترس رد صلاحیت خود را ولایت مدار معرفی می کنند و رهبری را فصل الخطاب می دانند ولی بعد از اینکه مسئولیتی می گیرند برخلاف منویات و نظریات رهبری عمل می کنند.
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی اظهار کرد: مرحوم حبیبی معتقد بود باید آهنگ ولایتمداری داشته باشیم، بدین معنی که براساس نظر خود حرکت نکنیم و مطابق قانون اساسی به ولایت فقیه التزام عملی داشته باشیم.
محمد نبی حبیبی (۲۸ آذر ۱۳۲۴ ورامین – ۹ بهمن ۱۳۹۷ تهران) سیاستمدار ایرانی ، دانش‌آموخته کارشناسی ارشد جامعه‌شناسی از دانشگاه تهران بود. وی از سال ۱۳۵۹ تا ۱۳۶۰ استاندار فارس و از ۱۳۶۰ تا ۱۳۶۲ نیز استاندار خراسان بود، همچنین در سال ۱۳۶۲ برای کمتر از یک سال نیز به عنوان استاندار تهران مشغول به کار بود . او از سال ۱۳۶۲ تا ۱۳۶۶ به مدت ۴۴ ماه شهردار تهران بود.
وی در فاصله سال های ۱۳۸۳ تا ۱۳۹۷ به مدت بیش از ۱۴ سال، دبیرکلی حزب مؤتلفه اسلامی را بر عهده‌ داشت.
از سوابق دیگر مرحوم حبیبی می‌توان به مدیرعاملی شرکت پست جمهوری اسلامی ایران، ریاست سازمان هواپیمایی کشوری (معاون وزیر راه و ترابری) و معاونت وزیر بازرگانی، اشاره کرد.

سیام*۱۷۴۴**۱۶۰۱**

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 1118 بازدید

بازدید دیروز: 1348 بازدید

بازدید کل : 1602506 بازدید

افراد آنلاین: 1 نفر