چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۳۷
سرویس: مقالات
 |  23/ اسفند/ 1397 - 1:19
  |   نظرات: بدون نظر
194 بازدید بازدید

حضور احزاب در رقابت های انتخاباتی امر مبارکی است


به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، مصطفی کواکبیان روز پنجشنبه در سخنان خود در پایان همایش خانه احزاب افزود: آنچه در دستور کار مجلس قرار دارد، طرح استانی شدن انتخابات است.
کواکبیان اظهار داشت: در این طرح برای نخستین بار پس از ۴۰ سال اتفاق تازه ای افتاده است، وقتی کسی پای صندوق رای می رود علاوه بر اشخاص می توانید نام فهرست ها و لیست های احزاب را هم بنویسد و این اتفاق بسیار مبارکی است برای بها دادن به نقش احزاب.
این نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هر شخصی در حوزه انتخابیه خود ۱۵ درصد آرا را کسب کند و در سطح استان رای قاطع داشته باشد می تواند نماینده شود و این در لایحه انتخابات وجود دارد، ما بسیاری از مواد این طرح را به کمیسیون ها برای تطبیق ارجاع دادیم.
کواکبیان خاطر نشان کرد: اگر شورای نگهبان طرح استانی شدن انتخابات را تصویب کند، هم پارلمان و هم سطح دمکراسی ارتقا می یابد.
وی افزود: پیشنهاد شده است هر کاندیدایی ۴۰ درصد آرا حوزه انتخابی قبلی خود را به دست آورد به طور مستقیم به مجلس راه می یابد. اگر استانی ۳۰ نماینده بخواهد و بر فرض حزب الف ۳۰ درصد آرا را به دست آورد و حزب ب ۲۰ درصد به تناسب بین این احزاب تقسیم شود.
این نماینده ادامه داد: از همه مسوولان به ویژه رییس قوه قضاییه درخواست دارم آن ها هم در موضوع احزاب بیشتر حضور داشته باشند.
سیام** ۹۴۰۲**۳۲۰۲**۱۷۵۱

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 1 بازدید

بازدید دیروز: 823 بازدید

بازدید کل : 1619405 بازدید

افراد آنلاین: 1 نفر