پنج شنبه ۰۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۴:۲۲
 |  22/ اسفند/ 1397 - 10:45
  |   نظرات: بدون نظر
92 بازدید بازدید

سه زن زندانی در اهواز سال نو به آغوش خانواده بازمی گردند


به گزارش ایرنا جشن گلریزان آزادی سه زن زندانی جرایم غیرعمد، عصر چهارشنبه در سالن اجتماعات ستاد مردمی دیه خوزستان، برگزار شد.
مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری خوزستان در این مراسم مبلغ بدهی این زنان را ۳٫۵ میلیارد ریال دانست و گفت: سه زندانی زن که جشن گلریزان برای آنها برگزار شده، مادرانی هستند که مجرم نیستند و به دلایل مالی در زندان به سر می برند.
سیده فرانک موسوی افزود: یکی از این زنان زندانی به دلیل تامین هزینه بیماری و کفن و دفن خواهرش، بدهکار شده بود و یکی دیگر نیز به دلیل تامین هزینه درمان پدرش زیر بار قرض رفته و نتوانسته بود آنرا تسویه کند.
وی بخشش و انفاق را جزو فرهنگ ایرانیان دانست و اظهار داشت: در دین اسلام به جایگاه و شان مادر و زن توجه بسیاری شده و ما تمایل داریم که هیچ زن و هیچ مادری در زندان نباشد.
موسوی گفت: پیش از این جشن گلریزان در ماه رمضان و روز میلاد امام حسن (ع) برگزار می شد ولی اکنون با توجه به در پیش بودن نوروز، مقرر شد این زنان آزاد شوند تا در نوروز در کنار خانواده باشند.

*۲۸۴ زندانی جرایم غیرعمد
مدیر نمایندگی ستاد دیه خوزستان گفت: در حال حاضر چهار زن و ۲۸۰ مرد به دلیل جرایم غیرعمد در زندان های خوزستان محبوس هستند که این مراسم برای آزادی سه زن در آستانه نوروز برگزار شده است.
حجت الاسلام قدرت الله هاشم نیا افزود: میزان بدهی این چهار زن زندانی که به دلایل مالی در زندان هستند، ۳٫۵ میلیارد ریال، است که در صورت جمع آوری این مبلغ همه آنها و در صورت جمع آوری مبلغ کمتر سه نفر آزاد می شود.
وی مسئولیت ستاد مردمی دیه را تلاش برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد عنوان کرد و گفت: این ستاد هرگز به دنبال آزاد کردن زندانیان شرور و مجرمان خطرناک نیست و هیچ مبلغی برای آزادی این دسته از زندانیان هزینه نمی شود، اما افرادی نیز به صورت ناخواسته و به دلایل مالی در زندان هستند.
هاشم نیا با بیان اینکه در سه سال گذشته یک هزار و ۷۰۰ نفر زندانی غیرعمد آزاد شدند اضافه کرد: ۲ هزار نفر خیر با ستاد مردمی دیه خوزستان همکاری و ارتباط مستقیم دارند اما نیاز است که خیران بیشتری به این ستاد کمک کنند.
هاشم نیا همچنین گفت: خیرین و نیکوکاران می توانند به منظور مشارکت در آزادی زندانیان نیازمند جرائم غیرعمد کمک های نقدی خود را به شماره حساب ۰۱۰۶۲۳۰۶۵۴۰۰۶ بانک ملی ایران و شماره کارت ۶۲۷۳۵۳۹۹۹۱۶۶۷۷۶۸ بانک تجارت بنام ستاد دیه استان خوزستان واریز کنند.

*تداوم کوته فکری ها نسبت به زنان
مدیرکل زندان های خوزستان نیز در این مراسم با تاکید بر فعالیت های اجتماعی زنان گفت: مشارکت و ترویج فرهنگ عمومی انفاق و کمک و دستگیری همنوع توسط زنان می تواند جامعه را به حرکت درآورد.
علیرضا بابایی همچنین با بیان اینکه تلقی کوته بینانه و سنت های غلط نسبت به زنان هنوز در جامعه ادامه دارد، افزود: اگر چه انقلاب اسلامی تحولات بسیاری در عرصه های گوناگون فرهنگی و اجتماعی و سیاسی در مقام زن و مادر بوجود آورده، اما هنوز تفکراتی در جامعه پدرسالار وجود دارد.
وی تصریح کرد: در اسلام بر مقام و جایگاه والای زن تاکید شده اما در فرهنگ ایرانی و باستانی، این نگاه وجود نداشته و باید روی آن کار شود.
بابایی با انتقاد از نگاه غربی ها به «زن»، افزود: آسیب های اجتماعی مربوط به زنان اعم از اعتیاد و ولنگاری نتیجه نگاه غربی هاست و تمام تلاش آنها برای لطمه به جایگاه زن در خانواده و فرهنگ شیعی و ایرانی بوده است.
در پایان این مراسم همچنین از اشرف گل ختمی و پونه پیل رام، از بانوان خیر استان که مبلغ ۲ میلیارد ریال برای ساخت سالن اجتماعات ستاد مردمی دیه خوزستان تامین کرده بودند، تقدیر شد.

۹۷۵۴/۶۰۰۲

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 1052 بازدید

بازدید دیروز: 435 بازدید

بازدید کل : 1601092 بازدید

افراد آنلاین: 1 نفر