جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۴۵
 |  22/ اسفند/ 1397 - 3:06
  |   نظرات: بدون نظر
93 بازدید بازدید

انتصاب امام جمعه همدان/برگزاری یک دادگاه اقتصادی دیگر/ارسال نظر شورای نگهبان درباره بودجه و…


در گزیده اخبار سیاسی ۲۲ اسفند بخوانید؛

انتصاب امام جمعه همدان/برگزاری یک دادگاه اقتصادی دیگر/ارسال نظر شورای نگهبان درباره بودجه و…

نظراتی درباره سفر روحانی به عراق، آخرین وضعیت خودروها و وسایل یدکی در گمرک مانده، تکرار ادعای ناپدید شدن لوینسون در ایران در لایحه‌ جدید کنگره آمریکا، اعلام نظر جدید شورای نگهبان درباره بودجه ۹۸، گزارش ایسنا از دادگاه موسسات مالی «البرز ایرانیان» ، «ولیعصر» ، «فردوسی» و «آرمان»، دیدار روحانی با آیت الله سیستانی، و… از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز چهار شنبه، بیست و دوم اسفند ماه ۱۳۹۷ است.

به گزارش ایسنا، فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا(ص) گفت: با وجودی که برای تهدید و جنگ با هیچ کشوری پیشگام نخواهیم بود، اما تهدیدکنندگان را از رویارویی با ملت شریف ایران سرافکنده و پشیمان خواهیم کرد. سردار غلامعلی رشید افزود: آنچه که تاکنون گذشته است با وجود شکست دشمن ،به معنای پیروزی قطعی نیست و به یاری خداوند متعال و با  هوشیاری، انسجام  و حرکت در زیر پرچم رهبری و نظام ،مشکلات را پشت سر خواهیم گذاشت.

همچنین امیر سرتیپ حاتمی در همایش مدیران ارشد وزارت دفاع در همایش مدیران ارشد وزارت دفاع با اشاره به آرزوهای دشمنان برای ضربه به نظام اسلامی در سال ۹۷ گفت: دشمنان نظام اسلامی همانطور که در سال ۹۷ به اهداف پوچ و وهم آلودشان دست نیافته اند، باید بدانند در سال آینده نیز، این رؤیا یک آرزوی دست نیافتنی خواهد بود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در حکمی حجت‌الاسلام حبیب‌الله شعبانی موثقی را به‌عنوان نماینده‌ ولی‌فقیه و امام جمعه‌ شهر همدان منصوب کردند.

رئیس جمهوری اسلامی ایران در سومین روز از سفر به کشور عراق وارد نجف اشرف شد و به زیارت  حرم مطهر امیرالمومنین حضرت علی (ع) رفت. روحانی همچنین با حضور در صحن و شبستان حضرت زهرا (س) و بازدید از آن در جریان روند اقدامات انجام شده توسط ستاد بازسازی عتبات عالیات در مسیر اجرای طرح‌های توسعه حرم های مطهر ائمه معصومین(ع) در عراق قرار گرفت.

دیدار شیخ دیپلمات با مرجع اعتدال و گفت‌وگو

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در ادامه با آیت‌الله سید علی حسینی سیستانی، زعامت عالی قدر حوزه علمیه نجف که از او به عنوان مرجع اعتدال و همچنین موثرترین شخصیت امروز عراق یاد می‌شود، دیدار و گفت‌وگو کرد .

نظراتی درباره سفر روحانی به عراق

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس: پیام سفر رییس جمهور به عراق رفع مناقشات بین ایران و همسایگان است

نماینده پیشین ایران در سازمان همکاری‌های اسلامی: ایران بر خلاف آمریکا هیچ چیزی را در عراق دیکته نمی‌کند

رئیس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس: سفر رئیس‌جمهور به عراق نقش اساسی در توسعه مناسبات اقتصادی دارد

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس: ظرفیت‌های زیادی برای توسعه روابط بین ایران و عراق وجود دارد

شیخ الاسلام: سفر اسد به تهران و روحانی به عراق جشن محور مقاومت مقابل استکبار است

یک عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس:سفر روحانی به عراق توطئه‌های احتمالی میان روابط دو کشور را خنثی می‌کند

***

رییس سازمان بازرسی کل کشور آخرین وضعیت ترخیص وسایل یدکی خودروسازان داخلی و خودورهای خارجی در گمرک مانده را تشریح کرد و گفت: دو بخش وجود دارد. یک بخش مربوط به وسایل یدکی خودروسازان داخلی است که حدود ۱۰ هزار کانتینر بود و یک تعدادی از آنها با اقداماتی که صورت گرفت ترخیص شد.

همچنبن یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب کلیات طرح سپرده ارزی در این کمیسیون گفت که در صورت تصویب نهایی این طرح مردم به سپرده‌گذاری ارزهای خانگی تشویق خواهند شد.

علی شمخانی،  دبیر شورای عالی امنیّت ملّی در مراسم بزرگداشت یاد و خاطره شهدای بدر و خیبر و شهدای شمال غرب کشور، جنگ اقتصادی و روانی دشمن را که با شدت و گستردگی بی سابقه‌ای در جریان است ابزاری برای دلسرد نمودن جامعه از تداوم مقاومت و پذیرش مسیر تسلیم و ذلت عنوان کرد و افزود: پیروزی بدون مقاومت و تلاش حاصل نمی‌شود و با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و تفکر انقلابی سال ۹۸ را سال مایوس‌سازی دشمن قرار می‌دهیم. وی همچنین  افزود: مقابله با بی‌ثبات سازان و مخالفان استقلال کشور موجب شکوفایی ظرفیت‌ها و استعدادها خواهد شد و این دریای بی کران به طور قطع جوی باریک وابسته شدن به قدرت‌ها و چشم امید داشتن به دشمن را درمی‌نوردد.

کنگره آمریکا روز گذشته با ارائه لایحه جدید بر ادعای آمریکا مبنی بر مفقود شدن باب لوینسون، مامور اف‌بی‌آی در ایران تاکید کرد و از ایران خواست تا برای پیدا کردن و بازگرداندن آن همکاری کند.

با نزدیک شدن موعد انتخابات پارلمانی لبنان، نزار زاکا، شهروند لبنانی که به جرم جاسوسی در تهران بازداشت شده است و هم‌اکنون دوره محکومیت خود را در زندان اوین می‌گذراند، در نامه‌ای کاندیداتوری خود را برای انتخابات پارلمانی کشورش اعلام کرد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری در همایش فرماندهان، روسا و مدیران فرماندهی انتظامی تهران بزرگ افزود: با مدیریت جدید دستگاه قضایی بناست تحولات حساب شده و منطقی داشته باشیم و دادستانی کل از مدت‌ها قبل مطالعاتی را در خصوص تحول حوزه دادسراها آغاز کرده است که تقدیم قوه قضائیه خواهیم کرد. دادستان کل کشور افزود: در چند ماه آینده تحولاتی در دادسراها خواهیم داشت و برای ضابطان نیز برنامه‌هایی داریم.

همچنین عباسعلی کدخدایی از اعلام نظر جدید شورای نگهبان درباره بودجه ۹۸ به مجلس شورای اسلامی خبر داد و در در توییتر خود  نوشت: نظر نهایی شورای نگهبان در خصوص بودجه ۱۳۹۸ امروز برای مجلس ارسال شد و هنوز برخی از ایرادات باقی مانده است.

در اولین جلسه رسیدگی به پرونده موسسات مالی «البرز ایرانیان» ، «ولیعصر» ، «فردوسی» و «آرمان» اعلام شد که کل سرمایه گذاران این موسسات ۹۱ هزار نفر هستند که ۶ هزار و ۳۶ نفر از آنها برای شکایت مراجعه کرده‌اند. تعهد باقی مانده تعاونی البرز ایرانیان ۱۴۰۰ میلیارد و تعهد باقی مانده تعاونی ولیعصر ۲۵۰ میلیارد است.

انتهای پیام



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 977 بازدید

بازدید دیروز: 1348 بازدید

بازدید کل : 1602365 بازدید

افراد آنلاین: 2 نفر