پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۴۸
 |  1/ اسفند/ 1397 - 11:08
  |   نظرات: بدون نظر
52 بازدید بازدید

مسئولان قضایی نیازمند کمک و همراهی مردم هستند


به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، سیف الله زارع زاده در جمع اهالی روستای دولت آباد، با اشاره به اینکه قضاوت امر خطیری در اسلام است، اظهار داشت: افرادی که کار خطیر قضاوت را تصدی می کنند باید عادل و صالح باشند.
وی افزود: با توجه به اینکه قصد افراد مشغول در امر قضاوت، خدمت به مردم است لذا در عین توانمندی، نیازمند کمک و همراهی مردم هستند.
رئیس دادگستری مرند اضافه کرد: ضروری است مردم در قالب امر به معروف، شهادت و گزارش و جهت تامین امنیت و روشن شدن حقیقت، همراه مسئولان قضایی باشند.
وی با اشاره به اینکه مسئولان بدون همراهی مردم در انجام وظیفه خود موفق نخواهند شد، افزود: ما نیز با وجود کاستی ها، تمام تلاش خود را در راستای خدمت به مردم انجام می دهیم.
زارع زاده اظهار داشت: ما در سال های اخیر در راستای ارائه خدمات، رسیدگی به امور مردم را در دادگستری مرند روان تر کردیم و اکنون رسیدگی به پرونده ها جز در برخی موارد خاص، بیشتر از یک ماه طول نمی کشد.
وی ابراز داشت: افرادی که امنیت و راحتی مردم را مختل کنند، جایی در جامعه ندارند و به طور جدی با آنها برخورد می شود.
رئیس دادگستری مرند در مورد مزیت شورای حل اختلاف نیز گفت: امتیاز این شوراها این است که با وجود آنها دیگر نیازی به مراجعه به دادگستری نبوده و اختلافات در شورا حل می شود و احکام آن مانند حکم قضایی دادگاه قابلیت اجرایی دارند.
وی یادآوری کرد: چنانچه در قرآن و روایات نیز از نزاع و جدل منع شده است ما نیز باید سعی کنیم از وقوع اختلاف جلوگیری کرده و در معاملات، کار خود را محکم و بدون سستی انجام دهیم.
دادستان مرند نیز در این نشست در خصوص خطراتی که جوانان را تهدید می کند، هشدار داد و گفت: خانواده ها باید در راستای پیشگیری از اعتیاد فرزندان شان از همنشینی آنها با افراد ناباب جلوگیری و رفتار جوانان را کنترل کنند.
محمدحسین علیپور در مورد اهمیت استفاده درست از فضای مجازی نیز اظهار داشت: ضمن اینکه وجود رسانه و اطلاع رسانی در جامعه ضروری است، در عین حال باید در نحوه استفاده جوانان از فضای مجازی نیز نهایت توجه و دقت را داشته باشیم.
وی گفت: از جمله موارد مهم دیگر، شهادت دادن است که در هنگام نیاز مظلوم و جهت احیای حق تکلیف اخلاقی بوده و باید اتفاق بیافتد.
در این نشست تعدادی از حاضران مسائل و مشکلات خود را با مسئولان قضایی شهرستان مرند در میان گذاشتند.
شهرستان مرند با ۲۵۰ هزار نفر جمعیت در ۶۰ کیلومتری شمال غرب تبریز واقع است.
۹۹۱۶/۶۱۳۲/۵۱۸

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 1145 بازدید

بازدید دیروز: 823 بازدید

بازدید کل : 1620549 بازدید

افراد آنلاین: 1 نفر