جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۶:۱۴
 |  29/ بهمن/ 1397 - 9:04
  |   نظرات: بدون نظر
45 بازدید بازدید

دادستان کشور: نباید تولید به سبب مشکلات قضایی تعطیل شود


به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، ‘محمدجعفر منتظری’ دوشنبه شب در شانزدهمین جشنواره ‘تولید ملی- افتخار ملی’ در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما افزود: معوقات بانکی نیز نباید موجب تعطیلی کارخانه ها و صنایع شود.
به گفته وی، هرچند بانک ها به دلیل اینکه پول مردم دستشان است حق دارند اما تعطیلی نباید اتفاق بیفتد؛ بلکه باید به نحوی مشکلات حل شود.
وی یادآوری کرد: هرچند کمک به اقتصاد، تولید و صنعت جزو وظایف ذاتی دستگاه قضا نیست، اما در این شرایط بر خود فرض می‌دانیم از دولت، صنعت، تولید و کارآفرینی حمایت کنیم.
این مسوول از تولیدکنندگان و صنعتگران حاضر در مراسم خواست هر جا بخشنامه، دستورالعمل یا مصوبه ای مغایر قانون دیدند که سد راه تولید است، اطلاع رسانی کنند تا از طریق دیوان عدالت اداری برای ابطال آن اقدام شود.
منتظری اضافه کرد: حدود ۴۵۰ دادستان یا دادگاه بخش در کشور وجود دارد و صنعتگران و تولیدکنندگان می‌توانند با مراجعه به روسای کل دادگستری ها در استان ها و رئیسان دادگستری شهرستان ها چالش‌ها و مشکلات خود را به دستگاه قضا منعکس کنند.

** تیم اقتصادی باید متناسب با شرایط جنگی باشد
منتظری تصریح کرد: امروز در شرایط جنگ اقتصادی به سر می‌بریم و مقابله با این جنگ پیچیدگی هایی دارد که از جنگ نظامی سخت تر است.
وی ادامه داد: دشمنان دروغ می‌گویند که هدف شان از تحریم ها مردم نیست.
منتظری یادآوری کرد: هفته گذشته در یوم‌الله ۲۲ بهمن شاهد حضور میلیونی مردم در راهپیمایی بودیم اما مردم اشکالات و ضعف ها و همچنین نقد بر مدیریت ها را در جای خود بیان می کنند.
این مسئول گفت: در این شرایط، دولت باید یک تیم اقتصادی متناسب با شرایط جنگی داشته باشد.
وی در عین حال اضافه کرد: امروز تولیدکنندگان، صنعتگران و کارآفرینان نیز باید از برخی امتیازهای خود دست بکشند و بدانند زمان رونق بار دیگر بازمی گردد.
«باید شرایط جنگ اقتصادی را به درستی شناخته و خود را متناسب با آن تطبیق دهیم؛ زیرا مردم ما شایسته بهترین خدماتند».

** همه دست اندرکاران مبارزه با قاچاق کالا و ارز در صحنه نبودند
دادستان کل کشور از وضعیت قاچاق در کشور انتقاد کرد و گفت: اگر همه دست اندرکاران امر خطیر مبارزه با قاچاق کالا و ارز در صحنه بودند امروز شاهد این حجم قاچاق نبودیم.
وی ادامه داد: گوشت مورد نیاز مردم وارد بنادر شده است اما به دلایلی همچون استفاده از برخی معافیت ها ۶۰ کانتینر گوشت در گمرک باقی مانده و مشمول ضبط و تحویل به سازمان اموال تملیکی شده است.
منتظری ادامه داد: از آن طرف شاهدیم هزاران تن گوشت و دام زنده از کشور خارج می‌شود که همه اینها ناشی از ضعف در مدیریت هاست.
به گزارش ایرنا، هدایت منابع مالی به سوی تولید از بندهای سیاست های اقتصاد مقاومتی است که در سال ۱۳۹۲ ابلاغ شد.
پس از آن، سال ۱۳۹۵ از سوی رهبر معظم انقلاب «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» نام گرفت. سال ۱۳۹۶ نیز «اقتصاد مقاومتی؛ تولید- اشتغال» بود.
رهبر معظم انقلاب اسلامی شعار سال ۱۳۹۷ را «حمایت از کالای ایرانی» اعلام کردند.
به گزارش ایرنا، آبان ماه ۱۳۸۶ شورای عالی انقلاب فرهنگی سوم اردیبهشت را به عنوان روز ملی کارآفرینی اعلام کرد.
پارسال نیز با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی بیست و نهم بهمن ماه به عنوان روز «اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی» در تقویم رسمی گنجانده شد.
شانزدهمین جشنواره تولید ملی – افتخار ملی امروز مصادف با روز اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی در سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار شد.
محورهای این همایش بررسی وضعیت اقتصادی کشور، پیشبرد اهداف سیاست‌های اقتصاد مقاومتی با در نظر گرفتن ظرفیت‌های داخلی و با توجه ویژه به صنایع کوچک و متوسط و نیز تحقق شعار سال است.
در این دوره به مناسبت چهلمین سالگرد جمهوری اسلامی ایران از ۴۰ واحد برتر صنعتی، معدنی و خدمات فنی و مهندسی با اهدای ‘لوح سپاس و نشان تولید ملی’ قدردانی می شود.
نسبت ظرفیت تولید یک ساله منتهی به سال ۱۳۹۶ و مقایسه آن با دوره پیش از آن، اشتغال ایجاد شده، میزان صادرات و رشد آن و همچنین ابتکارها و نوآوری‌ها از شاخص‌های انتخاب واحدهای برتر به شمار می‌رود.
ثبت در بانک‌های اطلاعاتی، داخلی سازی خطوط تولید، همکاری با دانشگاه‌ها، توجه به تحقیق و توسعه و تعداد شاغلان در این بخش، برخورداری از آزمایشگاه تخصصی و به روز، ارائه محصولات جدید، کاربرد اقتصادی تحقیقات، توسعه، تعمیر، بازسازی و به روزرسانی واحدها، کاهش مصرف انرژی، نظام مشارکتی، توجه به محیط زیست و ورزش، مسئولیت‌پذیری اجتماعی، تحقق استانداردهای داخلی، بین‌المللی و کیفیت، ارائه خدمات رفاهی به کارکنان، ثبت اختراع و همچنین حضور در سازمان‌های مردم نهاد و تشکل‌های مردمی از دیگر شاخص‌های در نظر گرفته شده است.

اقتصام*۳۰۶۵*۱۹۶۱*

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 1680 بازدید

بازدید دیروز: 1348 بازدید

بازدید کل : 1603068 بازدید

افراد آنلاین: 1 نفر