جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱:۴۶
 |  27/ بهمن/ 1397 - 10:58
  |   نظرات: بدون نظر
131 بازدید بازدید

تفاهم نامه دادگستری با شورای ائمه جمعه قزوین امضا شد


به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی دادگستری، رییس کل دادگستری استان قزوین در تشریح جزییات انعقاد این تفاهم نامه گفت:آسیب ها و جرایم اجتماعی، نظم عمومی جامعه را برهم می زنند و بهترین و کم هزینه ترین راه برای مقابله با این مخاطرات اجتماعی پیشگیری است.
حجت الاسلام و المسلمین نورالله قدرتی افزود: امروز در جامعه شاهد افزایش آسیب های اجتماعی به خصوص میان نسل جوان هستیم و پیشگیری از وقوع جرائم و آسیب های اجتماعی به تنهایی توسط دستگاه قضایی با وجود همه تلاش ها، محقق نخواهد شد.
رییس کل دادگستری قزوین افزود: اگر بخواهیم آسیب ها، معضلات و مخاطرات اجتماعی کاهش یابد باید همه مردم و دستگاه ها به خصوص نهادهای متولی امر فرهنگی به میدان آمده و گام های موثری را در این جهت بردارند.
مقام ارشد قضایی استان خاطرنشان کرد: جامعه روحانیت به خصوص ائمه جمعه به پشتوانه اعتماد مردمی نقش بی بدیلی در جهت هدایت و آگاه سازی جامعه از جرائم و آسیب های اجتماعی دارند و از این ظرفیت باید به خوبی بهره برداری شود.
وی با بیان اینکه تعمیق باورها و ارزش های دینی بهترین راه مقابله و پیشگیری از وقوع جرائم و آسیب های اجتماعی است، تصریح کرد: باید از ظرفیت تریبون ائمه جمعه، مساجد، حسینیه‌ها و روحانیون برای رفع مشکلات جامعه به ویژه کاهش جرائم و آسیب‌های اجتماعی بهره گرفت و با ترویج نگاه دینی و آموزه های اسلامی در خانواده ها از پدیده های شوم اجتماعی جلوگیری کرد.
رییس کل دادگستری قزوین در ادامه بیان داشت: محور عمده همکاری دو مجموعه در راستای ترویج فرهنگ صلح و سازش، تعمیق فرهنگ پیشگیری در زمینه های آموزشی، ترویجی، فرهنگی، اجتماعی و مطالعات علمی، پژوهشی و راهبردی است.
حجت الاسلام و المسلمین قدرتی اظهار داشت: از جمله اهداف این تفاهم نامه برگزاری نشست ها و کارگاه های علمی و آموزشی، اشتراک گذاشتن تجارب علمی یکدیگر، انجام پژوهش‌ های مشترک، ارایه مشاوره حقوقی به گروه های هدف، ترویج و نهادینه کردن فرهنگ کار گروهی، کاهش جرایم و آسیب های اجتماعی، ارتقای سطح کیفی فعالیت ها، اطلاع رسانی، تبادل نظر در حوزه فعالیت های فرهنگی، اجتماعی و پیشگیرانه، تحقق عدالت در جامعه براساس آموزه های دینی و معارف اهل بیت(ع) است.
مسئول دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان قزوین نیز در این مراسم گفت: نهاد نماز جمعه با توجه به همت و مدد ائمه جمعه یکی از نهادهای موثر و تاثیرگذار در زمینه جریان سازی فرهنگی است و باید از این ظرفیت ها در زمینه های مختلف به خوبی استفاده کرد.
حجت الاسلام روح الله فاطمی نسب عنوان کرد: از مدت ها قبل متن تفاهم نامه در اختیار ائمه جمعه قرار گرفته و بررسی ها و کارشناسی های لازم صورت گرفته تا بدین وسیله شاهد هماهنگی بیشتر ائمه جمعه و دادگستری استان قزوین در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی و … باشیم.
فاطمی نسب با اشاره به اینکه تا به امروز هم تعامل این دو نهاد با هم مطلوب ارزیابی می شود، خاطرنشان کرد: امیدواریم با اجرای این تفاهم نامه شاهد افزایش صلح و سازش اجتماعی در سطح استان قزوین باشیم.
وی گفت: با اجرا و انعقاد چنین تفاهم نامه هایی بین شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان قزوین و دستگاه های دیگر می توان شاهد تبیین و پیاده سازی سبک زندگی اسلامی در جامعه اسلامی باشیم که امیدواریم این مهم به زودی محقق شود.
مسئول دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان قزوین با اشاره به اینکه با تمام قوا در راستای تحقق بندهای تفاهم نامه فعالیت خواهیم کرد، افزود: امیدواریم با اجرای هرچه بهتر این تفاهم نامه شاهد تعامل و همکاری هر چه بیشتر دستگاه قضایی و شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان قزوین باشیم.
در پایان نشست، این تفاهم نامه بین حجت الاسلام والمسلمین حیدری معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قزوین و حجت الاسلام والمسلمین فاطمی نسب مدیر دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه دراستان قزوین امضا شد.
۶۱۰۱

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 813 بازدید

بازدید دیروز: 1835 بازدید

بازدید کل : 1613278 بازدید

افراد آنلاین: 1 نفر