جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۲۱
 |  24/ بهمن/ 1397 - 6:47
  |   نظرات: بدون نظر
89 بازدید بازدید

۲ هزار تیر برق در معابر خراسان شمالی جا به جا شد


مهندس علیرضا صبوری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تیربرق های تمامی شهرهای استان به جزء مانه و سملقان و راز که در وسط معابر قرار داشتند جابه جا شده اند.
وی با بیان اینکه برای این جا به جایی ۴۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شد افزود: با تامین اعتبار مورد نیاز تیر چراغ برق های وسط معابر این دو شهر نیز جا به جا خواهد شد.
صبوری اظهار داشت: برای سال ۹۸، ۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای جا به جایی تیربرق هایی که در وسط معابر قرار دارند در نظر گرفته شده است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی با بیان اینکه طبق شناسایی این شرکت در سال ۹۵، ۶ هزار تیر برق در معابر روستایی باید جابه جا می شد اظهار داشت: در سال ۹۵، چهار هزار پایه برق جا به جا شد.
وی افزود: وجود تیرهای برق در وسط معابر، ایمنی تردد وسایل نقلیه را با خطر روبه رو کرده است و خطر برخورد با آن می تواند مشکلاتی را ایجاد کند.
صبوری گفت: تیرهای برق مزاحم، مبلمان روستایی را هم دچار خدشه کرده است و علاوه بر آن، برخورد وسیله نقلیه با آن می تواند خسارت هایی را به شبکه توزیع نیروی برق وارد کند.
وی افزود: طبق قانون اگر بازگشایی در شهر و روستا اتفاق می افتد جا به جایی تاسیسات باید توسط همان شرکت یا دستگاه خدمات رسان انجام شود.
وی اظهار داشت: اما به منظور کمک برای جا به جایی تیربرق های در روستا ۳۰ درصد منابع توسط این شرکت، ۳۰ درصد توسط بنیاد مسکن و ۴۰ درصد توسط سازمان برنامه ریزی استان تامین اعتبار می شود.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی گفت: در روستاها نیز بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مکلف است تا نسبت به جابه جایی آن دست از تیرهای برق که با اجرایی شدن طرح های هادی در وسط معابر روستایی قرار گرفته است، اقدام کند.
۳۴۱ هزار و ۴۴۱ خانوار خراسان شمالی مشترک شرکت برق خراسان شمالی هستند.
۹۲۶ روستای خراسان شمالی در استان خراسان شمالی برق دار هستند.
خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آن در روستاها سکونت دارند.
۳۰۰۷/ ۶۰۴۲

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 308 بازدید

بازدید دیروز: 1348 بازدید

بازدید کل : 1601696 بازدید

افراد آنلاین: 1 نفر