جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۳:۱۲
 |  24/ بهمن/ 1397 - 3:23
  |   نظرات: بدون نظر
59 بازدید بازدید

فساد سیستمی در نظام اسلامی ایران وجود ندارد


به گزارش ایرنا، «ناصر سراج» روز چهارشنبه در آیین تکریم و معارفه بازرس کل استان مرکزی، افزود: تصور از فساد در جامعه ایران اسلامی به دلیل توطئه های دشمنان افزایش یافته اما در واقعیت فساد سیستمی در کشور وجود ندارد.
وی ادامه داد: بازرسان این نهاد انقلابی در تمامی دستگاه ها و سازمان ها حضور مستمر دارند و کوچکترین مسئله و مشکلی را بررسی و نتیجه آن را در جامعه منعکس می کنند.
سراج بیان کرد: تبلیغات گسترده بر روی ۲۰۰ نفر از مسئولان و خانواده های آنان از سوی آمریکا آغاز شده و برخی افراد نیز با بیان مطالب خواسته یا ناخواسته آب در آسیاب دشمن می ریزند.
وی ادامه داد: مسئولان و دلسوزان نظام در صورت مشاهده هر گونه تخلف باید مراتب را به سازمان بازرسی و دستگاه قضایی اعلام کنند تا مورد بررسی و نظارت قرار گیرد.
رئیس سازمان بازرسی کل کشور افزود: نظارت بر جریان امور کشور و اجرای صحیح قوانین مهمترین وظیفه سازمان بازرسی کشور است و باید از اکنون برنامه های کاربردی برای تحقق حداکثری این وظیفه خطیر در سال آتی تدوین شود.
سراج گفت: ۱۰ هزار و ۵۱ گزارش از دستگاه های مختلف کشور در سال گذشته تهیه و به مراجع ذیصلاح ارسال شد که بخشی از آن کیفری و پاره ای در خصوص تخلف های اداری بود و به هیات های بدوی و هیات مستقر در نهاد ریاست جمهوری ارسال شد.
وی اظهار داشت: سازمان بازرسی از صفر تا ۱۰۰ فعالیت های قویه مجریه را زیر نظر دارد و بازرسان این نهاد انقلابی در تمامی سازمان ها و دستگاه های اجرایی مستقر هستند و کوچکترین تخلف اداری و سازمانی از نگاه فعالان این بخش پنهان نمی ماند.
رئیس سازمان بازرسی کل کشور بیان کرد: فعالیت قوه مققنه نیز به غیر از فعالیت های خاص نمایندگی و به خصوص فعالیت های مالی و اداری زیر نظر بازرسی کل کشور است و این سازمان در امور اداری قوه قضائیه نیز نظارت مستمر دارد.
سراج افزود: یافته های بازرسان سازمان بازرسی در نقاط مختلف کشور چراغ راه این سازمان در برنامه ریزی برای سال آینده است و فعالیت این نهاد انقلابی از روز اول سال جدید بر اساس برنامه های جدید انجام می شود.
رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: علاوه بر بازرسی های مستمر این سازمان، بازرسی فوق العاده ای که از سوی مقامات عالی کشور از جمله مقام معظم رهبری به این سازمان تکلیف می شود و بازرسی موردی صورت می گیرد که بر اساس گزارش های مردمی پیگیری می شود.
سراج ادامه داد: ۵۰ هزار گزارش مردمی پارسال از طریق ارتباط تلفنی، فضای مجازی، ایمیل و حضوری با بازرسی های کل کشور صورت گرفت که تمام این تماس ها پیگیری و گزارش هایی نیز تنظیم و نتیجه به مردم اعلام شد.
وی افزود: گزارش های مردمی و بازرسی های فوق العاده ظرف مدت یک ماه در سازمان بازرسی تعیین تکلیف و نتایج به شاکیان اعلام می شود.
رئیس سازمان بازرسی کل کشور بیان کرد: ایران از بدو انقلاب اسلامی مورد تحریم و تهدید آمریکای جنایتکار قرار داشت و اکنون نیز تحریم های شیطان بزرگ علیه ملت ایران به اوج خود رسیده و رئیس جمهور آمریکا، کوچکترین واحدهای تولیدی چینی که با بازرگانان ایرانی مراودات اقتصادی دارند را مورد تهدید قرار داده است.
سراج بیان کرد: شرایط کنونی ماندگار نیست و در صورت استقامت مردم و مسئولان، این مشکلات حل و کشور در شرایط عادی قرار خواهد گرفت.
وی افزود: ملت ایران با وجود تبلیغات گسترده دشمنان به خصوص آمریکای جنایتکار در راهپیمایی روز ۲۲ بهمن به صحنه آمدند و پشتیبانی و حمایت خود را از آرمان های نظام اسلامی فریاد زدند.
سراج ادامه داد: اگر قرار است استقلال و اقتدار کشور حفظ شود باید سختی ها و تنگناها را تحمل و در برابر مشکلات با توکل برخدا و صبر و استقامت ایستادگی کرد.
رئیس سازمان بازرسی کل کشور توضیح داد: ملت ایران از بدو پیروزی انقلاب اسلامی در جنگ تحمیلی، کودتاهای مختلف و ترور شخصیت های انقلابی و مردم را تحمل کردند تا نهال نوپای انقلاب اسلامی اکنون به چهل سالگی برسد و درحال حاضر نیز از مسیری که انتخاب کرده حمایت کرده و با صبر توطئه های دشمنان را خنثی می کند.
سراج گفت: رهبر معظم انقلاب، آینده کشور را ایده آل ترسیم کرده اند که این پیش بینی معظم له نیز جامه عمل به خود می گیرد.
رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: تنگناهای معیشتی و اقتصادی با توطئه های دشمنان بر جامعه تحمیل شده و در این شرایط مسئولان باید برای حل مشکلات برنامه های کاربردی تدوین کنند.
سراج استان مرکزی را از مناطق پاک کشور عنوان کرد و گفت: تغییرات مدیریتی در راستای جابه جایی تجربه ها در استان های مختلف است و مدیران نیز باید از این شرایط استقبال کنند.
وی ادامه داد: پرونده های صنایع مشکل دار استان مرکزی در سطح ملی مورد بررسی قرار گرفته و به زودی مشکلات آنها رفع می شود.
استاندار مرکزی نیز در این آیین گفت: بر اساس آمارها و گزارش های موجود جمعیت شرکت کننده این استان در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش داشته است.
سید «علی آقازاده» افزود: حضور پرشور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن لبیک به مقام معظم رهبری و تجدید بیعت با آرمان های امام راحل است و این بزرگترین پشتوانه نظام اسلامی محسوب می شود.
وی ادامه داد: مسئولان باید قدر این پشتوانه مردمی را به خوبی بدانند و با تمام ظرفیت خود در راستای حل مشکلات و چالش های اجتماعی و اقتصادی مردم تلاش کنند.
استاندار مرکزی اظهار داشت: مردم ولایتمدار و انقلابی ایران اسلامی در طول ۴۰ سال گذشته همواره از مسئولان جلوتر بوده اند و این رویه باید الگوی رفتاری مسئولان در وفاداری به ارزش های والای نظام اسلامی باشد.
آقازاده گفت: راهپیمایی ۲۲ بهمن در نقاط مختلف کشور در امنیت کامل برگزار شد و کوچکترین مشکلی در برگزاری این آیین در هیچ کجای کشور وجود نداشت و این از مهمترین دستاوردهای نظام اسلامی است که مردم باید قدر آن را بدانند.
استاندار مرکزی در خصوص فعالیت سازمان بازرسی نیز گفت: اقدامات و فعالیت های دستگاه های اجرایی در راستای اصلاح کاستی ها و صرفه جویی در راستای توسعه همه جانبه کشور است که این مهم به خوبی در جریان های بازرسی و محاکم قضایی دیده می شود.
آقازاده افزود: اگر اجرای برخی فعالیت ها در دستگاه های اجرایی بر خلاف ضوابط مرسوم است برای تسهیل در امور مردم و زیر نظر مستقیم دستگاه های نظارتی انجام می شود.
رئیس کل دادگستری استان مرکزی نیز در این آیین گفت: بازرسی استان مرکزی از پاک ترین دستگاه های حاکمیتی در این استان است به طوری که تاکنون حتی یک مورد تخلف از این نهاد انقلابی گزارش نشده است.
حجت الاسلام والمسلمین «قاسم عبدالهی» افزود: سازمان بازرسی به مثابه یک تیغ ۲ لبه است چرا که از یک طرف باید در راستای اهداف سازمانی خود حرکت کند و از طرف دیگر باید فعالیت های خود را به شکلی انجام دهد که باعث انفعال و یا کند شدن خدمتگزاری به هنگام دولت به عوامل خود نشود.
وی گفت: سازمان بازرسی هم باید با ارگان های متخلف، برخورد کند و هم باید از مجموعه خود نیز صیانت کند که این وظیفه سنگینی برای این مجموعه محسوب می شود.
در این آیین سید «مهدی تقوی» به عنوان بازرس کل استان مرکزی معرفی و از زحمات «حسام الدین عشقی» تقدیر شد.
رئیس سازمان بازرسی کل کشور در بدو سفر خود به استان مرکزی با حضور خود در گلزار شهدا به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.
ساختمان اداره کل بازرسی استان مرکزی نیز با حضور ناصر سراج و جمعی از مسئولان به بهره برداری رسید.
۳۰۱۷/۶۰۱۳/

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 1419 بازدید

بازدید دیروز: 1348 بازدید

بازدید کل : 1602807 بازدید

افراد آنلاین: 1 نفر