جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۳:۱۵
 |  23/ بهمن/ 1397 - 4:56
  |   نظرات: بدون نظر
49 بازدید بازدید

ستاد کنترل مجرمان حرفه‌ای و سابقه دار در استان کرمان تشکیل شد


رئیس کل دادگستری استان کرمان:

ستاد کنترل مجرمان حرفه‌ای و سابقه دار در استان کرمان تشکیل شد

رئیس کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه طبق دستور العمل ریاست قوه قضائیه ستاد کنترل مجرمان حرفه‌ای و سابقه دار در استان کرمان تشکیل شده است، گفت: با راه اندازی سامانه جامع اطلاعاتی، مشخصات کامل مجرمان حرفه‌ای و سابقه دار در بانک اطلاعاتی ثبت می‌شود.

به گزارش ایسنا، یدالله موحد در اولین جلسه این ستاد که با حضور دادستان کرمان، معاون سیاسی امنیتی استانداری، مدیرکل اداره اطلاعات استان، نماینده سپاه ثارالله و حفاظت اطلاعات اداره کل زندان در محل سالن کنفرانس شهید نصیری لاری دادگستری کل برگزار شد گفت: هدف از صدور دستور العمل اجرایی کنترل مجرمان حرفه‌ای و سابقه دار، پایش و رصد اقدامات مجرمین مطرح و خطرناک و نیز تدوین برنامه به منظور نظارت و کنترل بر رفتار آنها می‌باشد

وی تاکید کرد: خوشبختانه طی چند سال گذشته مسئولان امنیتی استان با کمک سیستم قضائی با اقدامات پیشگیرانه فرصت ارتکاب جرم را از اراذل و اوباش گرفته اند و مجرمین خطرناک و سابقه دار تحت کنترل و نظارت سیستم‌های امنیتی قرار دارند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه در حال حاضر تعداد مجرمین خطرناک در کرمان بسیار اندک می‌باشند و این استان یکی از مناطق امن کشور می‌باشد، افزود: طبق این دستورالعمل و با رعایت حقوق شهروندی و بدون دخالت در حریم خصوصی، بر اعمال و رفتار مجرمان خطرناک نظارت خواهد شد.

رئیس شورای قضائی استان کرمان با اشاره به اینکه پیشگیری از وقوع جرم یک موضوع فرا دستگاهی است، گفت: طبق بند ۵ اصل ۱۵۶ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، پیشگیری از وقوع جرم یکی از وظایف قوه قضائیه می‌باشد.

وی خاطرنشان کرد: تنها بخشی از اقدامات پیشگیری از وقوع جرم در حیطه عملکردی قوه قضائیه است و بخش عمده‌ای از آن در حوزه کاری دولت و سایر دستگاه‌ها است.

انتهای پیام



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 944 بازدید

بازدید دیروز: 1835 بازدید

بازدید کل : 1613409 بازدید

افراد آنلاین: 1 نفر